Gå til innhold

Musikk: Musikk til Film, Dokumentarer, TV osv...


Anbefalte innlegg

Jeg produserer en del musikk, og har holdt på med dette i en god del år nå. Har fått overraskende mange tilbakemeldinger på at musikken jeg lager passer veldig godt til bilder og film, så slo det meg plutselig at jeg kunne prøvd å tatt musikken et steg videre.

 

Lurte derfor på om det er noen som veit hvordan man går fram for å bli kontaktet av folk som evnt. kan være interessert i å bruke musikken min? Eller må jeg bare selv ta kontakt med masse tv-kanaler, dokumentar produsenter osv og bare sende med en CD? Er bare veldig usikker på fremgangsmåten her...

 

Har forresten et par låter folk kan høre på om de vil høre hva jeg sitter og knoter på...

 

Watercolors - 3.87MB Mp3

 

Memories - 3.46MB Mp3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv og profiler deg igjennom heime sider eller å laga ein film å legge den ut på video google eller YouTube på denne måten så kan folk oppdage muskikken din og kontakte deg... På filmer du lager så kan du legge til ein tekst der det står at det er du som har produsert musikken og vist nokon vil bruke den eller andre sanger du har laga så ta kontakt... Trur det er den beste måten :cool:

Endret av BigJaffa
Lenke til kommentar
eller å laga ein film å legge den ut på video google eller YouTube

No offence, men det er det dummeste forslaget jeg har hørt på lenge. Hvis du tror at de som søker musikk til professjonelle produksjoner søker rundt på filmer på Google og Youtube etter andre filmer med musikk som de kan bruke har du nok misforstått markedet ganske kraftig.

 

Det er en kinkig sak dette her. Jeg forstår hva folk mener når de sier at det passer til film og slikt. Rolig, anonym musikk som skaper stemning. Ganske bra. En hjemmeside er som nevnt ikke dumt, da har du en måte å profilere deg på. Eller så må jeg nok hjerteskjærende si at i film lager de stort sett alltid soundtracket på bestilling. I dokumentarer kan det også være tilfellet, eller så bruker de musikk laget av artister de vet om fra før. Ikke nødvendigvis de mest kjente, men artister som har en særegenhet og stemningsfull musikk. Ofte har de kanskje større biblioteker med slik musikk kategorisert etter sjanger/type slik at de finner det de vil ha.

Eller så har filmskaperen en idé fra før om hvilken sang han eller hun vil bruke og leter så opp den.

 

En vei å gå, i tillegg til andre, er å skaffe seg kontakter. Personlig har jeg merket meg deg til neste gang jeg trenger noe film-musikk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...