Gå til innhold

Brent cpu og garanti


Atmobil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om butikken monterte kjøleren så er sjansen stor for at du får igjen prosessor. så lenge maskina ikke er alt for gammel.

 

Om du monterte selv og har selvbygg pc så er kanskje sjansen mindre, men send en saklig, grundig og informativ mail til butikken + kanskje bilder av hvordan kjøler og prosessor ser ut nå så bør det ordne seg.

I alle fall min erfaring på området.

 

Har ikke brent prosessor da, men ati 8500 er jeg nesten sikker på brant opp. Ram brikker eller no som ble for vamre tenker jeg.

 

[ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-04-27 15:24 ]

Lenke til kommentar

En av kameratene mine kjøpte en Athlon1200 fra databutikken.com. Han overklokka den til rundt 1500mhz (ja, i fylla) :razz:, så smart som han er satt vcore på full pine. etter noen timer takke søpla for seg!

mandagen etter fjernet han blyet på L1 kontaktene! og ringte til sjappa og sa at cpuen var "defekt", han fikk beskjed om å sende den til dem. en uke senere fikk han en ny tilbake :grin:!!

 

det er det som kalles å snylte! men dette er som sagt ikke komplett! derfor kjøper jeg alltid fra databutikken! jeg trur dem får nye cpuer fra amd, hvis garantien fortsatt gjelder uansett.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-27 00:11, Atmobil skrev:

Jeg lurer på om garantien gjelder på min AMD Athlon 1100 Mhz når den har gått varm.

Grunnen til at den har godt varm er at feste for cpu vifte/ribbe har brukket og viften/ribbene har falt av, dette skjedde mens pc'n sto på :sad:


Håper på ærlige svar


 

Om festet på HK har brukket, må vel det kunne sies å være en defekt? Da gjelder vel garantier?

 

Hadde nå forsøkt.

 

Ville ikke holdt pusten da ... :razz:

Lenke til kommentar

Hei, jeg har hatt en liknende problem. Tro det eller ei med en Via C3! Den utvikler nærmest ikke noe varme, så jeg skulle lage en "lydløs" og brukte en veldig kjøleribbe. Det som skjedde var at etter et par-tre dager uten problemer så hang det seg plutselig. Da jeg fant ut at det var CPU'n som hadde gått varm blei jeg ganske overraska. Jeg fortalte helt ærlig hva som hadde skjedd, og jeg fikk ny CPU fordi dette skulle ikke skje uansett. De sa at det mest sannsynlig var produksjonsfeil.

 

En liten ting, du var ikke inne i device manager og fjerna noen systemenheter. Hvis du rota litt rundt og kom borti "Thermal Control Device" så har vi roten til alt ondt. Ved å f.eks slette denne så er det flere tilfeller der maskiner bokstavelig talt har eksplodert. transistorene i CPU imploderer først før det skjer en kjemisk reaksjon og det smeller bra. Du har kanskje hatt en "mildere" versjon av dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...