Gå til innhold

Omtale av Shadow Hearts: Covenant (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Grafikken i spillet ser latterlig dårlig ut..

Nå har jeg sittet med Guild Wars Beta hele helgen.. Selv om dette er et MMORPG/CORPG har det jo vannvittig mye bedre grafikk!

Anbefaler alle som har PC til å droppe RPG på konsoll og heller teste Guild Wars, som ikke er noe typisk online spill alla WoW...

For meg som generelt sett har vært mest glad i 1. og 3.person på konsoll, kan glatt si at de fleste spilloplevelser hittil er langt underlegne spilleropplevelsen i GW!

Utrolig Grafikk, og nærmest uendelig mange quests og missions man kan utføre i typisk konsoll stil men Online og i langt større verdener!

 

I GW er det mission og Quests konstant og man har brettene for seg selv, med unntak av Cooperative Quests(spiller med 3-7 andre folk eller kun NPC's) Byer, og andre samlingsteder, der man kan trade, skaffe skillz osv...

Fordelingen mellom Action og trading og lignende ligger nok på 85% fordel Action! Her trenger man aldri vente lenge heller, aldri opplevd å vente mer enn 2-3 min på noe som helst!

GW er fremtiden for RPG

 

 

Sjekk linken i signaturen for mer info..

Lenke til kommentar

Vel poenget her er ikke å rose et spill mer opp i skyene enn andre!

jeg er realistisk og jeg har prøvd RPG på mange plattformer!

Alt jeg sier er at GW stilen kommer til å knuse standard non-online-RBG på konsoll!

Helt nøytralt tror jeg at at Online spill i GW-stilen, uanhengig om det er xbox eller pc, vil knuse standard rpg'r på konsoll!

Fremtiden ligger online og den blandingsstilen mellom mmorpg og mer standard RPG som man finner i Guild Wars...

 

Jeg synes faktisk at folk fortjener å få vite at det finnes bedre alternativer enn kjedelige konsoll spill av kort varighet!

Nå vet jeg ikke hvordan tilfellet er med Dette spillet, men jeg synes det er merlkelig om folk vurderer å kjøpe et spill med dårligere grafikk, kortere varighet... og garantert kjipere gameplay!

 

Min anbefaling til alle som vil prøve noe nytt innen RPG og Actionspill er at de prøver ut Guild Wars!

Lenke til kommentar

Kanskje du skal ta hintet og snakke om Guild Wars der det høyrer heime, altså ikkje i tråden om Shadow Hearts: Covenant.

 

Shadow Hearts: Covenant har flott grafikk, kjempebra varigheit og gameplay. Ser ikkje heilt nødvendigheita av å disse eit spel du ikkje har prøvd eller veit noko om (ser ikkje akkurat ut som om du har lest omtala etter det du seier her)

 

Online-spel er flott det, men å tru at det kjem til å "ta over" for alt anna, er heller usikkert

Lenke til kommentar
Shadow Hearts: Covenant har flott grafikk, kjempebra varigheit og gameplay. Ser ikkje heilt nødvendigheita av å disse eit spel du ikkje har prøvd eller veit noko om (ser ikkje akkurat ut som om du har lest omtala etter det du seier her)

 

Online-spel er flott det, men å tru at det kjem til å "ta over" for alt anna, er heller usikkert

vel, det eneste jeg kan se for meg at kan klare seg på non-online rpg'spill på konsoll i fremtiden er nok de mer innoative spillene fra for eksempel Nintendo!

Problemet med non-online rpg på konsoll ligger i ensformigheten!

Hvordan dette spillet er er heeller uinterressant!

Jeg registrerte bare at grafikken i følge skjermbildene så meget enkel og kjedelig ut!

Har aldri spilt ps2, så om det er bra etter ps2 standard kan jeg ikke si så mye om..

