Gå til innhold

GTR førere, registrer deres rundetider (handicap).


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Dersom dere kjører aktivt med GTR vil jeg anbefale at dere registrerer dere på GTRank ( http://www.schuerkamp.de/zope/gtrank )

 

Dere får muligheten til å sammenlikne deres rundetider mot førere fra hele verden, samt at dere kan kontrollere hvordan dere ligger an mot andre Norske førere.

 

Dere kan f.eks sammenlikne deres rundetider mot den beste norske føreren, og så videre.

 

Foreløpig ser det ut til at der bare er 5-6-7 norske førere som har kjørt seg fram til ett handicap, men jeg går ut fra at det er flere aktive førere enn som så ;)

 

GTR er ett relativt "avansert" spill med mange muligheter til å justere på bilen, i simbin's supportforum er det lagt ut flere guider til hvordan man gjør dette.

(krever at du kan engelsk)

 

Er det noen spørsmål er det bare å spørre i denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ronnyaa Skrevet 28/04/2005 : 10:28

  Hei alle sammen.

 

Dersom dere kjører aktivt med GTR vil jeg anbefale at dere registrerer dere på GTRank ( http://www.schuerkamp.de/zope/gtrank )

 

Dere får muligheten til å sammenlikne deres rundetider mot førere fra hele verden, samt at dere kan kontrollere hvordan dere ligger an mot andre Norske førere.

 

Dere kan f.eks sammenlikne deres rundetider mot den beste norske føreren, og så videre.

 

Foreløpig ser det ut til at der bare er 5-6-7 norske førere som har kjørt seg fram til ett handicap, men jeg går ut fra at det er flere aktive førere enn som så 

 

Kult!

Men hvordan funker dette handycap greiene egentlig?

Jeg er forholdsvis aktiv kjører, men når jeg ser rundetidene til andre, 2.10 på Spa... ehh, tror det er noe galt med klokken i mitt spill. Jeg klarer 2.17 og det er helt UMULIG og kjøre fortere enn det... :D:thumbdown:

 

Hvis man kjører sånne rundetider, og gjør det på alle baner, da kjører man mye altså, foreløpig er jeg ca halveis i de forskjellige banene, Spa, Anderstorp, Enna er vel de jeg kan skikkelig. Man må jo virkelig kunne banene for å ha sjangs på en brukbar tid, eller i det hele tatt fullføre. Det som nesten er den største utfordringen i race mot Ai, er i grunn og besinne seg, blir fort litt ivrig, og vips- så var det løpet over :hmm:

 

Men ronnyaa og MKej, kjører dere i simulator mode, eller hva for slags aids (som det heter..) bruker dere?, og hvilken bil liker dere best?

Jeg kjører med klutch-hjelp, alt annet av, og liker Ferarri F555 best, ikke fordi den er raskest, men fordi jeg syns den er så kul og kjøre, supernervøst villdyr :thumbup:

Lenke til kommentar

Flott at du kaster deg med pcp160 :thumbup:

 

De sjåførene som har sinnsykt lave tider har nok eksperimentert mye med innstillingene på bilene, spesielt gir innstillingene har mye å si for bra rundetider.

 

Det jeg gjør når jeg skal leke med innstillingene er å velge "open practice", så kjører jeg en runde for å varme opp, så er det full guffe for å se om det hjalp på, eller ødela på tiden.

Her er det forøvrig en god del tips til hvordan man kan sette opp bilen ved hjelp av motec : http://www.gtr-game.com/forums/index.php?showtopic=1661

 

Har selv ikke kjørt noe særlig med andre biler enn Porsche GT3-RS foreløpig, og har pr.idag 02:23.737 på spa med den.

Vil nok tro at med en del øvelse kan jeg komme enda lavere.

 

Har selvfølgelig kjørt en og annen runde med de andre bilene, men tenkte jeg skulle bli bedre kjent med banene før jeg kastet meg på de ordentlige fartsmonstrene.

