Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med network-bridge

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Klikka_bzerk_Nettverksoppsett.JPG

Her er nettverks-oppsettet som vi har.

Problemet er nettverks-bridgen på PC1 (OS: Win XP sp2), når alt er koblet opp og ikke er lagt til i bridgen så kan jeg sende ping til begge routerene via CMD.

Når jeg legger tilkoblingen som går via router 1 og tilkoblingen som går via router 2 i nettverks-bridgen så kan jeg kun sende ping til router 1.

Jeg har aktivert deling via internett på tilkoblingen som går via router 2, og prøver å pinge router 2 via pc2 så går det ikke. Det er kun mulig å pinge router 1.

Nå er naboen i gang å konfigurerer router 2 med litt ip osv. så da blir det enda mer testing om en stund.

Edit:

Router 1 er foresten en Linksys WRT54GS og Router 2 er en Linksys WRT54G

Endret av Klikka_bZerk
Videoannonse
Annonse
Skrevet
kan du ikke bare sette på wds da ? og linke dem ? eller slå på windows "internet deling" da router den værtfall

5306222[/snapback]

Tror jeg må google litt etter wds på google etterpå :blush:

jeg har prøvet og satt på internettdeling, men det går ikke. vi får ikke pinget router 2 fra pc 2 da. bare pc1 som kan pinge router 1 og 2.

Er det noe spesiel programvare eller noe sånt som trengs?

Skrevet

Det er litt uklart hva du skal oppnå, skal du dele filer mellom disse nettene?

Hva annet har du i tankene?

Er PC1 og PC3 linket trådløst?

Skrevet
Det er litt uklart hva du skal oppnå, skal du dele filer mellom disse nettene?

Hva annet har du i tankene?

Er PC1 og PC3 linket trådløst?

5307931[/snapback]

Å ikke god kon forklart, det må det gjøres noe med da ;)

Selve meningen er å få routerne til å komunisere med hverandre, pc1 og pc3 er linket sammen via et trådløst nett på 11mbps (lengde ca 200m)

Det er data som skal deles over nettverket, dreamboxene skal komunisere med hverandre, så kan det hende noen filer sendes over nettverket.

Skrevet

Kjøp to aksesspunkter som støtter WDS, og du må nok sette IP-adresse og Gateway manuellt på maskiner og div andre boxer for at internetttrafikken skal havne på rett router.

Skrevet (endret)
Kjøp to aksesspunkter som støtter WDS, og du må nok sette IP-adresse og Gateway manuellt på maskiner og div andre boxer for at internetttrafikken skal havne på rett router.

5308041[/snapback]

Ok, men noboen har forsket litt og bestilt noen kontakter som jeg ikke husker hva heter.

Men det høres ut som en god ide med to accespoint med wds støtte og bare koble de rett på routeren eller maskinen.

Hvis jeg husker rett så skulle vi eventuelt kjøpe to accespoint og bytte kontakter på antenene. Og streke litt kabel og koble rett på routerne.

Er det mulig å fikse dette med programvare?

Det skal ikke gå over internett, for internettet her er et stor wan med 50 brukere elns med samme ip. hadde vi ikke hatt samme ip så ville vi tatt dette over internett da.

Edit: Foresten går det å koble accsespointene direkte til routeren, nå det er link i mellom to accsespoint som koble på hver sin router. vi de andre enheten kunne komunisere med begge routerne da?

Endret av Klikka_bZerk
Skrevet
Ok, men noboen har forsket litt og bestilt noen kontakter som jeg ikke husker hva heter.

5308092[/snapback]

Lurer på hva dette er jeg.

Det finnes selvsagt software som kan gjøre dette via en PC men det er ikke så praktisk og skal det bli stabilt må du vel helst over på noen Linux/Unix-bokser.

Skal dere ha det enkelt så gjør som jeg nevnte, da vil dere lage dere et felles LAN mellom husene.

Skrevet

5308092[/snapback]

Lurer på hva dette er jeg.

Det finnes selvsagt software som kan gjøre dette via en PC men det er ikke så praktisk og skal det bli stabilt må du vel helst over på noen Linux/Unix-bokser.

Skal dere ha det enkelt så gjør som jeg nevnte, da vil dere lage dere et felles LAN mellom husene.

5308123[/snapback]

Dette må forskes på.

jeg skal spøre hvilke kontakter han bestilte, det var vel den omvendte kontakten av den som er på antenen nå. så skulle han prøve a skaffe noen accsespoints.

Ok, det er vel det enkleste.

Må bare diskutere med noboen først. (rmeilert)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...