Gå til innhold

Google Søk på sidebaren?


Anbefalte innlegg

Alle her som har prøvd å søke med forumet sin søkemotor har nok opplevd at den, nokså forenklet forklart, suger (iallefall nå som vi er vant med google).

 

Og når jeg bruker google sin søk på forumet får man opp mye mer, men viktigst, det man leter etter.

 

så jeg lurte på om det er mulig å legge inn en ekstra søke boks (eller noe lignende) under "user posted imageSøk" som heter Google søk og bruker google sin søkemotor.

 

hadde vært kjempe fint om det var mulig!

 

intill da: bruk site:diskusjon.no det_jeg_leter_etter på google. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er hva man får når man søker på reklame forumet med forumets søkemotor

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...reklame+forumet

 

dette er hva man får når man søker på det samme med google

http://www.google.com/search?num=100&hl=en...met&btnG=Search

 

jeg ser en betraktelig forskjell... i tillegg til at man ikke kan søke på ord med mindre enn 4 ord.

 

uansett, å bruke en annen søkemotor forminsker også serverload, om det er relevant.

Lenke til kommentar

dette er hva man får når man søker på det samme med google

http://www.google.com/search?num=100&hl=en...met&btnG=Search

 

jeg ser en betraktelig forskjell... i tillegg til at man ikke kan søke på ord med mindre enn 4 ord.

 

uansett, å bruke en annen søkemotor forminsker også serverload, om det er relevant.

5734363[/snapback]

 

Hva er forskjellen? Bruker man litt andre innstillinger blir det jo bort i mot det samme; som her.

 

Men det er jo som sagt kjipt å ikke kune søke under fire ord, det burde fjernes! Men resten er vel smak og behag? :)

Lenke til kommentar

ja, tingen er at jeg søkte etter en tråd med tittelen "reklame på formet", men pga restriksjonene kunne ikke ordet på bli tatt med, og derfor ble resultatene helt fjerne.. men google derimot :)

 

edit: selvfølgelig er det smak og behag. dette er bare et forslag for å forenkle ting for noen av oss, og den skade da ikke vel...?

Endret av MC2
Lenke til kommentar
ja, tingen er at jeg søkte etter en tråd med tittelen "reklame på formet", men pga restriksjonene kunne ikke ordet på bli tatt med, og derfor ble resultatene helt fjerne.. men google derimot :)

 

edit: selvfølgelig er det smak og behag. dette er bare et forslag for å forenkle ting for noen av oss, og den skade da ikke vel...?

5734588[/snapback]

 

Pga det med fire ords sperra, så stemmer jeg også for en sånn google search ting :)

Lenke til kommentar
ja, tingen er at jeg søkte etter en tråd med tittelen "reklame på formet", men pga restriksjonene kunne ikke ordet på bli tatt med, og derfor ble resultatene helt fjerne.. men google derimot :)

 

edit: selvfølgelig er det smak og behag. dette er bare et forslag for å forenkle ting for noen av oss, og den skade da ikke vel...?

5734588[/snapback]

 

Pga det med fire ords sperra, så stemmer jeg også for en sånn google search ting :)

5734684[/snapback]

For aa faa litt klarhet: Du kan fint soeke etter bare ett ord, men hvert ord maa ha minst fire bokstaver (Jeg trodde det var blitt tre, men husker kanskje feil). MC2 skrev bare litt feil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...