Gå til innhold

Linksys og Maxtor samler kreftene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mmhhh.. den der var ganske enkelt lekker.

 

for fildelerene som vanligvis sitter på LAN og avogtil blir 'litt' småirriterte over at alle kopierer fra dem og sløver ned maskinen(e) deres så er den saken der ett gullfunn for da kan man bare flytte delingene over til den LAN samba serveren og nyte en laggfri maskin mens alle andre kopierer som vanlig..

det eneste 'problemet' jeg kan se angående samba-serveren er at den bruker EXT3 som filformat på de eksterne diskene, så å bruke de diskene på sin egen maskin og deretter flytte diskene til samba-serveren kan bli litt problematisk med mindre man bruker *NIX som OS på maskinen. riktignok, man kan få EXT3 støtte i windows (EXT3 skal være bakoverkompatibelt med EXT2 og der er verktøy som tillater lesing og skriving til EXT2 filsystem i windows) men det kan kanskje bli litt inviklet og vanskelig for enkelte, men siden Linksys har valgt å sende med selve OS'et som driver samba-serveren så ser jeg ikke noen grunn for at noen kan bytte ut EXT3 med FAT32 som alle windows versioner, Mac'er og forsåvidt linux/*NIX ikke har noen problemer med å lese eller skrive til. tiden vil vise anngående den saken..

 

en ting jeg syns var litt rart at den kan bare håndtere to disker/enheter samtidig. det beste hadde etter min mening vært om man kunne koble på en usb hub og koble på så mange enheter som man trengte. det høres litt dumt ut at man må koble ut en disk når man vil kopiere noe lite fra en pendrive eller likn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...