 

Og ja jeg tror tradisjonelle rpg're går dukken til fordel for missionbaserte online rollespill i stilen til GW har! Online er fremtiden for denne genren om man ikke finner på mer innotaive løsninger..

Om du ikke fatter dette så burde du prøve GW neste Beta weekend..

Da vil du forstå konseptet og hva jeg mener om dette!

Ser for meg at vi vil finne mange spill av denne typen på ps3 og neste xbox, dermed vil det sikkert bli muligheter for alle de som spiller på konsoll også, heldigvis..!

Lenke til kommentar

Hehe:)

 

Eg har prøvd Guild Wars.

For all del, eit bra spel, men sjå for deg kor kjedeleg det blir med ein haug Guil Wars-kloner.

 

Uansett, du bør slappe av litt. Du gir tydeleg uttrykk for at du ikkje har peiling på kva SH:C går ut på, reint bortsett frå at det er eit konsoll-rollespel. Kanskje du skal prøve det før du uttalar deg? SH:C er både innovativt og tradisjonelt i ei hærleg blanding.

 

SH:C har også noko du ikkje finn i spel som Guild Wars. Ei fantastisk historie med godt utvikla karakterar du faktisk blir glad i. Det er faktisk nokon som likar dette og, og det er ein stor del av desse spela. Når eit PS2 spel kjem på to plater, betyr det som oftast at det er eit svært svært omfattande spel, ei god historie er nødvendig.

 

Til slutt kan eg legge til at eg ser du ikkje har posta eit einaste innlegg som ikkje omhandlar GW. Det er fint du har funne eit spel du likar så bra, men du bør kanskje opne deg litt for andre spel der ute før du hakkar ned på det du ikkje har prøvd. Ein anna ting du bør innsjå er at Guild Wars og japanske rollespel som SH:C ikkje tilhøyrer same sjanger. Det blir som å seie Burnout 3 og SSX3 tilhøyrer same sjanger fordi det er mykje fart i begge titlane.

 

PS- om du aldri har spelt PS2, kva veit du då om einsformigheita?

Lenke til kommentar

For det aller første: onlinespill er i kraft av sin form mindre spennende enn, og enda mindre egnet til, fortelling enn tradisjonelle konsoll- og datarollespill. Folk som spiller ymse RPG-er er stort sett opptatt av en god historie og gode personer, heller enn komplekse skilltrær og byttehandler, og er det noe onlinespill ikke kan tilby, så er det gode historier. Den drivende motivasjonen i onlinerollespill er det sosiale aspektet, den rene avhengigheten, begge pent drevet av spill som i bunn og grunn bare er sjelløs statistikk med grafikk på. Guild Wars er sikkert pene saker, men jeg tviler på at det klarer å mønstre like mye sjarm og god karakterdesign som Shadow Hearts. Eller stikker ikke grafisk utførelse dypere enn polygontall og shadere? Er EverQuest 2 penere enn World of WarCraft?

 

Folk spiller stort sett spill av tre grunner: 1) Utfordringen 2) Historien de tar del i, eller 3) virkelighetsflukt. Nå er det mulig Guild Wars tilbyr den beste virkelighetsflukten, i og med at det simulerer et annet liv utenfor ditt eget, men hva annet er engasjerende med det? Forstå at MMO-er appellerer til et helt annet publikum enn hva tradisjonelle rollespill gjør, eller for den saks skyld tradisjonelle spill. Shadow Hearts fyller samme behov som en film, en bok eller en tegneserie: erstatning for virkeligheten med det for øye å underholde. Guild Wars erstatter alle behovene med sitt eget liv. Er det noe man bare setter seg ned å koser seg med i en halvtime nå og da?

Lenke til kommentar
Til slutt kan eg legge til at eg ser du ikkje har posta eit einaste innlegg som ikkje omhandlar GW. Det er fint du har funne eit spel du likar så bra, men du bør kanskje opne deg litt for andre spel der ute før du hakkar ned på det du ikkje har prøvd.

