Gå til innhold

Corsair lanserer registrert DDR433-minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende dette, minne som er midt i blinken for dem som ønsker å overklokke Athlon 64 FX :yes:

 

Minne har samme gode innstillinger som mitt minne, Corsair TwinX1024RE-3200LL, altså 2-3-2-6 som må sies å være utrolig bra for registert minne :w00t:

 

Kommer dere til å teste dette minnet?

 

Dasse: Jeg tror dessverre ingen P4-brikkesett støtter registert minne.

Lenke til kommentar
Dermed kan også Athlon 64 FX-eiere i større grad dra nytte av høyere minnefrekvens som følge av overklokking.

 

Minne har samme gode innstillinger som mitt minne, Corsair TwinX1024RE-3200LL, altså 2-3-2-6 som må sies å være utrolig bra for registert minne  :w00t: 

Ehhh.. men er bakdelen med forsinkelsen med dette utjevnet? I såfall er vel dette et bedre system? Er dette i ferd med å slå bena unna 754 socketten?

Rocker det ved 939 også?

 

Det finnes foreløpig ingen informasjon om modulene på Corsair sin nettside.

Det er vel ikke JEDEC (eller hvorden det staves) -godkjennt?

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Minne har samme gode innstillinger som mitt minne, Corsair TwinX1024RE-3200LL, altså 2-3-2-6 som må sies å være utrolig bra for registert minne  :w00t: 

Ehhh.. men er bakdelen med forsinkelsen med dette utjevnet? I såfall er vel dette et bedre system? Er dette i ferd med å slå bena unna 754 socketten?

Rocker det ved 939 også?

Nei, ettersom registert ('registered') minne innebærer en ekstra syklus ved lesing og skriving til minnet som medfører noe forsinkelser ('latency'). Hvis man derimot skal ha mye minne i et system så har registert minne en fordel foran standard ('unbuffered') minne, ettersom det med større minnebrikker 1GB+ har lavere forsinkelser. Kort oppsummert: lite minne (opptil 1GB) er standard minne best, men med mye minne (mer enn 1GB) så er registert minne best. Ettersom Athlon 64 for sokkel 754 bare støtter standard minne og ikke er beregnet for å ha så mye minne, så vil den fortsatt være best mhp. minneforsinkelser iforhold til f.eks. Athlon 64 FX for sokkel 940 som bare støtter registrert minne.

 

For mer så foreslår jeg at du leser dette:

http://www.lostcircuits.com/memory/reg_ddr/

 

Det finnes foreløpig ingen informasjon om modulene på Corsair sin nettside.

Det er vel ikke JEDEC (eller hvorden det staves) -godkjennt?

Nei, det tviler jeg på at det er (som mesteparten av overklokkingsminne som finnes).

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...