Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort\skjerm nekter å funke


Anbefalte innlegg

Hardware: GeForce 660 GT, AMD Athlon 64 3200+ (2ghz), 1gb ddr ram, windows xp SP2.

 

Dette er problemet: Når jeg starter opp world of warcraft får jeg lov til å spille det i ca. 5 minutter før skjermen min bli svart og "mottar ikke signal". Dette skjer etter at pcen har stått på lenge, eller det skjer når pcen akkurat er blitt skrudd på. Det skjer i wow, men ikke i CS selv om jeg kommer i situasjoner der jeg får høye fps krav. PC'en skrur ikke av seg selv, og det virker som om det er skjermkortet som sliter. Har sjekka alt av vifter, det fungerer som det skal, og drivere har jeg prøvd ut mange forskjellige av. Jeg har også formatert to ganger uten at det hjalp noe særlig lengre enn i tre-fire timer.

 

Kan det være noe galt med hovedkortdriverne, hovedkortet i seg selv, eller noe annet smart?

 

Skriv gjerne oppfølgingsspørsmål om det er noe som er uklart :) takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet!

 

Siden pcen var bra i noen timer før den ble vrang igjen, så kan det ha noe med virus og angrep via internett. Sørg for at du har en god brannmur som ZoneAlarm. Søk også etter virus og spyware. Jeg vil anbefale antivirus fra Ultimate Boot CD.

 

Kjør også Windows update, og prøv med nye drivere.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Det første som slo meg var jo vifter. (der hadde jeg et problem) men du sier at viftene fungerer.

 

Vilken type vifte er det du har? Og har du klokket noe på kortet ditt?

Vis du har klokket en del kan det hende at viften som følger med kortet ikke duger lengre.

 

Ellers velkommen til forumet.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg bruker http://global.shuttle.com/Product/Barebone/SN95G5.asp altså Shuttle XPC SN95G5, all info om den skal stå der.

 

Det VIRKER som om alle viftene fungerer. Jeg må innrømme at jeg har begynt å tvile litt når skjermkortet mitt viser 57 grader i windows akkurat nå. Jeg testet istad, og da steg den plutselig til 65 grader før skjermkortet ga seg.

 

Men problemet er at jeg ikke skjønner hva som er galt. Tilsynelatende fungerer alle vifter, eller alle beveger seg hvertfall. Jeg har ikke klokket, og jeg har kjørt masse virusscan + CCleaner. Jeg har ikke gjort noe forsøk på å ha pcen avslått over lengre tid, men det kan jeg jo forsøke også. Virker som om det er temperaturen på skjermkortet som er problemet.

 

Direkte utdrag fra systemet:

"GPU core temperature: 57 C"

"Ambient temperature: 45 C"

 

Jeg kan jo også prøve å skru ned innstillingene i WOW, og jeg skal komme tilbake med det i morgen, når pcen har stått av en stund :)

 

- Forresten så kan jeg nok ikke prøve skjermkortet i en annen pc, siden fattern hadde rengjøring i gamle pcer for et par uker siden :\

Endret av MaPC
Lenke til kommentar

hmm...

 

selv om viften/viftene går kan det hende at de ikke kjøler så mye som de burde.

 

Vis dette er et helt nytt problem kan det hende at viften begynner og bli dårlig.

 

Det og sette inn en ekstra vifte i kabinettet er ikke så dumt og oppgradere til en større cpu vifte kan også hjelpe. (Kan ha litt og si vis du sliter med en 80mm cpu vifte.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...