Gå til innhold

Anbefaller kamera til "rookie" ?


Anbefalte innlegg

Jeg har ingen erfaring med videokameraer, så da tenkte jeg at jeg kunne spørre noen som har litt peiling.

Om jeg skulle kjøpt et skulle det blandt annet blitt brukt til å lage noen filmer når jeg driver med litt parkour.

 

Trur ikke jeg vil gå over 2 lapper. hvertfall ikke overskrive grensa med for mye.

Har ingen fast intekt, så noe kjempedyrt kamera vil ikke bli aktuellt.

 

Derfor lurer jeg på om det finnes noen kameraer dere kan anbefalle for ikke så alt for høy pris, og god kvalitet.

 

Takk for svar på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg ser etter Digitalt VideoKamera også og er newbie to

så jeg har sett litt runt og lest også

så har jeg kommer fram til noen ting et videokamera treng for å vere bra til mitt bruk

 

1. Pris under 4k!

2. Bra Bilde Kvalittet og Lyd

3. Firewire (must have!)

4. Optisk Zoom

5. Headphone uttak

6. Mikrofoninngang

7. Nattmodus

8. Bildestabilisator

 

gikk opp 1000 kr ;)

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Som de ser i prisguiden er det svært få kamera under 3000kr, og ingen under 2000kr. Det er derimot eit par på bruktmarkedet.

 

Om de vil kjøpe nytt, vil kanskje Panasonic NV-GS17 vere eit relativt bra val. Det Samsung-kameraet som er billegast veit eg ingenting om, men Canon MV800 har fått litt kritikk, spesielt for dårlege bilete innandørs.

 

wiak:

Om det Panasonic-kameraet har alt du er ute etter veit eg ikkje, men om du ser anten i prisguiden eller på http://www.panasonic.no/ so finn du det sikkert ut.

Lenke til kommentar

Så nylig i en stor test av digitale videokamera, der fikk Samsung alle sine seks kamera blant de ti dårligste. Det var vel noe over 40 kamera med i testen. Panasonic fikk alle sine blant de ti beste om jeg ikke husker feil, og tok de tre første plassene i tillegg. GS-17 var så vidt jeg husker blant de ti beste, og er utvilsomt et bedre valg enn Samsung, også på personlig erfaring.

 

Canon MV8xx serien sliter veldig sterkt når det er litt dårligere enn godt utelys, samt at de ikke er driftsikre i det hele tatt. Båndføringen går ofte i stykker selv ved sporadisk bruk av kamera. Lyden er også langt fra en positiv egenskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...