Gå til innhold

Slipper nye nivåer til Doom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Kjekt å se at dem ikke har pensjonert det helt.

 

Har et hav av tillegg til både Doom1 og Doom2, men dog ikke alt er offisielt lansert av "Id-Soft".

Og med tanke på at dette praktisk talt blir en slags påfølgende episode og ikke bare fan-basert ekstra levler.

 

Har på mange måter vokst bort ifra denne basis formen for FPS.

Men av ren nostalgi så har jeg en spesiell plass i mitt hjerte for Doom1 og Doom2.

 

I dag heller jeg mer i rettning av Doom3, og lignende.

Det "nye" Doom(2016) falt ikke i smak.

 

Men dette var spennende nyheter.

Lenke til kommentar



 



Syns doom  eternal er mere å se frem til, blir ikke så morsomt å spille final doom på en pc fra 2018.
 
Finnes jo utvidelser:


 

Men ser litt amatørmessig laget. Quake er bedre optimalisert.
 
FyNshrDnVC7nZrV2PHXKBa.jpg



 



- Grafikk er ikke alt, dog smaken er som baken.

Men for de litt mere kresne så finnes prosjekter som "DelphiDoom", som faktisk støtter det meste av WAD-baserte spill.
Man kan nesten kalle det "WadVM".

Det krever dog en ganske kraftig maskin om man setter alt til "Dial it up to eleven"-settings.
Selv en "2018+"-maskin vil ha nok å tygge på da vil jeg tro.

For purister så blir dette nok litt feil da det legger opp til bruk av elementer og funksjoner som ikke fantes i orginalene.

Det er tydeligvis vanskelig å holde tilbake for fristelsen om å la kunstnerisk frihet ta helt av.

Men føler alikevel sammtidig at dette eksempelet ikke tok det fullt så langt som modden jeg fant til "Diablo1" gjor.
For det ble helt feil i mine øyne.

Fan-based er fan-based, det er langt verre når det er snakk om (orginal-) skaperne.

Men disse nye levlene til Doom1 gleder jeg meg faktisk til.

"Final Doom" som du nevner var etter min mening ikke i par med "Doom1" og "Doom2".

Fremtidig så håpper jeg på mer "Doom3"-stil, men med alternative løsninger på en gitt problemstilling.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...