Pysj Skrevet 17. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2006 Denne uken gikk startskuddet for Telios mobilsatsing, og operatøren lokker med gratis GPRS, EDGE 3G, samt gratis ringeminutter. Les mer Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 17. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) 2 grove feil i artikkelen: 1. AvtaleGiro betyr IKKE at regningen kommer rett i nettbanken. Det er e-Faktura som sender regningen rett i nettbanken. AvtaleGiro innebærer derimot at regningen blir trukket automatisk fra din bankkonto, uavhengig om man benytter nettbank eller ikke. E-faktura, derimot, trekkes ikke automatisk men må bekreftes av brukeren - i nettbank. 2. "På andre plass finner vi Hello..." Dette stemmer da ikke!? Når jeg klikker inn på www.telepriser.no ligger operatørene i følgende rekkefølge: 1. Telio 2. Noextras 3. One Call 4. Hello Det er altså to andre operatører mellom Telio og Hello, så hvorfor i all verden tar artikkelforfatteren frem Hello?! Ellers, når det gjelder "gratis tilgang til GPRS/EDGE/UMTS" så er dette faktisk et poeng. Noextras tar nemlig betalt for å gjøre disse tjenestene tilgjengelig. Det gjør derimot ikke One Call eller Hello. -snubbel Endret 17. mai 2006 av snubbel Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 17. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2006 Nowextras tilbyr verken EDGE eller 3G unsett pris... Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 17. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2006 Dette er ren svindel! "Gratis" GPRS, bare 10 kr per MB! Vel, nå vet jeg iallefall om en operaatør som er helt useriøs. Kunne aldri tenkt meg å bestille noe som helst av dem. De burde skamme seg! Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 17. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2006 var ikke spessielt billig det der Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2006 1 tredje feil er at de IKKE fikk på pukkelen av forbrukerrådet - de fikk av forbrukerombudet. http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=11011111&subid=0 Forbrukerrådet er et meklende og veiledende organ for krangler rundt forbrukerkjøpslov og lignende. Forbrukerombudet er et utøvende organ som tar seg av saker rundt markedsføringsloven. Da den vanlige bruker av amobil.no ikke helt veit forskjellen på disse to, bidrar dere her litt til å gjøre forvirringen enda større . Lenke til kommentar
Pysj Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 2 grove feil i artikkelen: 1. AvtaleGiro betyr IKKE at regningen kommer rett i nettbanken. Det er e-Faktura som sender regningen rett i nettbanken. AvtaleGiro innebærer derimot at regningen blir trukket automatisk fra din bankkonto, uavhengig om man benytter nettbank eller ikke. E-faktura, derimot, trekkes ikke automatisk men må bekreftes av brukeren - i nettbank. 2. "På andre plass finner vi Hello..." Dette stemmer da ikke!? Når jeg klikker inn på www.telepriser.no ligger operatørene i følgende rekkefølge: 1. Telio 2. Noextras 3. One Call 4. Hello Det er altså to andre operatører mellom Telio og Hello, så hvorfor i all verden tar artikkelforfatteren frem Hello?! Ellers, når det gjelder "gratis tilgang til GPRS/EDGE/UMTS" så er dette faktisk et poeng. Noextras tar nemlig betalt for å gjøre disse tjenestene tilgjengelig. Det gjør derimot ikke One Call eller Hello. -snubbel 6120998[/snapback] 1. Det har du rett i, har nå rettet opp dette. 2. Artikkelen sammenlikner Telios abonnement med nr. 2 på listen over forhåndsbetalte abonnement. Har nå spesifisert dette. Lenke til kommentar
xserve Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 En ting jeg lurer på er hvorfor Silje bruker Gmail adressen sin når hun skriver for amobil. Telio frister med billig-abonnement [email protected] Yesterday, 04:28 PM Blingbling for nerder [email protected], 05:39 PM Samsung Music Box [email protected], 04:39 PM – Skal ta rotta på PSP [email protected], 03:58 PM Det er ingen stor sak, men jeg har alltid lurt på det Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Hmm, det er bare en glipp - Silje@amobil eksisterer den. Skal få fikset dette. Takk for tipset! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 "Hos Hello får du ingen samtaleminutter med nedsatte kostnader. Operatøren krever 69 øre i startavgift, og 55 øre per minutt, og er dermed en av landets billigste operatører når det gjelder minuttpriser. Hvis du snakker mer enn 30 minutter i måneden, er altså Hello langt billigere enn Telio." Dette er vel heller strengt tatt ikke riktig? Om en gjennomsnittlig samtale varer 3 minutter, så koster 30 minutter (10 samtaler) 5.9 kroner hos telio, og 23.4 kroner hos telio. En differanse på 17.5 kroner, om man regner med at alle samtalene dine varer 3 minutter i gjennomsnitt (mine varer kortere, og da kommer Hello enda dårligere ut), så er hver samtal 92 øre billigere ((80-55)*3-10(dyrere oppstart)). Mao må du ha mer enn 19 nye 3 minutter-samtaler før hello blir billigere. Eller 57 minutter til. Dermed må man snakke nesten En og en halv time i måneden før Hello i det hele tatt blir billigere, og enda litt til før det blir "langt billigere". AtW Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 18. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2006 Dette er ren svindel! "Gratis" GPRS, bare 10 kr per MB! Vel, nå vet jeg iallefall om en operaatør som er helt useriøs. Kunne aldri tenkt meg å bestille noe som helst av dem. De burde skamme seg! 6122073[/snapback] Hvor påstår egentlig Telio at det er gratis gprs? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg