Gå til innhold

hvor mye, og hvordan klokke AMD athlon XP2000+ ?


Anbefalte innlegg

hvor mye, og hvordan klokke AMD athlon XP2000+ ?

 

Har vanlig kjøling i et Raidmax Corpio kabinett med 2 x 80mm thermaltake vifter og 1 x 120mm thermaltake i front (med viftestyring) og en orginal Raidmax 80mm i sidedør.

 

Har 1gb ram (Geil Value PC2300 400Mhz)

 

hvilke program skal eg bruke?

er det lett?

hvor mye kan eg klokke den uten at det "skader" eller at CPUen blir ustabil.?

 

 

Vegard :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at du har spurt om dette før, og du fikk masse svar.

 

Sett mp ned til 11 i første omgang og still fsb oppover mot 200, du merker at cpu\hk\ram ikke vil mer når ting blir ustabilt, da kan du først prøve å stille opp volt, hvis ikke det funker prøv minnet :)

 

Jeg har selv en xp2000+ som klokker kanske bra, kjører 24/7 på 2.3ghz og har vært oppe i 2.650ghz igjennom 3dmark en gang :)

Endret av Sink
Lenke til kommentar
Jeg vet at du har spurt om dette før, og du fikk masse svar.

 

Sett mp ned til 11 i første omgang og still fsb oppover mot 200, du merker at cpu\hk\ram ikke vil mer når ting blir ustabilt, da kan du først prøve å stille opp volt, hvis ikke det funker prøv minnet :)

 

Jeg har selv en xp2000+ som klokker kanske bra, kjører 24/7 på 2.3ghz og har vært oppe i 2.650ghz igjennom 3dmark en gang :)

5106931[/snapback]

 

Men hvordan. har du orginal kjøler? :ohmy: tror du eg kan få til samme hastighet som deg med min kjøler og kabinett kjølere?

og ja, eg har spurt om dette før. men finner ikkje igjenn tråden, siden det er en god stund siden.

 

Men hvilke program skal eg bruke?

skal det skje i BIOS?

eller Hûr?

Lenke til kommentar

skal vi se, slenger med noen bilder av BIOSEN min slik at dere kan se hvor eg skal gå inn, har som sagt NULL anelse om hvorda neg klokker.

 

Slenger med 3 bilder.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

 

Det ser ut til at CPUen min er 57 grader celcius. er det for varmt? hvordan kan eg få den kalder euten å bruke pener på det?

 

har en 120mm Thermaltake vifte liggende, kan det være positivt å feste den inni kabinettet framfor CPU kjøleren slik at den får mer luft?

 

Orginal kjøleren min er en 60mm. vifte.

 

Og så et lit eOT spørsmål.

På bilde 3, så står det 64mb på AGP portne min, hva vil det si? at den kun mottar 64mb? eg har et 256mb skjermkort.

 

OG på bilde 3, hvor ska lge gå inn i BIOS for å klokke CPUen fant ingen plasser eg kan endre på verdiene.

 

EDIT: hvis eg sriver i dne gamle tråden, så blir den mest sannsynelig stengt.

EDIT2: hvordan kan eg finne ut om det er en "Thorton" eller en "Palomino"

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Neida, går fint an å overklokke en Palmino over alle hauger, men hovedkortet ditt har visst ingen oc-funksjoner...

5110589[/snapback]

Kan du spesifisere det svaret ditt litt mer?

 

Fant en side med BIoS oppdatering til mitt HK

http://www.msi.com.tw/program/support/down...?UID=290&kind=1

kan det hjelpe meg på vei eller?

 

Finnes det programmer eg kan bruke til å klokke CPUen?

Er 57 grader for varmt til å begynne å klokke med?

hvor langt kan eg klokke min prosessor sån ca?

Skal eg bare instalere den .exe filen som eg lastet ned fra msi.com?

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Kan du spesifisere det svaret ditt litt mer?

5112123[/snapback]

Kjøp nytt hovedkort. :)

 

Edit: Siden du søkte etter 'MS-6367' for hovedkortnavn antar jeg du har en ferdigPC, på slike er all overklokking sperret slik at du ikke skal ødelegge noe.

5112163[/snapback]

seriøst? så de vil si at eg ikkje har Noen mulighet i det heletatt å klokke min CPU, ikkje med programmvare eller en BIOS oppgradering eller noe slikt? herregud. Lenge brenne "Packard Hell"

Lenke til kommentar
Japp, bare glem det.

Du kan jo prøve clockgen da, men tviler på at det funker.

http://www.cpuid.com/clockgen.php

 

Er ikke vits å si at de skal brenne, tenk på alle som kunne ødelagt PC-en groteskt om det var mulig å stille på sånt. :)

Et nytt sokkel-A hk som eier til overklokking koster vel 3-400,-.

5112231[/snapback]

 

Skal eg ha meg nytt HK, kjøper eg gjerne en prosessor til, som er orginalt "litt" sterkere

 

tenker på denne CPUen klokker den bra? den er ikkje så serlig dyr heller.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=30190

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...