Gå til innhold

Atari har solgt Civilization (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Et annet interessant spørsmål er om det neste spillet i serien kommer til å bli utviklet av Sid Meier og Firaxis, eller om det får en helt annen utvikler. Firaxis bekreftet sent i fjor at de jobbet med Civilization 4, men siden da har vi ikke hørt noe særlig fra den kanten. Civilization: Call to Power overbeviste ikke tilhengere av serien, og det gjenstår å se om et eventuelt nytt Civilization-spill utviklet uten Sid Meier vil klare seg særlig mye bedre."

 

Ikke for å klage, men jeg skjønner ikke helt logikken her...

 

Det er jo allerede sikkert at Firaxis og Sid jobber med CivIV, dette har vært kjent siden desember 93 (som du selv sier), så dette er ingen nyhet (ei heller noe å spekulere i), og jeg tviler sterkt på at Activision (eller hvem det nå enn er som har kjøpt opp rettighetene TIL Å GI UT spillet (såvidt jeg vet sitter Firaxis på de intelektuelle rettighetene?)) kommer til å si Sid Meier i mot.... CtP-spillene er så vidt jeg vet ikke regnet som en del av Civ-serien, selv om navnet kanskje skulle tilsi noe annet.

Lenke til kommentar
Ikke for å klage, men jeg skjønner ikke helt logikken her...

 

Det er jo allerede sikkert at Firaxis og Sid jobber med CivIV, dette har vært kjent siden desember 93 (som du selv sier), så dette er ingen nyhet (ei heller noe å spekulere i), og jeg tviler sterkt på at Activision (eller hvem det nå enn er som har kjøpt opp rettighetene TIL Å GI UT spillet (såvidt jeg vet sitter Firaxis på de intelektuelle rettighetene?)) kommer til å si Sid Meier i mot.... CtP-spillene er så vidt jeg vet ikke regnet som en del av Civ-serien, selv om navnet kanskje skulle tilsi noe annet.

Først og fremst, du mener antakeligvis 2003, ikke 1993. :)

 

Civilization: Call to Power er et offisielt Civilization-produkt (takket være en lisensavtale mellom Microprose og Activision), og regnes derfor som en del av serien. Dette gjelder så vidt jeg vet ikke etterfølgeren (CTP2).

 

Det var ikke Firaxis som hadde rettighetene til Civilization-franchisen. Rettighetene var det Microprose som hadde, og Microprose ble kjøpt av Hasbro og deretter av Infogrames (som i dag kaller seg Atari). Firaxis har fått rettighetene til flere klassiske MPS Studios-spill (f.eks. Colonization, Covert Action og Gunship), men ikke Civilization.

 

Jeg er enig i at det er sannsynlig at Firaxis kommer til å utvikle fireren, i og med at de allerede har sagt at de er i gang med utviklingen. Det er til og med en mulighet for at det er Firaxis som har kjøpt franchisen, men det ville overraske meg veldig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...