Hehe

 

jeg har aldri kritisert SH for noe annet enn det som ser ut til å være dårlig grafikk!

bare for å konkretisere kritikken litt..

 

Du kan ikke ha spilt det særlig mye om du mener at hiostorien ikke er spesielt god eller dyptgående! Det er ikke ofte man føler at man er såpass mye med i et online spill som man er i GW! Tvert i mot, eneste spillet jeg har vært like forbauset over må vel være Metal Gear..

 

Kloner ender man ikke opp med! GW kunne like gjerne vært laget for konsoll, men med obligatorisk online! Det er konseptet som GW er bygget på som gjør det unikt!

Det kommer selvfølgelig av at man bruker den missionbaserte stilen.. det er nettopp derfor man får denne unike mixen mellom standard konsoll og mmorpg.

Som jeg har nevnt så er dette fremtiden også på konsoll!

 

Vel jeg har da en rpg's spill på xbox'n og GC, mange pc-spill har jeg da også prøvd ut... jeg har bare aldri giddet å engasjere meg her inne før nå!

Hele greia ligger i at vi står fremfor en online revolusjon, innnen spill!

 

Jeg har da ikke lagt skjul på at det ikke er dette Shadow spillet som interesserer meg, for all del det kan godt hende det er like innoativt som du sier, men hadde det vært like bra som det er innoativt så hadde det sikkert vært langt mer omtalt enn det er!

Lenke til kommentar
For det aller første: onlinespill er i kraft av sin form mindre spennende enn, og enda mindre egnet til, fortelling enn tradisjonelle konsoll- og datarollespill. Folk som spiller ymse RPG-er er stort sett opptatt av en god historie og gode personer, heller enn komplekse skilltrær og byttehandler, og er det noe onlinespill ikke kan tilby, så er det gode historier. Den drivende motivasjonen i onlinerollespill er det sosiale aspektet, den rene avhengigheten, begge pent drevet av spill som i bunn og grunn bare er sjelløs statistikk med grafikk på. Guild Wars er sikkert pene saker, men jeg tviler på at det klarer å mønstre like mye sjarm og god karakterdesign som Shadow Hearts. Eller stikker ikke grafisk utførelse dypere enn polygontall og shadere? Er EverQuest 2 penere enn World of WarCraft?

1. Fordi GW er et totalt annerledes online spill, basert på missions som mer standard rollespill er det umulig å sammenligne med WoW, EverQuest osv!

GW er faktisk glimrende når det gjelder historien, det er så bra at jeg ikke ville våge å sammenligne det med noe jeg ikke har prøvd, som historien i SH:C...

2. Fordi GW har en glimrende historie som hele spillet er bygget rundt så er det umulig å kritisere GW for å være et sjelløst spill uten historie, det viser inkompentense runft GW konseptet!

3. I tillegg til en god historie så finner man altså det geniale sosiale aspektet som

krydrer et spill som dette.. Men det sosiale er veldig langt fra det drivende elementet i GW

4.GW inneholder ikke et komplekst system av skillz og levels! Spillet er bygget for å konsentrere seg om ferdigheter og ikke hvor mye tid man har til overs.. Slik at man ikke behøver å spille 240timer i mnd!

5. Hei du kan fakrtisk designe egne characters, ingenting er vel like inspirerende i et spill.. Fiendene er da også mange og samtlige godt laget!

6. på toppen av kaka finner vi også en grafikk som man ikke har sett maken til i onlinespill før!

 

gw har minuser også, som alle spill! men det du har kritisert her... er faktisk styrkene til GW og du taler deg selv midt i mot! Prøv heller spillet før du angriper konseptene i et annerledes onlinespill du ikke aner noe om...

 

jeg angriper ikke konseptene i SH:C men jeg tror bare at GW baner vei for å implentere nye måter for Rpg, både på konsoll og pc...

Dette kan for eksempel være elementer som SH:C kan komme til å bruke i neste utgave på ps3, f.eks!

Endret av minto
Lenke til kommentar
Folk spiller stort sett spill av tre grunner: 1) Utfordringen 2) Historien de tar del i, eller 3) virkelighetsflukt. Nå er det mulig Guild Wars tilbyr den beste virkelighetsflukten, i og med at det simulerer et annet liv utenfor ditt eget, men hva annet er engasjerende med det? Forstå at MMO-er appellerer til et helt annet publikum enn hva tradisjonelle rollespill gjør, eller for den saks skyld tradisjonelle spill. Shadow Hearts fyller samme behov som en film, en bok eller en tegneserie: erstatning for virkeligheten med det for øye å underholde. Guild Wars erstatter alle behovene med sitt eget liv. Er det noe man bare setter seg ned å koser seg med i en halvtime nå og da?

1. de fleste som spiller gw vil si at de spiller på grunn av utfordringen

2. de fleste som spiller gw vil si at de også spiller på grunn av en god historie

3. de fleste vil nok også si at det gir en god virkelighetssflukt!

 

Som jeg sikkert har sagt i det uendelige nå.. gw er veldig annerledes fra wow og andre typiske mmorpg spill..

Det ligger et eller annet sted midt i mellom et vanlig 1-mplayer rpg, CS eller 3p skytespill og Wow!

 

Det er egentlig umulig å klassifisere GW ettersom om det er helt unikt!

 

det du sier om at MMo appelerer til andre grupper er jeg enig i!

 

Men GW faller ikke inn i denne gruppen! jeg av alle som i lang tid har spilt konsollspill falt for dette med en gang.. nettopp fordi det ikke er så totalt annerledes fra det jeg er vant til på konsollen.. men det blander inn en del elementer som gjør dette spillet helt unikt, og ulikt alle andre online spill!

 

GuildWars.com

 

stikk innom for å se hvor gjennomført og annerledes dette faktisk er!

Lenke til kommentar
Det er ingen spel på Xbox i same stil som SH:C eller Final Fantasy-serien. Sudeki er det nærmaste du kjem, men det er likevel eit enormt stykke unna.

Har vært borti enkelte av rpg- spillene på GC..

men kan ikke si at jeg er noen stor fan av Final Fantasy!

Skal prøve SH:C om jeg får tak i det!

vil bare understreke at jeg ikke kritiserer det som et enkeltstående spill!

Det kan godt hende det er glimrende og om det er innoativt som nintendo så har det kanskje også en fremtid uten å gå online..

Lenke til kommentar

Nå holder det med Guild Wars-snakk, ok? Dette er tråden til omtalen av Shadow Hearts: Covenant. Vær så snill å respektér det, minto. Fra retninglinjene:

 

#4: Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat skal skje andre steder.

 

Greit?

Lenke til kommentar

I eit spel som guild wars kan du aldri få historie på same måte som i eit rollespel utan multiplayer. Å lage sin eigen karakter er veldig morro, og du kan ha gode historier på den måten, men det blir som å utforske historia på eiga hand (eller i lag med andre sjølvsagt).

 

I spel som til dømes SH:C lagar du ikkje din eigen karakter. Mykje av historia er å utforske karakterane, lære die å kjenne. Mykje på same måte som å sjå ein film, eller lese ei bok. online og offline blir om vi generaliserar hardt, to frykteleg forskjellige måtar å skrive ei historie på.

 

Dette er ein del av grunnen til at eg for min del ikkje har noko tru på at online-spel vil "ta over". Det er stort, og vil nok bli større, men at Jprg skulle dø ut på grunn av det har eg inga tru på. Det skjer faktisk mykje innovativ design på Jprg froten også. Den siste tida har vi sett mange spel som bryt med ein del typiske reglar med stort hell, og det er mange spel som kjem framover, som gjer akkurat det same.

