Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke bilde på skjermen, men vifta går!


Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite problem med en av PC`ene mine. Jeg har akkuratt sakffet ny RAM brikke til den, startet opp (windows 98) innstalerete noe ny maskinvare og så slo den seg av og nektet og stsrte igjenn.(trykker startknappen men bare vifta går rundt ikke noe bilde)

Maskinvare:

MSI MS-6712 hovedkort

200 watt ASTEC PSU (vet det er for lite)

AMD Athlon 1400+

ASUS skjermkort

MicroParts RAMBRIKKE

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, prøvde prossesoren i to forskjellige hovedkort. Men ingen av de funket. Kan være gååen prossesor men den skal vel ikke slutte og fungere helt uten vidre?

Jeg startet maskinen og innstalerete enheter i win98 den slo seg av flere ganger før den klikket helt, jeg restartet og prøvde på nytt, tenkte den var overopphetet men vifta gikk og den lå på ca 77 grader. Men det jeg la merke til var at FSB``n var stilt til 105 på det hovekortet den klikket på mens det andre stod den på 100, blir prossesoren ødelagt av dette?

Prøvde annet skjermkort, skal prøve cmos...

Takker for Svar

Mvh :hmm:

Lenke til kommentar

 

Ja dette er merkelig...men det er iallefall ikke hovedkort og strømforsyningen,RAM sin feil for di har jeg testet på andre systemer. Men prossersoren har jeg testet på to hovekort og den nekter og starte....Vet ikke hvor mye en AMD 1400+ tåler i temp jeg men...trodde det var rundt 85?

Jeg kjenner til problemet fra før med 486sx prossesorene...men det var meget enkelt og fikse......men men :hmm:

Lenke til kommentar

Nå vet jeg om 12-14 stykker som har det samme problemet, ingen har funnete noen løsning.

Jeg tror ikke det er prosessoren som er blitt ødelagt, men jeg vet jo ikke.

BIOSen får rett og slett ikke startet opp, man ville vel hørt at BIOSen startet opp selv om prosessoren var ødelagt?

 

edit:

Kan det være et slags boot sector-virus?

Endret av Blaster2k
Lenke til kommentar
Nå vet jeg om 12-14 stykker som har det samme problemet, ingen har funnete noen løsning.

Jeg tror ikke det er prosessoren som er blitt ødelagt, men jeg vet jo ikke.

BIOSen får rett og slett ikke startet opp, man ville vel hørt at BIOSen startet opp selv om prosessoren var ødelagt?

 

edit:

Kan det være et slags boot sector-virus?

6093491[/snapback]

vet ikke det men jeg har ikke hatt HD`n i når jeg har prøvd....og da skulle ikke viruset ha noen betydning.....kan virus ødelegge BIOS tro?

Lenke til kommentar

kan vel egentlig ikke være et boot sector virus, siden hardiskene ikke blir startet :p Ja virus kan nok ødelegge BIOS. Jeg fikk løst problemet med å bytte PSU, men så klarte jeg å ødelegge mitt kjære ATI Radeon 9800pro, så nå gidder jeg ikke se mer på maskinen min. Lykke til videre med problemet

Endret av Blaster2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...