Gå til innhold

Kulturo: Kiss of Death


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lemmy høres nøyaktig lik ut hele veien også i denne låta. Greit at han ikke trøkker like mye på, men å sammenligne hans vokale presantasjon med Johnny Cash(som han i tillegg har stavet galt) blir helt feil, ihvertfall i mitt hode.

Lemmy hørs alltid lik ut, men som sagt i omtalen legger han seg i denne låten på et trinn som Johnny Cash og andre sterke vokalister. Han får større fokus rundt flere frekvenser ved stemmebåndet som ikke kommer frem på andre låtene der musikken er annerledes opg overskyggende. Det står ikke å lese i omtalen at Lenny synger likt Johnny.

 

Jaja, kan ikke si annet enn at jeg er uenig i omtalen. I mine øyne er Kiss of Death det beste Motörhead har gitt ut siden 80tallet og fortjener en del bedre enn 7/10.

 

Herre min hatt, en syver er ganske høy karakter, nyhus. Faktisk så følte jeg meg litt snill der, for det vippet mellom en sekser og en syver. Vi har hatt en intern diskusjon på dette med karaktersetting, og terskelen for å komme opp på øverste karakternivå er svimlende høy. Jeg hadde ikke en gang gitt den beste motörheadskiva en tier. Kiss of Death er den fjerde beste skiva etter "Overnight Sensation", "Overkill" og "Ace of Spades".

 

En utgivelse som får denne karakteren, presterer sterkt på mange felt, og er en film eller CD som mange vil ha glede av. Disse vil for mange lett være verdt pengene, og er en fornøyelse fra start til slutt. Disse utgivelsene har ingen graverende feil, men de mangler også det lille ekstra som må til for å komme enda litt opp på skalaen.
Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Herre min hatt, en syver er ganske høy karakter, nyhus. Faktisk så følte jeg meg litt snill der, for det vippet mellom en sekser og en syver. Vi har hatt en intern diskusjon på dette med karaktersetting, og terskelen for å komme opp på øverste karakternivå er svimlende høy. Jeg hadde ikke en gang gitt den beste motörheadskiva en tier. Kiss of Death er den fjerde beste skiva etter "Overnight Sensation", "Overkill" og "Ace of Spades".

6881049[/snapback]

Jeg synes nå den hadde fortjent en 8/10. Jeg tolket i hvertfall anmeldelsen din i den retningen fram til jeg så hvilke karakter du ga den.

Lenke til kommentar
Herre min hatt, en syver er ganske høy karakter, nyhus. Faktisk så følte jeg meg litt snill der, for det vippet mellom en sekser og en syver. Vi har hatt en intern diskusjon på dette med karaktersetting, og terskelen for å komme opp på øverste karakternivå er svimlende høy. Jeg hadde ikke en gang gitt den beste motörheadskiva en tier. Kiss of Death er den fjerde beste skiva etter "Overnight Sensation", "Overkill" og "Ace of Spades".

6881049[/snapback]

Kommer det fra han som gav Legenden om Narnia 10/10. :!: :!: :!:

Lenke til kommentar

Hva du finner likt med Narnia og Motörhead vil nok forbli et ubesvart spørsmål. Hva din oppfatning av Narnia er, påvirker ikke min oppfatning av filmen like lite som Nyhus sin oppfatning av Kiss of Death skulle påvirke min. Dette er subjektive anmeldelser, og vi får ikke beskjed fra Norges Karakterminister om hva slags karakterer som skal settes på den og den utgivelsen.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Å gi Narnia 10/10 blir som å kalle Uwe Boll for en dårlig regissør. :(

 

Det jeg prøver å si er at det er litt rart å gi et av årets største album skåren 7/10.

For meg er 7/10 nemlig det samme som 4 på terningkastskalaen;

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

1 - 1/10

2 - 2-3/10

3 - 4-5/10

4 - 6-7/10

5 - 8-9/10

6 - 10/10

 

Konklusjon; karakteren står ikke i stil med det som står skrevet i anmeldelsen.

Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne det med sekserskalaen. Hvis 60 album fordeles jevnt på en sekserskala, blir det 10 album på hvert kast. Det blir derimot bare 6 album på hvert trinn i en tierskala. Det vil si at 6 av 10 album som ville fått terningkast 6, får 10 på Kulturos skala.

 

7=en svak/middels femmer.

 

Hvis du vil gi den høyere karakter, kan du jo skrive en egen omtale av den. Kulturo er tilpasset slik at alle leserne kan gi en egen vurdering av et hvert album.

 

Det har forresten bare kommet ut en 10/10-plate i år, og det er Black Holes and Revelations. For noen høres kanskje det også rart ut, og det skyldes at folk har forskjellig smak.

 

I følge min smak er det verken rart at Narnia får 10/10 eller at Kiss of Death får 7/10.

 

Den dagen anmeldere setter objektive karakterer, kan ikke deres anbefalinger tas alvorlig lenger.

 

Jeg tok for sikkerhetsskyld og sjekket opp hva andre magasiner og aviser har gitt denne skiva, og da ser jeg at om Kulturo skulle ha gitt en objektiv karakter basert på det som LarsP ikke synes er rart, ville ikke 7/10 vært så rart allikevel:

 

Aftenposten: 5/6

Sarpsborgavisa: 4/6

Stavanger Aftenblad: 5/6

VG: 3/6

Rogalands Avis: 5/6

TV2: 4/6

Dagbladet: 4/6

 

Edit: I ettertid ser jeg at 9/10 hadde vært en mer passende karakter på Narnia. Men det er det lite jeg kan gjøre noe med nå, og som med alle andre ting er karaktersetting på Kulturo også en tilpasningssak. Det er ingen tvil om at jeg ville gitt den en sekser på terningskalaen, men jeg har skjønt i ettertid at 6 ikke er det samme som 10 på kulturos skala. Siden du mener 10/10 var i overkant, burde i hvertfall du ha skjønt at 6 ikke er det samme som 10.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Både 6 og 10 er toppkarakterer (og vice versa for 1 og 1). Det er kun ÈN toppkarakter.

 

Jeg synes forresten ikke plata fortjener noe særskilt mer enn en skår på 5 (terningkast 4- om du vil). Poenget mitt var bare at jeg ikke så et samsvar mellom kommentarer som "et av årets sterkeste album" og det faktum at du gir albumet et skår på 7.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...