Gå til innhold

Omtale av Close Combat: First to Fight (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke spilt spillet, men en uttalelse som

 

"Fiendene blir så gode til å skyte at det nesten er latterlig, i tillegg er ett enkelt skudd nok til å sende deg til soldathimmelen. Det gir det inntrykket at du treffes i hodet eller hjertet hver gang, noe som er litt drøyt selv på en realistisk målestokk."

 

Får det til å virke som om artikkelforfatteren har en litt skjev virkelighetsoppfatning. Soldater blir vel strengt tatt, om en skal snakke realisme, temmelig satt ut av ei kule i beinet også. Eller magen. Eller armen. Han dør kanskje ikke uten uflaks, men han kan neppe løpe videre for å redde verden.

 

At det sikkert gjør spillet temelig umorsomt, derimot, er sikkert helt riktig.

 

Edit: korrektur

Endret av Kuroneko
Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke spilt spillet, men en uttalelse som

 

"Fiendene blir så gode til å skyte at det nesten er latterlig, i tillegg er ett enkelt skudd nok til å sende deg til soldathimmelen. Det gir det inntrykket at du treffes i hodet eller hjertet hver gang, noe som er litt drøyt selv på en realistisk målestokk."

 

Får det til å virke som om artikkelforfatteren har en litt skjev virkelighetsoppfatning. Soldater blir vel strengt tatt, om en skal snakke realisme, temmelig satt ut av ei kule i beinet også. Eller magen. Eller armen. Han dør kanskje ikke uten uflaks, men han kan neppe løpe videre for å redde verden.

 

At det sikkert gjør spillet temelig umorsomt, derimot, er sikkert helt riktig.

 

Edit: korrektur

Poenget er at tittelen bør være spillbart også på det vanskeligste nivået, noe den ikke alltid lykkes like godt med. I krigssituajoner som er realistiske så er det faktisk vanskeligere enn ellers for soldater å i det hele tatt treffe fiendene, ikke motsatt.

 

Jeg kritiserer ikke at man blir satt ut av skudd, men at nesten hvert eneste skudd treffer (og dreper).

 

Dette tatt i betraktning vil jeg tro min virkelighetsoppfatning er relativt inntakt. :)

Lenke til kommentar

Wow! Det tok lang tid før den omtalen kom!

 

Anyways, er enig i karakteren, 6/10. Det blir aldri noe spesielt bra.

AIen er elendig, grafikken middelmådig, og... Vel, alt er generelt middelmådig.

 

Spillet er egentlig sånn at det er kulest først, men det føles ut som at AIen bare blir dårligere og dårligere etter hvert som spillet fortsetter. Det blir liksom ikke sånn som DOOM3, at det blir kjedelig etter hvert, men det blir faktisk DÅRLIGERE etter hvert! :ermm:

 

EDIT: Til deg som klaget på artikkelen: Jeg skjønner godt hva du mener, men det er ikke slik artikkelskriveren mener!

Det han mener er at fiendene treffer fra helt urealistiske distanser og i helt urealistiske situasjoner, noe som er SYKT irriterende!

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Ja. Jeg skjønte etter noen gangers ny gjennomlesning at jeg hadde misforstått litt. Dog er det viktig å være klar over at en faktisk ikke trenger å treffes i hjertet eller hodet for å bli satt ut av ei kule. Dvs, viktig om en noensinne har tenkt seg til en situasjon hvor en risikerer å bli skutt på, i alle fall, men det har vel kanskje ikke noen av oss.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...