Gå til innhold

Test av Panasonic DMC-FX9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kameraet kom vel ikke så bra ut i AKAMs test.

 

Flere svært undereksponerte bilder i billedgalleriet.

Er lysmåleren så dårlig eller har fotografen ikke tenkt nok?

Se f.eks Dpreviews bilder:

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfx9/page11.asp

 

LCD skjermen har dobbelt så mange pixler som det oppgis i testen - 207 000.

 

Er FX9 et middelmådig kamera - en 4'er på terningen?

Lenke til kommentar

Hei rufse.

 

Som påpekt i kommentaren til det ene bildet av festningen, så er det tatt i sterkt motlys. Dette er svært vanskelige forhold for et kamera, og begrensinger i dynamisk område gjør selve festningen en del mørkere. De fleste bildene er tatt med kamera i standard programmodus.

 

At kamera fikk en middelmådig terning (en sterk fir'er) kommer av at selv om det har noen veldig flotte egenskaper, så mangler det enkelte ting her og der. Jeg synes rett og slett det som helhet ikke er godt nok gjennomført. Og av en fem'er forventer jeg et godt gjennomført kamera.

 

Men i stedet for å legge for mye vekt på terningen, så bør man vurdere selv hvilke egenskaper man synes er viktig. Og jeg har gjort mitt beste for å trekke frem det jeg mener som gjør dette kameraet verdt å kjøpe.

 

Oppløsninga på skjermen er hentet fra manualen. Men manualen var feil på andre områder. Selv om det sto ett sted i manualen at kameraet hadde 6 MP, så var oppløsningen i spesifikasjonene bare 5 MP. Så kanskje manualens spesifikasjoner var feil når det gjelder oppløsningen på skjermen også.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...