Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stram følelse i halsen - Stress? Stram muskulatur? Halsbetennelse?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har periodevis hatt en følelse av at det strammer seg veldig til i halsområdet. Har tenkt at dette er stress, men er ikke sikker. Særlig nå har jeg hatt det i ferien hvor jeg ikke har vært spesielt stresset, men riktignok ikke 100% avslapning heller.

 

Har egentlig først nå begynt å vurdere om det kan være streptokokker eller halsbetennelse. Men siden det egentlig kommer og går eller avtar inn i mellom har jeg avskrevet dette tidligere. Har også hatt streptokokker før og da har det vært mer snakk om konstant vondt å svelge. Men det kan vel utarte seg på ulike måter.

 

Noen tips? Eller noen som har opplevd lignende og vet hva det kan være?

 

Har alt bestilt legetime, men får ikke komme før torsdag.

 

PS: Jeg har også følt meg litt stiv i nakke og skuldre siste tiden, men det er jo også symptomer som kan tilskrives sykdom. Men i så fall er jeg jo langtidssyk da jeg har hatt dette (stiv nakke/skuldre) ganske lenge nå.



Anonymous poster hash: d99b4...76b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Takk for svar! :) 
 
Jeg glemte litt av denne tråden. Når jeg kom til legen var det typisk nok borte. Jeg følte meg litt smådårlig de dagene forut, så begynte å lure på om det kunne være halsbetennelse. Er vel ikke stresset i ferien?
 
Men streptokokkprøven var i hvert fall negativ.
 
Legen mente det sikkert var stress og anbefalte massasje.
 
Har fått det igjen nå de siste dagene og særlig i går var det ganske ubehagelig. Har ikke oppdaget noe som hjelper heller. Må bare vente til det slipper taket av seg selv. Ganske frustrerende.
 
Var langt mer stresset tidligere i vår. Men kan vel være langtidsstress som hoper seg opp.


Anonymous poster hash: d99b4...76b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...