 

At eit spel er nyskapande eller innovativt er ingen grunn til at det blir mykje omtalt. Dessverre druknar mange spanande spel, i alt det andre der ute. Det kan vere fleire grunnar til det, enten at folk ikkje tør prøve det, fordi det er ukjent, eller at selskapa bak rett og slett ikkje har budjsett nok til å promotere det godt nok.

Lenke til kommentar

Dette er ein del av grunnen til at eg for min del ikkje har noko tru på at online-spel vil "ta over". Det er stort, og vil nok bli større, men at Jprg skulle dø ut på grunn av det har eg inga tru på. Det skjer faktisk mykje innovativ design på Jprg froten også. Den siste tida har vi sett mange spel som bryt med ein del typiske reglar med stort hell, og det er mange spel som kjem framover, som gjer akkurat det same.

Vi er jo i grunn helt enige..

Det jeg har sagt er at jeg har tro på at de innoative titlene vil klare sg..

mens de mer standard non-online rpg-spillene kanskje vil dø ut!

 

 

Om SH:C er omtrent som du sier så har det sikkert ingen problemer ute i spillverdenen!

Har registrert et akseptabelt snitt hos gamerankings.com, noe som tyder på at du ikke er den eneste som finner kvaliteter i dette spillet..

Endret av minto
Lenke til kommentar
Det er ingen spel på Xbox i same stil som SH:C eller Final Fantasy-serien. Sudeki er det nærmaste du kjem, men det er likevel eit enormt stykke unna.

Får å si det sånn. SH:C ser ut som et bra spill, kan ikke nekte på det...har ikke prøvd det så jeg kan ikke uttale meg om det.

Men når det gjelder Final Fantasy så synes jeg det er helt bavianus...jeg satt bokstaveli talt med hull i hode når jeg satt å spilte det, har spilt nesten alle i serien, å alle her jo helt møkk (bokstaveli talt) utenom FF7, det er det eneste brukbare spille de har i serien. Å gud skal få lov til å slette FF:Online for det ser helt bortevekkistanut.

 

Skal teste Shadow Hearts: Covenant imorgen hos en kompis så jeg kommer tilbake med en rapport.

 

#4: Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat skal skje andre steder.

 

Etter alt det jeg leser så er mye relatert her

Lenke til kommentar

I spel som til dømes SH:C lagar du ikkje din eigen karakter. Mykje av historia er å utforske karakterane, lære die å kjenne. Mykje på same måte som å sjå ein film, eller lese ei bok. online og offline blir om vi generaliserar hardt, to frykteleg forskjellige måtar å skrive ei historie på.

Vi snakker om lineær vs. ikke lineære histrorier!

 

Gw er langt mer lineært enn andre online spill og minner selvfølgelig derfor mye mer på vanlige konsoll spill som SH:C

GW er tross alt missionbasert.. Men man har også en valgfrihet i hvordan man ønsker å komme seg fra A-B! og man er ikke tvunget til å utføre missions, for å komme seg videre.. men vil man ha med seg historien er dette selvfølgelig å anbefale! Dessuten er det ikke å anbefale å skippe missions ettersom at man også taper penger, våpen osv..

Hva man liker best er individuelt! Men isolert sett så er ikke Gw så fryktelig annerledes enn mer strengt lineære spill

 

Måten du ville sett historien i gW på ville nok ikke vært så fryktelig annerledes, den ville bare vært langt mindre og uten det sosiale aspektet.. Men med noe større utforskningsmuligheter muligens..

Lenke til kommentar

Fint det minto. Men det forandrar ingenting. Guild Wars er framleis fullstendig utan samanlikning med spel som Shadow Hearts: Covenant.

 

Som Joachim seier litt høgre opp, er det nok Guild Wars snakk no. Denne tråden handlar ikkje om Guild Wars, derfor får du finne ein anna stad å promotere det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...