Gå til innhold

Blåtann på speed


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forskjell på teoretisk makshastighet og reell hastighet vet du. Det er ikke slik at du faktisk får 54 Mbit med 802.11 g heller.

Jojo.

 

Men synes at de burde oppgi minimumshastigheter også, så man slipper å bli skuffa!

Lenke til kommentar

bluetooth ver 1 maxer ut rundt 500kb eller noe sånt. bluetooth ver 2 maxer ut litt over 1mb. dette vil være en virkelig sterk forbedring.

 

uwb er forresten det samme som skal brukes i wusb eller wireless usb. forresten kan bølgelengden også brukes som en slags kortdistanse radar/røntgen for å se gjennom vegger og under klærne til folk.

 

om bluetooth uwb og wusb uwb kommer til å være kompatibel? hørte jeg neppe? husk at wusb er ett intel barn...

Lenke til kommentar

uwb er forresten det samme som skal brukes i wusb eller wireless usb. forresten kan bølgelengden også brukes som en slags kortdistanse radar/røntgen for å se gjennom vegger og under klærne til folk.

Dette er jo litt off topic.. Men du ser ikke gjennom noe som helst kun ved å kjøre røntgenstråler på det. Du må ha en detektor, osv osv... :)

Dessuten er slik stråling ikke helt godt for helsa. Jeg vet ikke bølgelengden på uwb dog.

Lenke til kommentar

selvsagt kan du ikke se noe uten en detektor. trodde jeg kunne slippe å nevne det.

 

tingen med uwb signalene er vist at om dem er rett tuna så spretter dem tilbake når den treffer slikt som menneskekroppen men kan fint gå gjennom betong. med røntgen går en gjennom alt også må en plukke opp signalet på andre siden.

 

og hva strålingsfaren med dette er aner jeg ikke. blir sikkert like mye omdiskutert som mobiler.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...