 

Jeg kjører i simulator mode (den eneste måten å få registrert rundetidene til ett handicap), og det eneste hjelpemiddelet er automatisk clutch.

(alt annet er fy-fy dersom du leser litt på forumet til simbin, hehe)

 

Ferrarri 550 er visst den som skal klare best rundetider ut fra det jeg har sett, men det er ett sinnsykt beist å kjøre, litt for hard på gassen, så ligger du å kaver i grusen / autovernet.

Lenke til kommentar

Jepp, da er jeg også med i kampen (om midten av lista that is..) :w00t:

 

Per Chr er kjørenavnet mitt. Pga ny datamaskin har jeg formatert vekk en del av mine resultater, blandt annet beste Spa og en del andre, men før eller siden har jeg vel flaks igjen...

 

Men en ting, det står; "If you have any warp laps in your Career.blt file, please load it in an editor and remove the trackstat entry. If you re-upload your modified file, the warp lap will be deleted."

Hva betyr warp laps?, jeg bare lastet opp jeg.

 

ronnyaa Skrevet 29/04/2005 : 14:11

  Flott at du kaster deg med pcp160 

 

De sjåførene som har sinnsykt lave tider har nok eksperimentert mye med innstillingene på bilene, spesielt gir innstillingene har mye å si for bra rundetider.

 

Det jeg gjør når jeg skal leke med innstillingene er å velge "open practice", så kjører jeg en runde for å varme opp, så er det full guffe for å se om det hjalp på, eller ødela på tiden.

Her er det forøvrig en god del tips til hvordan man kan sette opp bilen ved hjelp av motec : http://www.gtr-game.com/forums/index.php?showtopic=1661

 

Ja, jeg har en del erfaring fra F1 Challenge, og det er jo litt samme ulla (men Motec er veldig anderledes enn telemetri i F1, så finner liksom ikke helt hva jeg ser etter enda.

 

Det som er helt sikkert er at man trygt kan vente med de store innstillingene til man kjenner både bil og bane godt nok til å klare jevne tider runde etter runde.

Har holdt på en del med innstillinger nå i det siste på Anderstorp, og det har faktisk hjulpet litt på tidene, og kanskje enda viktigere, man får blien til å virke mer lettkjørt ifht personlig kjørestil.

 

Ferrarri 550 er visst den som skal klare best rundetider ut fra det jeg har sett, men det er ett sinnsykt beist å kjøre, litt for hard på gassen, så ligger du å kaver i grusen / autovernet.

Det er vel den som har mest brutale krefter i alle fall, men er jo som du sier et utilgivelig beist, og gir liten tid til avslapning :thumbup:

 

MKej Skrevet 29/04/2005 : 14:25

  Jeg kjører også i simulator mode,det er jo der det er mest likt virkeligheten

bruker og kjøre lamborgini den som har fettest lyd 

kjører nå før det meste på mo i rana banene og barcelona 

Mo i rana, er det en add on eller noe det da, ser det og er det like bra som de originale?

Har du registrert deg enda MKej?

Hvis ja, kan du ikke si "kjørenavn" eller PM det om du ikke vil si det her i såfall :)

Lenke til kommentar

Så det er du som er Ronny på gtranken. Fantastisk at vi isåfall ligger forran svenskene på ngt ranken :)

EDIT: En såkalt "warp" lap er en runde hvor man f.eks. har kuttet en sving for mye, eller som har blitt satt med speedbug. Dette er ugyldige tider som burde slettes fra din career.blt, slik at du kan sette nye gyldige tider (for på den måten ha personlig rekord på en bane. Det er ikke mye morsomt å ha en personlig rekord som ikke er satt på gyldig måte, er det vel?)

Endret av wim
Lenke til kommentar
wim Skrevet 29/04/2005 : 16:10

  Så det er du som er Ronny på gtranken. Fantastisk at vi isåfall ligger forran svenskene på ngt ranken

Da antar jeg at du er Wim (som jeg forøvrig akkurat klarte å skyve ned på 2. plass Spa dusk, av de Norske altså. Det kan du vel ikke leve med...he he :p ?)

