Gå til innhold

Ønsker kritikk på side

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Da har jeg laget meg en ny side. Veit ikke helt hvor godt fornøyd jeg er med den, men synes den kan være noe å ta med videre. Ønsker derfor litt kritikk for å se om siden kan bli bedre.

Siden

Takker for konstruktiv kritikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Brukbar, men

Litt kjedelig

Kjedelige farger

Ikke bruk mørk bakgrunn og skrift.

Hva er det på headern?

Hva er det på bakgrunnen til headeren?

Du kan bruke xhtml istedenfor html 4.01

Endret av 100smiles
Skrevet

Er det to siste kanppene "logg ut" og "vis side" større enn de øvrige knappene dine? Det kan virke slik.

Litt forsyrrende bakgrunn om du spør meg.

Litt i mørkeste laget kanskje.

Skrevet

Forferdelig fargevalg, måtte faktisk merke teksten for å klare å lese den.

Kjedelige menyer. Ellers var det ryddig html kode (så ikke på css). Et greit utgangspunkt, om ikke annet.

Skrevet

Altfor mørke farger/lite kontrast. Det lyse og skinnende greiene i headeren passer overhodet ikke inn i resten av mørket. Ellers, litt voldsom :hover?

Skrevet

Huff :\

Har ikke noe som helst bra å si om siden utenom at det var litt stilig at menyen hoppet ett hakk ned. Og likevel så er menyen stygg. Det er absolutt ikke noe å forsette med i mine øyne.

Fargene er ikke pene, headern er gruesom. Hvorfor i all verden har du den der??

Skrevet

Var mye negativ kritikk nå, men det må en tåle.

Hmm. Hva skal jeg egentlig svare da?

- Har gjort teksten lysere.

- Endra litt på borders.

- Bytter header. Var egentlig mest for å "ha noe der".

Nå liker jeg faktisk menyen jeg da. Gjorde borderne litt mørkere, så de ikke skilte seg så ut.

Skrevet

Jeg likte faktisk header litt,

Teksten ble for liten å kornete da.

Mørk bakgrunn på og hvit skrift er ikke så lurt.

Svart H2?

Irriterende bakgrund også.

Men for guds skyld hold deg unna xhtml

Skrevet (endret)

Som de andre sier, den nye headersen er bra. Men den passer ikke til grå. Bruk svart istedet. Det blir mye finere.

Når det gjelder XHTML/HTML er det vel egentlig uvesentlig. Men det kan være en liten fordel å bruke xhtml. Bruk Google til å finne ut mer om xhtml og html 4 og fordeler og ulemper med de forskjellige.

EDIT:

Litt om XHTML: http://hotwired.lycos.com/webmonkey/00/50/index2a.html

Forskjeller på X-/HTML: http://www.w3.org/TR/xhtml1/#diffs

Endret av 100smiles
Skrevet

Kan allerede endel om det, 100smilies, så trenger ikke veiledning på det punktet. Går for html fordi jeg, som Rødøye påpeker, ikke har behov for funskjonene i Xhtml.

Når det kommer til å bruke svart, istedenfor grått, så synes jeg det kanskje blir litt for mørkt. Skal prøve litt.

Den hvite skriften hadde jeg tenkt til å endre uansett. Det var bare for å få nok kontraster mens jeg driver og tester. Hmm. Bakgrunnen er iriterende altså? Kan du utdype?

Takker for super kritikk hittil. Siden begynner å bli bra nå. Skal fikse litt småting, så er siden klar den.

Når det kommer til menyen, så skulle jeg gjærne ha midtstilt den, men får det ikke til. Er det noen som kan fortelle meg hva jeg må gjøre? Jeg veit selvsagt at jeg må bruke margin: 0 auto; men får det ikke til fordet.

Har prøvd #meny, #meny li, #meny ul.

Skrevet

Endret litt på bakgrunnen nå. Tror ikke den er så forstyrrende lenger. Noe annet jeg kunne endret?

Skal få menyen til i stille seg i midten, men må vente til jeg kommer hjem før jeg får fiksa dette.

Takker for all hjelp hittentil. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...