Gå til innhold

Matrox lanserer ekstern grafikkløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir ikke dette bare en annen form for KVM?

 

Eksisterer det ikke nettverks kvm som omtrent gjør samme nytten?

 

Brutalix

5652698[/snapback]

 

KVM bruker bare informasjon fra det interne skjermkortet, usb/ps2 og kan brukes opp mot f.eks. en IP KVM, men disse har begrenset ytelse så det nytter ikke å jobbe effektivt over flere skjermer på disse.

 

Matrox-løsningen flytter skjermkort, lydkort, usb ut av maskinen og er plassert i den eksterne modulen, det gir da en 2D-ytelse som er like god som de tradisjonelle løsningene. Mange vanlige KVM-løsninger har heller ikke mulighet for flere skjermer og ihvertfall ikke en høy oppløsning.

Lenke til kommentar
Så det vil ikke være mulig å bruke dette i et cad miljø med en støyende opteron workstation? Bare 2d?

 

Men ja en spennende nyhet, og takk for å ha klarifisert det med KVM.

 

Brutalix

5652899[/snapback]

 

Det spørs hva slags skjermkort du har i dag. Denne løsningen har ikke en ekstremt kraftig grafikkløsning med tanke på at den går over en PCIe x1-buss, eventuelt en tradisjonell PCI-buss. Så om du i dag har Quadro/FireGL/3DLabs vil du nok ikke bli fornøyd med denne løsningen.

Lenke til kommentar

Et steg i veldig riktig retning.

 

Gleder meg til den dagen eg kan sette hele den forb.. bråkebøtta av en maskin på et rom, trekke en enkel kabel(sett) til der jeg jobber og dra full nytte av stillheten. En slik koblingsboks er nok viktig da ja.

 

KVM switch er forsåvidt greit...

 

Den største begrensingen er at en slik ekstern boks ikke har usb, firewire, floppy, dvd, mulighet for store oppløsninger med høy kvalitet på skjermen osv, og andre ting man gjerne vil ha på kontorpulten.

 

KWM er mer for fjerndrifting av servere(egentlig), og denne boksen er for kontorapplikasjoner. Så vi er ikke helt i mål.

Lenke til kommentar

Hvis støy er eneste kriterie for å gå for en slik løsning, vil jeg heller anbefale en Zalman-kabinettet TNN500AF (ikke en vifte på hovedkort, CPU, eller skjermkort). Dessuten er det enklere å skifte CD/DVD osv, enn på en maskin som står flere 100 meter unna. Jeg er i alle fall veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...