 

EDIT: En såkalt "warp" lap er en runde hvor man f.eks. har kuttet en sving for mye, eller som har blitt satt med speedbug. Dette er ugyldige tider som burde slettes fra din career.blt, slik at du kan sette nye gyldige tider (for på den måten ha personlig rekord på en bane. Det er ikke mye morsomt å ha en personlig rekord som ikke er satt på gyldig måte, er det vel?)

Nei, jeg vil ikke ha noe juks, det er uansett mange som er bedre enn meg. Fair play!

Men er dette noe som kan skje uten at jeg vet det da?

Altså jeg kjører med flag rules på, så kutter jeg en sjikane for mye eller den slags får jeg beskjed at runden ikke telles, så da er vel ikke de med..?

Speedbugs sier meg ingenting- ehh.. fartsbille/insekt??

 

Hvis dette kan ha vært et problem, som sagt uten min viten håper jeg noen forteller om det, så jeg kan rydde opp :)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde ikke å si at tidene dine var juks, men bare prøvde å forklare hva som mentes med warp lap.

 

Speedbug er en bug / feil i GTR som gjør at man kjører mye raskere enn de andre bilene og har mye mer grep. Det skjer bare online. Denne feilen stammer fra F1 2002. F1 2002 og GTR er basert på samme spillmotor.

Lenke til kommentar
wim Skrevet 29/04/2005 : 17:31

  Jeg prøvde ikke å si at tidene dine var juks, men bare prøvde å forklare hva som mentes med warp lap.

Nei nei, jeg forsto det heller ikke sånn, jeg tok det som god informasjon bare, ikke beskyldninger. (jukse seg opp på sånne lister, er liksom ikke helt meg..:))

Så jeg tror jeg forsto hva du mente, ville bare ha klarhet i om dette faktisk kunne forekomme uten min viten.

 

Min beste tid på spa (Spa dusk 2.16xx) feks skal jeg jo inrømme ble tatt uten full kontroll... Eou rudge (eller hva den heter, den dumpa etter start) feks kom jeg vel gjennom ved hjelp av guds hjelp, vel så mye som dyktig kjørekunnskap, hvis du skjønner.

Men siden jeg som sagt har disse rules greiene på, og får beskjed om at runden ikke teller hvis det kuttes for mye, regner jeg med at det ikke er en tid med jusk?.

 

Var bare det jeg ville ha bekreftet :)

 

Har ikke dristet meg Online enda, har nok og stri med Ai foreløpig. Har ikke lyst å bli en av de idiotene som ødelegger for de andre på online, så trenger å trene mer på behersket kjørestil. Så noen sånne speedbugs tider har jeg i alle fall ikke.

 

Men er dette onlineproblemet så ille at man ikke er i tvil når det skjer eller?

Lenke til kommentar

 

MKej Skrevet 29/04/2005 : 14:25

  Jeg kjører også i simulator mode,det er jo der det er mest likt virkeligheten

bruker og kjøre lamborgini den som har fettest lyd 

kjører nå før det meste på mo i rana banene og barcelona 

Mo i rana, er det en add on eller noe det da, ser det og er det like bra som de originale?

Har du registrert deg enda MKej?

Hvis ja, kan du ikke si "kjørenavn" eller PM det om du ikke vil si det her i såfall :)

ja, der en add on, er ikke så bra som de banene som følger med, med er ganske bra

finner masse add ons her: http://www.bhmotorsports.com/

jeg har registrert meg, men har ikke nok løp før og få regnet ut handicapen.

jeg heter : Mads Kristensen

Endret av MKej
Lenke til kommentar

MKej

ja, der en add on, er ikke så bra som de banene som følger med, med er ganske bra

finner masse add ons her: http://www.bhmotorsports.com/

jeg har registrert meg, men har ikke nok løp før og få regnet ut handicapen.

heter det samme som jeg heter her: MKej

Kult, får prøve den banen etterhvert. Men foreløpig er det nok med de som følger med. Har ikke fått noe handycap jeg heller enda. Men hvis jeg har forstått dette rett er det nok å få en tid satt på 10 baner med samme bil for å få et handycap.

