Gå til innhold

Tar IP-telefoni til E-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja Vyke er helt uavhengig av vilken operatør du bruker.

Vyke er et firma som leverer billig telefoni og sms tjeneste fra PC eller telefoner med Java. De leverer også til telefoner med Wlan. Fordelen er at man kan sende sms til norske mobiler for 20 øre og ringe til alle norske (vanlige telefoner) for 5 øre. Det er gratis å sende sms ut august. Man trenger ikke Vyke for å motta eller svare på en sms fra en som sender fra en Vyke klient. Jeg har selv brukt det et år, og den store besparelsen er når jeg er i utlandet eller ringer utlandet. Ringte selv for en liten stund siden fra Thailand til Norge fra min mobil med Vyke for 5 øre pr. minutt. Har nå en Nokia E60 der Vyke er lagt inn på SIP klienten slik at jeg kan ringe for 5 øre til alle vanlige telefoner i Norge når jeg er i en WLan sone. Noe de fleste er mye av dagen. Se prisliste: https://www.vyke.com/merchantsite/rates.c?Distributor=VYKENO Bruk priser PC og Send sms :thumbup:

Endret av ebbe77
Lenke til kommentar
Ja Vyke er helt uavhengig av vilken operatør du bruker.

Vyke er et firma som leverer billig telefoni og sms tjeneste fra PC eller telefoner med Java. De leverer også til telefoner med Wlan. Fordelen er at man kan sende sms til norske mobiler for 20 øre og ringe til alle norske (vanlige telefoner) for 5 øre. Det er gratis å sende sms ut august. Man trenger ikke Vyke for å motta eller svare på en sms fra en som sender fra en Vyke klient. Jeg har selv brukt det et år, og den store besparelsen er når jeg er i utlandet eller ringer utlandet. Ringte selv for en liten stund siden fra Thailand til Norge fra min mobil med Vyke for 5 øre pr. minutt. Har nå en Nokia E60 der Vyke er lagt inn på SIP klienten slik at jeg kan ringe for 5 øre til alle vanlige telefoner i Norge når jeg er i en WLan sone. Noe de fleste er mye av dagen.  Se prisliste: https://www.vyke.com/merchantsite/rates.c?Distributor=VYKENO  Bruk priser PC og Send sms    :thumbup:

6292140[/snapback]

 

2 ting: dette gjelder vell bare til fast-tlfer og ikke til mobiler siden telenor tar 65 øre per minutt å motta samtaler fra andre telefoner mens netcom tar 83 øre (fom 1.juli). Det andre, har selv ikke fått vyke til å fungere skikkelig, i utlandet blir jeg belastet for innkommende samtale, og da er besparelsen borte, mens jeg her hjemme ikke får til å sende sms fa vyke: "meldingen kan ikke være tom". Dette gjelder flere andre jeg kjenner og. Inntil vyke greier å levere det de lover så er ihvertfall jeg ikke særlig imponert... En god ide, men så langt mangler endel på gjennomføringa spør du meg.

Lenke til kommentar
Ja Vyke er helt uavhengig av vilken operatør du bruker.

Vyke er et firma som leverer billig telefoni og sms tjeneste fra PC eller telefoner med Java. De leverer også til telefoner med Wlan. Fordelen er at man kan sende sms til norske mobiler for 20 øre og ringe til alle norske (vanlige telefoner) for 5 øre. Det er gratis å sende sms ut august. Man trenger ikke Vyke for å motta eller svare på en sms fra en som sender fra en Vyke klient. Jeg har selv brukt det et år, og den store besparelsen er når jeg er i utlandet eller ringer utlandet. Ringte selv for en liten stund siden fra Thailand til Norge fra min mobil med Vyke for 5 øre pr. minutt. Har nå en Nokia E60 der Vyke er lagt inn på SIP klienten slik at jeg kan ringe for 5 øre til alle vanlige telefoner i Norge når jeg er i en WLan sone. Noe de fleste er mye av dagen.  Se prisliste: https://www.vyke.com/merchantsite/rates.c?Distributor=VYKENO  Bruk priser PC og Send sms    :thumbup:

6292140[/snapback]

 

2 ting: dette gjelder vell bare til fast-tlfer og ikke til mobiler siden telenor tar 65 øre per minutt å motta samtaler fra andre telefoner mens netcom tar 83 øre (fom 1.juli). Det andre, har selv ikke fått vyke til å fungere skikkelig, i utlandet blir jeg belastet for innkommende samtale, og da er besparelsen borte, mens jeg her hjemme ikke får til å sende sms fa vyke: "meldingen kan ikke være tom". Dette gjelder flere andre jeg kjenner og. Inntil vyke greier å levere det de lover så er ihvertfall jeg ikke særlig imponert... En god ide, men så langt mangler endel på gjennomføringa spør du meg.

6292340[/snapback]

 

Første punktet ditt står da tydelig: og ringe til alle norske (vanlige telefoner) for 5 øre

Det fungerer som du sier ikke på alle mobiler. Java støtten er forskjellig på mobilene. Når man er i utlandet og bruker en mobil MED Wlan som denne saken omhandler, vil det ikke bli belastet for innkommende samtaler. Ser man på Vyke sin side så har de klart fortalt om dette og hva man bør gjøre. (altså ditt tilfelle med en mobil uten Wlan) Jeg har aldri hatt de problemene du henviser til på Nokia eller SE mobiler, men på Samsung har jeg hatt problem. Alle problemene jeg og andre har hatt som jeg kjenner, er realitert til GPRS oppsett. Ved riktig oppsett så har problemene løst seg. Vyke har support.

