Gå til innhold

TEST: Creative Inspire T7700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høye lyder/diskanter

10 000 hertz er en frekvens som er så høy at den knapt er hørbar og som de fleste multimediasett klarer å spille uten problemer.

 

Mennesket kan typisk høre frekvenser fra 20 - 20,000 Hz. Dette er riktignok et ungt øre, men 10 000 Hz burde vel være godt hørbar?

 

Men ellers var det en fin-fin test selv om jeg nok ikke kommer til å kjøpe dette høyttalersettet.

 

Wikipedia

Lenke til kommentar
Bra test ja!

 

Men hadde vært kult hvis dere hadde testet Z-5300 fra logitech. de er relativt "nye" og er en av toppklassen. :)

 

Detter er et 5.1 system :)

Et skikkelig anlegg vil jeg z-680! Fanden å fet bass men gode,stabile høytallere som gir en krystallklar lyd med veldig stilig design.

z-5300 er ny, men langt unna z-680 når det gjelder effekt og spesifikasjoner om hva de har innebygd. Støtter blant annet Digital SoundTouch™ , Dolby® Digital- og DTS®-maskinvaredekoding, THX Godkjent. Liker også den stilige kontrolpanelet som fulger med, blått display står fint til meg sølv/grå fargen.

 

:cool:

Lenke til kommentar

hihi.... Det & si at et 1000kr's anlegg er bra p& noe som helst NEKTER jeg & tro....

2 h0yttalere av under middels kvalitet koster jo mer. Leste siste utgave av Lyd & Bilde. De sa at billige anlegg ikke var verdt det. Billig for dem er 4-5000kr...........

Kanskje bra for en som ikke er entutiast? Dere burde kanskje understreket HVOR billig dette er og at man ikke kan forvente seg noe i det hele tatt. Kommer ALDRI til & kj0pe PC h0yttalere til hjemmekinoen min :D

Ellers likte jeg meget godt den frekvens saken :) - En sub som ikke klarer 30hz (som de aller fleste gulvst&ende h0yttalere klarer) er ingen god sub.......

BTW: MEGET bra dere tester med bra lydkort denne gangen, dere laerer :D

MEN: Tipper de filene dere spilte var MP3? .......... huff?

Lenke til kommentar

Kjapp oppsummering:

 

Gigaworks S750, er planlagt.

 

Pris og kvalitet, jeg håper da at dette kom frem i testen? Nevnte vel flere ganger at dette var billig og at det kanskje manglet endel.

 

Prosentsettingen, Vi bruker prosent istedenfor klokken 11, 12 osv. 50 % svarer da til klokken 12. Når det gjelder settings for lydkortet glemte jeg selvfølgelig å notere det, men regner med at de lå på rundt en 80-90%

 

Musikk, nå brukte vi faktisk vanlige CD`er.

 

Multimediasett contra HiFi, når vi skriver at noe er bra her, så er det ut fra den settingen om hva som finnes av multimediasett. Dersom man beveger seg over i HiFi-verden blir prisene helt annerledes. Uansett, skal prøve å få dette bedre frem videre utover. Dette temaet kan jo diskuteres i evigheter...

 

T7700 contra Inspire 5300, Inspire 5300 er et bra sett til prisen. Den greier kanskje å avspille 30Hz, men da snakker vi ved - maaange dB. Sett f.eks volumkontrollen på klokken 9, sett på 30Hz, deretter setter du på 250Hz og hører på forskjellen i volumet...

 

Og helt til slutt angående Logitech, vi venter i spenning på en rekke produkter til skulle sendt for lenge siden...

 

 

---

Edit: skrev feil navn på høyttalersett

Endret av Rolfo
Lenke til kommentar
T7700 contra Inspire 5300, Inspire 5300 er et bra sett til prisen. Den greier kanskje å avspille 30Hz, men da snakker vi ved - maaange dB. Sett f.eks volumkontrollen på klokken 9, sett på 30Hz, deretter setter du på 250Hz og hører på forskjellen i volumet...

Jeg har selv Inspire 5300. Tror du det vil være en oppgradering for meg å kjøpe T7700?

Lenke til kommentar
T7700 contra Inspire 5300, Inspire 5300 er et bra sett til prisen. Den greier kanskje å avspille 30Hz, men da snakker vi ved - maaange dB. Sett f.eks volumkontrollen på klokken 9, sett på 30Hz, deretter setter du på 250Hz og hører på forskjellen i volumet...

Jeg har selv Inspire 5300. Tror du det vil være en oppgradering for meg å kjøpe T7700?

En oppgradering vil det vel forsåvidt være, men jeg ser ikke helt poenget hvis det er lyden du er ute etter. Inspire 5300 er etter min mening supert til prisen, og jeg ville nok satset høyere dersom du først skal oppgradere.

Lenke til kommentar

Z-5300 har ingen norske tester enda. derfor vil jeg se en test av de. og de er mellomklasse, for å si det slik.

 

Ikke de billigste. og heller ikke de dyreste. kanskje et valg for flere.

Det støtter THX det også. vet ikke om alt det andre. menmen.

 

Bare kom med flere tester, så er det bra :yes:

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mye mas over Logitech sine Z680 høytalere? Altec lansing sine ACS 621 og 641 høytalere er jo mye bedre hvis du skal kjøpe deg noen greie høytalere.. Er ikke like mye trøkk i dem ,men det er ikke alle som vil ha bare masse trøkk.. Er jo en grunn til at ikke alle velger Cerwin(skurrwin) vega. De vil ha noe annet en et stort element og et horn.

 

Så jeg har hørt de fleste logitech høytalerne og et par creative (ikke gigaworks) og jeg vil si at ACS 641 spiller bedre enn dem med sine 2 6.5" som er 53watt hver ;)

Lenke til kommentar

Beklager at jeg pirker mer.. Plz ta dette som positiv kritikk og hjelp istedenfor klaging.

 

Feilkilde: DVD spilleren burde vaert nevnt som en mulig feilkilde.. Har sannsynligvis ikke s& mye & si for resultatet, men burde vaert med. Er dette en bra CD-avleser? Det har MYE & si i et HI-FI system. Er det anderledes i en PC?

 

X

Lenke til kommentar
Beklager at jeg pirker mer.. Plz ta dette som positiv kritikk og hjelp istedenfor klaging.

 

Feilkilde: DVD spilleren burde vaert nevnt som en mulig feilkilde.. Har sannsynligvis ikke s& mye & si for resultatet, men burde vaert med. Er dette en bra CD-avleser? Det har MYE & si i et HI-FI system. Er det anderledes i en PC?

 

X

Hei, spørsmålet ditt er helt berettiget. Jeg ville ikke tro det har så mye å si akkurat her, men jeg tror jeg skal sjekke det opp litt mer for fremtidige testers skyld.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har T7700 og må si at jeg er virkelig imponert over anlegget, til vanlig avspilling av mp3 musikk fungerer det strålende.

Men på testen ble det brukt et audigy 2 nx kort , hvis man virkelig skal få fullt utbytte av dette anlegget må man jo bruke et zs kort.

 

og, til exvani....sånne overlegene fineschmekker snobber som deg som flyr rundt og briefer vil jeg og sikkert mange andre ha OSS frabedt.

Endret av Kamp Fisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...