Gå til innhold

Bachelor i biologi ved UiB


Party99

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har gått biologi på UiB i 2 år nå. Det er over 100stk på studiet ja, men allerede første dag deles dere inn i 5 forskjellige klasser på rundt 20stk i hver, og erfaringsmessig så er det klassen som får best kontakt med hverandre. Ellers er dere 2-3 klasser, altså rundt 50-60stk i hver faddergruppe. Biologi er de som sies å ha best miljø på fakultetet! Dere blir litt mer sammensveiset etter å ha vært på feltkurs, som er på 3 uker neste år. Første semester er bare innføringsfag som alle på fakultetet tar sammen, dere har ett biologifag da som er ganske bra. Ikke særlig vanskeligere enn vgs biologi. Andre semester har dere biologifag med lab. Sjekk oppbygningen av studiet på uib sine sider.

Lenke til kommentar

Er det 99 elever i klassen ved bachelorprogrammet i biologi ved UiB? Antall studieplasser er 99.

Og er det ofte forelesninger og mye arbeid? Vanskelig?

Er det verre enn biologi 1+2 fra videregående?

 

Jeg antar det er flere enn 99, siden studiet er muligens overbooket. Da antar mange vil falle fra utdanning underveis i studieløpet.

Lenke til kommentar

Mulig ting har endret seg siden jeg begynte der (og sluttet), men i Greighallen er det for hele UiB. Etter at rektor og andre har sagt sitt så blir hver linje ropt opp og man følges til Høyteknologisenteret. Der ble vi delt inn i klasser, og hadde en liten bli kjent-runde. Hvis jeg husker rett så ble også klassen faddergruppen. Veldig mye fest, men tror de har endret litt på opplegget. Håper i alle fall det.

 

Undervisningsmessig så var det kun labfagene som var obligatorisk. Da hadde vi f.eks. lab hver tirsdag og torsdag 8-16. I første semester var det i kjemi, i andre bio101. Exphil er også obligatorisk om du velger seminarmodellen (anbefales). Matte og sånn velger du selv om du møter opp på, men vil anbefale det. Nivået på biologien er ikke så fryktelig vanskelig, men det må pugges. De fleste slet heller med matematikken, kjemi og molekylær. Sørg for å få deg noen venner første uken, så kan dere være kollokviegruppe fram mot eksamen. Det er gull verdt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...