Lenke til kommentar
Ja Vyke er helt uavhengig av vilken operatør du bruker.

Vyke er et firma som leverer billig telefoni og sms tjeneste fra PC eller telefoner med Java. De leverer også til telefoner med Wlan. Fordelen er at man kan sende sms til norske mobiler for 20 øre og ringe til alle norske (vanlige telefoner) for 5 øre. Det er gratis å sende sms ut august. Man trenger ikke Vyke for å motta eller svare på en sms fra en som sender fra en Vyke klient. Jeg har selv brukt det et år, og den store besparelsen er når jeg er i utlandet eller ringer utlandet. Ringte selv for en liten stund siden fra Thailand til Norge fra min mobil med Vyke for 5 øre pr. minutt. Har nå en Nokia E60 der Vyke er lagt inn på SIP klienten slik at jeg kan ringe for 5 øre til alle vanlige telefoner i Norge når jeg er i en WLan sone. Noe de fleste er mye av dagen.  Se prisliste: https://www.vyke.com/merchantsite/rates.c?Distributor=VYKENO  Bruk priser PC og Send sms    :thumbup:

6292140[/snapback]

 

2 ting: dette gjelder vell bare til fast-tlfer og ikke til mobiler siden telenor tar 65 øre per minutt å motta samtaler fra andre telefoner mens netcom tar 83 øre (fom 1.juli). Det andre, har selv ikke fått vyke til å fungere skikkelig, i utlandet blir jeg belastet for innkommende samtale, og da er besparelsen borte, mens jeg her hjemme ikke får til å sende sms fa vyke: "meldingen kan ikke være tom". Dette gjelder flere andre jeg kjenner og. Inntil vyke greier å levere det de lover så er ihvertfall jeg ikke særlig imponert... En god ide, men så langt mangler endel på gjennomføringa spør du meg.

6292340[/snapback]

 

Første punktet ditt står da tydelig: og ringe til alle norske (vanlige telefoner) for 5 øre

Det fungerer som du sier ikke på alle mobiler. Java støtten er forskjellig på mobilene. Når man er i utlandet og bruker en mobil MED Wlan som denne saken omhandler, vil det ikke bli belastet for innkommende samtaler. Ser man på Vyke sin side så har de klart fortalt om dette og hva man bør gjøre. (altså ditt tilfelle med en mobil uten Wlan) Jeg har aldri hatt de problemene du henviser til på Nokia eller SE mobiler, men på Samsung har jeg hatt problem. Alle problemene jeg og andre har hatt som jeg kjenner, er realitert til GPRS oppsett. Ved riktig oppsett så har problemene løst seg. Vyke har support.

6292604[/snapback]

 

Dama mi har samsung, hvor finner du "riktig oppsett"? Jeg har prøvd å legge inn alle oppsett jeg har klart å finne hos henne uten at det hjalp (har såklart slettet oppsett før jeg la inn nye). En gang fikk vi lagt inn vyke, men det nektet å la seg registrere, fikk bare feil hver gang vi prøvde. Har prøvd på både E730 og D500 uten hell. På K750i vet jeg og om flere som ikke fåt det til å virke, har hørt om ei som greier det. Vyke hevdet det skyldes ordbok og en feil i.f.t tastelås, men får samme feilen svært ofte uten bruk av ordbok. Da ikke det hjalp kunne de ikke hjelpe meg. Dessuten fungerer ikke knappene riktig på K750i, du må trykke på tilbakeknappen for å bekrefte sending blant annet. Mulig det har noe med operatøren å gjøre, har bare hatt netcom og noextrs på min mobil. Har også prøvd med alle mulige variasjoner av mms/wap/e-post-oppsett installert. Ny FW på tlf og prøvd å gjenopprette fabrikkinstillinger.

Lenke til kommentar
Ja Vyke er helt uavhengig av vilken operatør du bruker.

Vyke er et firma som leverer billig telefoni og sms tjeneste fra PC eller telefoner med Java. De leverer også til telefoner med Wlan. Fordelen er at man kan sende sms til norske mobiler for 20 øre og ringe til alle norske (vanlige telefoner) for 5 øre. Det er gratis å sende sms ut august. Man trenger ikke Vyke for å motta eller svare på en sms fra en som sender fra en Vyke klient. Jeg har selv brukt det et år, og den store besparelsen er når jeg er i utlandet eller ringer utlandet. Ringte selv for en liten stund siden fra Thailand til Norge fra min mobil med Vyke for 5 øre pr. minutt. Har nå en Nokia E60 der Vyke er lagt inn på SIP klienten slik at jeg kan ringe for 5 øre til alle vanlige telefoner i Norge når jeg er i en WLan sone. Noe de fleste er mye av dagen.  Se prisliste: https://www.vyke.com/merchantsite/rates.c?Distributor=VYKENO  Bruk priser PC og Send sms    :thumbup:

6292140[/snapback]

 

..og hvilken stilling har du hos Wyke da, mon tro? Du bør prøve å maskere deg litt bedre i fremtiden, ok? :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...