Stemmer det?

Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 30/04/2005 : 14:02

  QUOTE (GTRank)

To complete a car handicap, you need to register a laptime for each of the ten "classic" tracks.

 

 

Altså, samme bilen på alle ti banene, og du må bruke "simulation" for å få handicap. 

Ja, nå har jeg kjørt de siste par banene så jeg har fått et handycap. Men fikk;

Handicaps by car

# Car Class Id Handicap

10 FERRARI 550 MARANELLO GT 3 81.816

 

Er ikke det fryktelig høyt?

Skjønner vel ikke helt dette greiene enda, ettersom jeg ikke har greie på golf og handycap, kunne det vært fint med litt forklaring...

Er det slik at det er om å gjøre å få lavest mulig handycap, og at mitt er så høyt fordi jeg har svært dårlige tider på de banene jeg ikke kan.

 

Og på det skjermbildet jeg legger ved, det røde tallet "diff" hvordan skal det tolkes?

Fint om en av dere som kan dette kan se om det ser ut til å være noe galt med de tidene jeg har lagt opp, eller om jeg bare m¨å ta meg kraftig sammen for å få lavere handycap. (sitter på en gammel laptop 800x600 oppløsn, så mangler de siste tidene på bildet)

 

Beklager om jeg spør mye og dumt, men vil så gjerne skjønne dette :blush:

 

Edit; glemte å legge med bildet..

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Det er om å få lavest mulig handicap, og det tallet du får er antall sekunder etter simbin benchmarken.

Diff er antall sekunder før/etter sinbin benchmarken.

 

Har selv prøvd å kjøre noen runder med Ferrarrien for å sjekke hvordan det står til kontra tidene til simbin, og det så langt fra bra ut.

Lå vel ca 5-7 sekunder etter, så her må det kjøres...

 

EDIT : Ser du har mye å hente på Enna og Magny cours.

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Ok, takk skal du ha Ronnya ;)

Det er vel Anderstorp, Monza og tildels Spa jeg har lagt mest innsats i å virkelig kjøre best mulig, og nå som jeg skjønner poenget her ser jeg jo også det, 1 sekund ca på Anderstorp.

 

EDIT : Ser du har mye å hente på Enna og Magny cours.

Jepp, tok en tur på Magny cours, som jeg jo egentlig kjenner fra F1 Challenge, bortsett fra at banen er bygd om på slutten. Det jeg ikke blir helt klok på er hvordan man bør ta den første lange høyre svingen med disse bilene, er liksom ikke nok downforce, så virker nesten som innersving hele veien er best..?

Får ta en titt på noen replay, og se hvordan det "skal" gjøres.

 

Gikk i alle fall fra ca 20 til 3 sekunder etter på den banen nå, og dermed gikk også handycapet ned til rundt 60 tallet, så får bare forsøke å gjøre noe liknende på Enna og de andre særdeles dårlige tidene mine. (Vil jo ikke sette Norge i et dårlig lys her :D )

 

Takk for all hjelp alle sammen, morro dette!!

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå ligger søren meg Norge på 5. plass både på GT og NGT :thumbup:

 

Men det er litt synd at det ikke er fler med, det er liksom ikke noe kniving om plassene litt bak i feltet der jeg befinner meg. Jeg har klart og komme meg ned i 26 i handycap, skal jeg rykke opp på lista av de norske må jeg under 11...

 

Har fått til noen bra tider på Spa (endelig! 2,13 tallet), så skal klare og få handycap ned litt ved og forsøke å gjenta Spa tiden på alle Spa- variantene.

 

Men hadde vært morsommere om det var litt tettere mellom oss. Det er kanskje det på NGT? Jeg kjører kun GT enn så lenge.

 

Ronnyaa, skulle ikke du som trådstarter gå foran med et godt eksempel, og skaffe deg et GT handycap snart, eller kjører du kun NGT?? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...