Gå til innhold

Erfaringer med Sigma 135-400mm DG


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om noen på dette forumet kan hjelpe meg med litt informasjon om denne linsen er verdt pengene ?

Surfet på nettet å fant denne på fotovideo.no, til 4.950,-

Spørsmålene mine er: Passer den til D50, og er det da et godt kjøp ?

 

 

Jeg har en Nikon D50, som jeg ønsker en zoom linse til, skal i hovedsak ligge under en busk i skogen å knipse det som måtte komme....

 

Jeg trodde jeg la inn et innlegg for 5 min siden, om denne saken, men må ha trykket noe feil... hvis jeg har to innlegg etter dette, så beklager jeg.

 

På forhånd 1000 takk

 

/Bonneg

Endret av bonneg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har ingen personlig erfaring med objektivet, men det er noen tester her:

http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/si..._4556/index.htm

http://www.photodo.com/topic_70.html

 

Brukererfaringer:

http://www.fredmiranda.com/reviews/showpro...7&cat=37&page=1

 

Utifra testene ser det ut som om objektiver er OK til prisen, men at det har en del kompromisser i forhold til dyrere optikk. Foreslår at du leser testene, og ser om du kan leve med begrensningene.

 

Har selv flere Sigma-objektiver, men da i EX-serien som er mer påkostet. Har bl.a. en 80-400 som får mye skryt i tester. Fant den brukt for 6000.- på foto.no. Har også tidligere sett Nikon sin 80-400 til drøyt 7000.- brukt, så dersom du kan vente til det dukker opp noe brukt, så er ikke det så dumt.

 

mvh Torstein

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Hei !

 

 

Beklager at emnetittel var litt dårlig forklarende, håper det er bedre nå

 

 

Men jeg har nå lest brukererfaringene, og egentlig litt overasket at det ikke var verre en dette.

Jeg forventer jo at linsen ikke "leverer" så bra på full zoom, og at det kansje er litt "plast" look... men det ser jo faktisk ut til å fungere bra opp til 300, og ikke så verst over dette....

 

Takk for hjelpen.

 

Finnes det flere bruker erfaringer, så legg dem gjerne ut her.

 

 

/Bonneg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...