Gå til innhold

Nytt kabinett - Har rettningslinjer, Trenger tips!


Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Nesten så jeg allerede hater meg selv for emnetittelen.. Vet virkelig ikke hva jeg skal skrive her.. Blir jo bare 1 post av 1000 like.. jaja..

 

Vel.. jeg skal kjøpe meg ny pc, og trenger derfor et nytt kabinett.. Men, jeg skal være så behjelpelig så jeg kommer med en del rettningslinjer, så dere har litt å gå på! :)

 

- Farge; Svart (meget viktig!)

 

- Vindu; I hovedsak ikke.. Er faktisk litt usikker her..

 

- Stil; Er en "clean" person, ikke for mye "fjortiss-dilldall" (spør for nærmere detaljer).

 

- Kjøling; Er usikker på om jeg skal gå for vann, eller luft?! Har ingen erfaring med vann.. Det dukker nok snart opp en post i "kjøling"-kategorien hvor jeg spør om akkurat dette.. Så, as for now, hvis dere er så snille med å hjelpe, så skriv gjerne om den passer best for luft, eller vann, alt ettersom..

 

- Porter: Ser at noen kabinetter har usb og hodetelefon-greier i bunnen av et kabinett; Min kommer til å stå på gulvet, så hvis noe slikt hadde vært i toppen, hadde det vært å foretrekke.. men det står ikke å faller på akkurat dette punktet..

 

- Utseende; Utseende er (også) meget viktig; så hvis dere nevner et kabinett, hadde det vært helt topp om dere kunne linke til et bilde; ditt eget eller ett på web.

 

- Pris; Spiller i hovedsak ikke så stor rolle.. Vil holde meg rundt 2000,- til 2500,- ca, på max.. Går IKKE over 3000,-

 

- Størrelse; Har så godt som alltid hatt MaxiTower, men lurer på om jeg skal gå tilbake til MidiTower.. Vet ikke helt hvorfor.. Tror kanskje hovedgrunnen er en større tråd for litt siden, hvor et Lian-Li kabinett ble diskutert, og det var MidiTower.. Dere kan komme med forslag, enten heller.. Men, kanskje heller overbevise meg om at jeg burde velge det ene forran det andre..

 

- Hva skal inni?; Regner med å ha 2 harddisker med det første, så om ikke så lenge 1 til.. totalt 3.. Så når pengene kommer tilbake og regninger er betalt, så 4 totalt, så får vi bare se.. Kommer også til å kjøpe SoundBlaster Fatal1ty -kort med sånn inn-ut-plug-greie (husker ikke hva det het) som sitter der CD-drev sitter.. Så er jeg jo usikker på hva slags kjøling jeg skal ha..

 

Har sett så vidt på de Lian-Li -kabinettene, og de ligner veldig på noe slikt jeg har sett for meg.. Dette er et kabinett som mange har skrytt av, tror jeg.. Men, jeg synes bildene er litt dårlige.. Hvordan ser det ut på siden? På toppen? Og med frontdøra oppe?

 

 

På forhånd; Tusen takk!! :)

 

Håper dere kan hjelpe!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lian li har mange bra kabinett med god kjøling..

Nevner noen her:

Lian li

Lian li 2Kabinett som er beregnet for vannkjøling.

Lian li 3 Et billig og bra kabinett..

Lian li 4Enda et bra kabinett fra lian li..

 

Thermaltake har også noen godkabinetter..

Thermaltake Tsunami dream

Thermaltake shark

Hvis du ville velge å går for et maxi tower denne gangen også, er Thermaltake Armor et bra valg..

 

Har da nevnt noen bra kabinetter her, velg etter utseende du liker, eller pris og kjøling, ingen av de er dårlige kabinetter, må nok bytte ut viftene på thermaltake kabinette, (de bråker mye)..

 

Edit Innlegg 777 :)

Endret av Mr_Razer
Lenke til kommentar

Thermaltake Swing Kanskje litt for billig? ca 500kr, men rent og svart kabinett med USB-Audio på toppen...

Antec Performance One P180 Virker som om den har god plass i det minste; kommer i sort og koster ca 1500kr hos Netshop USB og audio sitter midt på høyre siden.

Mulig det blir litt dumt med dør på hvis du skal ha lydutgang i CD-plassen :hrm:

Finner ikke noe mer som ikke er foreslått allerede.

Lenke til kommentar

Takker alle sammen for svar! :w00t:

 

 

Lian li har mange bra kabinett med god kjøling..

Nevner noen her:

Lian li

Lian li 2Kabinett som er beregnet for vannkjøling.

Lian li 3 Et billig og bra kabinett..

Lian li 4Enda et bra kabinett fra lian li..

 

Thermaltake har også noen godkabinetter..

Thermaltake Tsunami dream

Thermaltake shark

Hvis du ville velge å går for et maxi tower denne gangen også, er Thermaltake Armor et bra valg..

 

Har da nevnt noen bra kabinetter her, velg etter utseende du liker, eller pris og kjøling, ingen av de er dårlige kabinetter, må nok bytte ut viftene på thermaltake kabinette, (de bråker mye)..

 

Edit Innlegg 777 :)

5675982[/snapback]

 

Det Lian-Li kabinettet er vel det samme som TomFu også linker til, og det synes jeg er et fint kabinett, litt i slik stil jeg liker det! Men, det er jo mange fine og flotte fra Lian-Li! Den er under vurdering..

 

Den Lian-Li nummer 2, den har jeg også sett på før, den er veldig fin, problemet ligger i om jeg vil ha vindu, eller ikke.. For jeg har liksom ikke bestemt meg enda! Hvorfor er det bedre til vannkjøling enn andre, forresten? (kan ikke så mye om vannkjøling..)

 

Lian Li PC6070B Scand

Støysvak og stilren

 

:)

5679209[/snapback]

 

 

Cooler Master sitt nue kabinett ser litt interessant ut.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=42144

 

Holvedsaklig Sølv, ja. Men Sort perger fortsatt kabinettet.

5680245[/snapback]

 

Dette blir desverre for mye sølv for meg, selv om det sikkert er et bra kabinett.. Er litt ser på det der akkurat nå, siden jeg vil at absolutt alt skal være i hel-svart stil! :)

 

 

Selv har jeg sett litt på dette kabinettet i fra Lian-Li, og den oppfyller flere av "kravene" mine.. Eneste jeg lurer på er om jeg skal tørre å gå for den spesielle stilen! :) ..og, selvfølgelig, om noen kunne fortelle meg om det er uaktuelt, eller en god idé, og ha vannkjøling i dette kabinettet!? Er det dårlig egnet, eller annet?! Må jeg gå for luft?

 

Takker! :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som har nevnt stacker her? Du sier du gjerne vil ha inn/ut porter i toppen? Stacker har jo det, dessuten har det nok av plass til både vannkjøling OG 2 PSU'er. I tillegg er det godt innenfor budsjettet ditt. Her har du det:

 

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...8X2132391041220

 

Er jo ikke helt sort men...Her finner du mer info om det:

 

http://www.coolermaster.com/index.php?LT=e...ker%20810%20ATX

 

Lykke til med valget ditt!

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...