Gå til innhold

Problemer med Hauppage pvr-500-mce


7r

Anbefalte innlegg

Har kjøpt dette TV-kortet til min PC med Windows XP, men det ser ut til at det er vanskelig å få til å fungere riktig uten MCE. Jeg bruker PC'n min til andre ting, og vil nødig endre operativsystem nå. Prøvde SageTV, men da begynte PC'n å restarte (hovedkort Abit IC7 MAX3).

 

Går det an å få PC'n stabil med dette TV-kortet uten å bruke MCE?? Burde jeg heller bytte til pvr-350?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takk for svar. Har prøvd Media Portal (bruker den nå), men det krasjer når jeg går ut i full skjerm-modus :no:

 

Men er det for tidlig å finne noen stabile drivere til dette kortet? Jeg har versjon 0.2, ellernoe sånt..Jeg kan jo også opplyse om at jeg har skjermkort Matrox 750P, 64 Mb. Litt usikker på om det er støtte for DirectX 9..

Endret av 7r
Lenke til kommentar
Jeg bruker Hauppauge PVR150, som er samme kortet men bare en tuner. Det er stabilt, så tviler på at det er TV kortet som gjør at det krasjer hos deg.

6544072[/snapback]

Men bruker du Windows Media Center? Hardware fungerer ikke nødvendigvis med allslags software. PVR500 er, som PVR150, beregnet for bruk med MCE-operativsystemet; hvilket jeg ikke er interessert i å bruke, da jeg har XP; og ønsker å bruke PC'en hovedsaklig til andre ting (musikkprogrammer, matematikk og videoredigering).

 

Tror dessuten at det er en annen tuner på PVR150, enn PVR500 (ser større ut på bildet).

Lenke til kommentar
Jeg bruker MediaPortal.

Chipset skal være Conexant CX25843 på begge kortene, det er det som betyr noe. Selve tuneren tror jeg ikke er 'synlig' for software, den blir sikkert styrt av chipset'et.

6546157[/snapback]

Enig, tuneren avgjør vel bare hvordan kanalene går inn. Men det teller vel litt det, også?

Lenke til kommentar

Har nå prøvd ulike 3dje-parts programmer, men synes ingen av dem fungerer skikkelig:

 

Got All Media får jeg meldingen Cannot continue, needs to restart the TV service. Restart now? -når jeg prøver å tune inn kanalene.

Og når jeg svarer -YES- kommer meldingen Cannot continue, please stop the GTV Rec.exe and restart this application -prøver det og ingenting skjer.., irriterende! Kan noen fortelle meg de rette innstillinger i dette programmet?

Ellers virker det som lay-outen på dette programmet er ok??

 

På trial-versjonen av BeyondTV virker det som programmet surrer og går i bakgrunnen og ikke vil lukke seg; på Windows Oppgavebehandling er det ca 7 prosesser fra dette programmet som går: 2 stk. BTVRecordingEngine, BTVNetworkService, BTVSchedulerservice, BTVTaskManager, BTVLibraryService og BTVSettingsService. Hvis jeg ikke avslutter disse prosessene i Windows Oppgavebehandling, får jeg følgende melding ved åpning av BeyondTV Setup Wizard: BeyondTV is currently running. Please shut it down before running Setup Wizard

 

Når jeg så endelig har fått lukket disse prosessene, kommer jeg videre og kommer til valg av PAL-B, PAL-ditt og datt osv. Hvilken er riktig for visning i Norge?

 

GB-PVR, som jeg prøvde her tidligere var det problemer med overgangen mellom kanaltuning og lagring/oppsett el. bruk av kanalene.

 

Meedio hadde jeg et lignende problem.

 

Media Portal var det problemer hvor maskinen re-startet sånn uten videre.

 

 

:wallbash::realmad::shrug:

 

Huff, Jeg blir så oppgitt over disse greiene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...