Gå til innhold

GYLDEN REFLEKSJON - en arty spinnoff av GULLHUSET


Anbefalte innlegg

På oppfordring har jeg lekt litt med refleksen i et av bildene min av Gullhuset, en tråd i serien "Le Grand Bleu". Originalen finnes i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=606479

 

Det eneste jeg har gjort er å croppe bort selve sjøboden, og snudd bildet opp ned. Jeg tok det også en runde innom Highlights and Shadows, så det må nok en ny runde gjennom rawshooter når jeg får tid. Ellers er det samme bildet, så exif gidder jeg ikke gjenta. Jeg syntes det var et godt tips jeg fikk. Takk, scorpionen :thumbup:

post-76334-1154040720_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På oppfordring har jeg lekt litt med refleksen i et av bildene min av Gullhuset, en tråd i serien "Le Grande Bleu".

 

Det eneste jeg har gjort er å croppe bort selve sjøboden, og snudd bildet opp ned. Jeg tok det også en runde innom Highlights and Shadows, så det må nok en ny runde gjennom rawshooter når jeg får tid. Ellers er det samme bildet, så exif gidder jeg ikke gjenta. Jeg syntes det var et godt tips jeg fikk. Takk, scorpionen :thumbup:

6570597[/snapback]

Hei PM, dette ble jo tøft jo.! :D

Vises litt at det er et litt kraftig crop kanskje, men rawshooter som du sier kan vel fixe litt på den biffen..

 

Takk for at du tok utfordringen. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Nå ja - jeg kan godt se at jeg genopliver en to år gammel tråd - men dette billede kan sagtens tåle at blive hevet frem igen!

 

Det er det sjoveste og fineste billede jeg har set her på billedkritiken i det hele taget, PMnormal. Det kunne jeg sagten forestille mig at have hængende på væggen. Virkelig en fin effekt som vandet laver.

Lenke til kommentar

Husker den bildeserien ja, det var mye bra der i mine øyne.

 

Dette er vel et eksempel på at man med tiden ser på ting med nye øyne og ny innfallsvinkel. Det ble meget dekorativt, og jeg konsentrerer meg faktisk mer om dette enn orginalversjonen. Liker det rett og slett!

Lenke til kommentar
I etterkant har jeg blitt skikkelig glad i bildet "Sovende hval". Jeg tror i alle fall det var det jeg kalte bildet. Ellers er det fremdeles det bildet av den uskarpe båtføreren mot en skarp bakgrunn som er den store favoritten fra den turen.

 

Så igjennom serien nå, jeg. Sovende hval var flott. Jeg likte også Blue Velvet godt. Uten tvil en veldig bra serie med bilder.

Lenke til kommentar

Ai, virkelig lekker! Det svarte og gylde, sammen med de naturlige unaturlige linjene, gjør at dette bildet hadde fått plass på veggen min. Det blir litt trangt på toppen, over huset, men det var vel ikke mer å gå på. Har jaktet på skygger i det siste, men må visst til å jakte på reflekser også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...