Gå til innhold

Musikk: Hei. Jeg vil grilles litt :-)


Anbefalte innlegg

Ja, fikk lyst til å prøve meg med FL jeg også, etter å ha lest litt her på forumet om egenprodusert musikk. Har prøvd det før, men aldri fått til å lage noe mer enn trommerytmer. Nå har jeg da prøvd meg på en hel låt, noe trancelignende greier.

Er mye å gripe fatt i, men jeg vil gjerne at noen med peiling på trance og FL Studio kunne gi meg noe konstruktiv kritikk på sangen jeg har mekka :)

 

"Password-Gunnar can't grow a mustache", heter forøvrig sangen..

 

http://www12.nrk.no/magasin/upunkt/urort/laater/2/105308.mp3

Endret av password
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Musikken låter grusomt plastikk. Noen padder og strings kommer og redder den opp fra gjørma. Bassen passer ikke inn i det hele tatt. Det er en slags strykereffekt som du bruker i bakgrunn innimellom, den burde du fokusere mer på og lage stemninger. Ut i fra hva jeg har hørt, så kunne du kanskje heller lage melodier og stemninger, ikke trance med grusom plastikkbeats? Prøv å lag noe med mer tenner eller følelse neste gang, så er vi på rett vei.

Lenke til kommentar

Er dette din første sang? Isåfall så er det slettes ikke så ille. Det tar tid å lage musikk. Snekret litt selv før i Fast Tracker 2. (noe som vil si nærmere 10år siden med for det meste 8-bit's samples osv) Fikk nesten lyst til å sette meg inn i noen av disse nyere programmene egentlig. Husker jeg syns det var morro å pusle med FT2 selv om jeg ikke drev så mye med det. Største problemet som går igjen er vel at musikken stort sett blir ensformig, og innenfor Trance sjangeren.

 

Lurer på om jeg skal tørre å la meg grille her også med 10år gammelt materiale :p

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...