Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg kvinneskrekk?


Anbefalte innlegg

Sitter å tenke så ofte over hvor tøft og urettferdig det er å være mann. Alt handler for det meste om kvinner. Ja det blir gjort innsats for å forbedre menns liv men ikke i samme grad som kvinner. Bare ta kjønnspoeng for eksempel der kvinner får langt flere kjønnspoeng enn menn og til og med studiene som de får kjønnspoeng i, er som oftest prestisjefulle studier som ingeniør-utdanning. 

huff

Jeg begynner å tro at jeg har egentlig en form for kvinneskrekk. Hjertet mitt starter med å banke fort ofte når kvinnekampen og temaer for å likestille kvinner blir tatt opp i en debatt. Jeg kommer i alle fall ikke noe steder med å være sånt. Jeg blir så sur og lei meg :(

 

Innerst inne vet jeg godt at kvinne og menn er likeverdige og generelt likestilte. Det er ikke slutten av verden at ting er urettferdige men likevel, tenker jeg ofte på det. uff. 

 

Har jeg kvinneskrekk? 



Anonymous poster hash: 7f063...a46
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter å tenke så ofte over hvor tøft og urettferdig det er å være mann. Alt handler for det meste om kvinner. Ja det blir gjort innsats for å forbedre menns liv men ikke i samme grad som kvinner. Bare ta kjønnspoeng for eksempel der kvinner får langt flere kjønnspoeng enn menn og til og med studiene som de får kjønnspoeng i, er som oftest prestisjefulle studier som ingeniør-utdanning. 

huff

Jeg begynner å tro at jeg har egentlig en form for kvinneskrekk. Hjertet mitt starter med å banke fort ofte når kvinnekampen og temaer for å likestille kvinner blir tatt opp i en debatt. Jeg kommer i alle fall ikke noe steder med å være sånt. Jeg blir så sur og lei meg :(

 

Innerst inne vet jeg godt at kvinne og menn er likeverdige og generelt likestilte. Det er ikke slutten av verden at ting er urettferdige men likevel, tenker jeg ofte på det. uff. 

 

Har jeg kvinneskrekk? 

 

 

Anonymous poster hash: 7f063...a46

 

Hvis vi glemmer kvinner for et øyeblikk. Hvis du ser på deg selv, din bakgrunn, utdannelse, venne/familie/kjæreste/kollega-relasjoner. Når du så sammenligner det med hva du oppigjennom har drømt om og ønsket deg. Og så sammenligner videre med idealet ditt, eller et tenkt gjennomsnitt i samfunnet. Hva får du opp? Er du tilfreds? Har det noe å si for selvbildet ditt? Eventuelt, i hvor stor grad?

Poenget er ikke at du skal liste opp dette i tråden, det er tross alt personlig. Poenget er å reflektere litt. 

Jeg tror ikke du har kvinneskrekk. Men noe sier meg at du kan ha en bakgrunn og noen opplevelser knyttet til jenter/damer som kan ha opplevdes ufordelaktig/urettferdig for deg. Og at bakgrunnen knyttes til deg og dine opplevelser spesielt, og ikke kvinner generelt.

Anonymous poster hash: 1a53d...844

 

Anonymous poster hash: 1a53d...844

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvinneskrekk høres for meg ut som om du frykter kvinner, ut i fra beskrivelsen er det ikke frykt for kvinner men frustrasjon over (det som oppleves som) urettferdighet som er problemet ditt.

 

At opplevd eller ekte urettferdighet kan få hjerte til å banke fortere og man blir sur og lei er vel ikke uvanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Hvis vi glemmer kvinner for et øyeblikk. Hvis du ser på deg selv, din bakgrunn, utdannelse, venne/familie/kjæreste/kollega-relasjoner. Når du så sammenligner det med hva du oppigjennom har drømt om og ønsket deg. Og så sammenligner videre med idealet ditt, eller et tenkt gjennomsnitt i samfunnet. Hva får du opp? Er du tilfreds? Har det noe å si for selvbildet ditt? Eventuelt, i hvor stor grad?

Poenget er ikke at du skal liste opp dette i tråden, det er tross alt personlig. Poenget er å reflektere litt. 

Jeg tror ikke du har kvinneskrekk. Men noe sier meg at du kan ha en bakgrunn og noen opplevelser knyttet til jenter/damer som kan ha opplevdes ufordelaktig/urettferdig for deg. Og at bakgrunnen knyttes til deg og dine opplevelser spesielt, og ikke kvinner generelt.

Anonymous poster hash: 1a53d...844

 

Anonymous poster hash: 1a53d...844

 

 

jeg er ikke fornøyd med de antall vennene som jeg har, Jeg har svært få venner. og jeg har aldri hatt en skjæreste. Begge de nevnte tingene er jeg svært ufornøyd med. så hva kan jeg gjøre da? fikse disse tingene er kanskje en start?

 

Anonymous poster hash: 7f063...a46

Lenke til kommentar

Du har neppe kvinneskrekk. Du har bare sett at hvordan samfunnet fungerer. Kvinner får ufortjente fordeler i samtlige deler av vårt samfunn fordi feminister har klart å presentere et bilde om at kvinner er så svake at de trenger fordeler. Ifølge feminister er kvinner så ekstremt svake at de trenger kvotering. De kvinnene som har vist sin kunnskap og kompetanse er ikke spesielt positive til kvotering. For å si det mildt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

følge feminister er kvinner så ekstremt svake at de trenger kvotering. De kvinnene som har vist sin kunnskap og kompetanse er ikke spesielt positive til kvotering. For å si det mildt. 

For noe tull.

 

Som mann ser jeg daglig menn som får ufortjente fordeler i samtlige deler av vårt samfunn også, men det snakkes ikke om på samme måte. Problemet er selvsagt at ikke alle menn får disse godene i like stor grad og dermed oppleves det som veldig urettferdig. Enda verre er det at vi tror gjerne selv at vi "fortjente dem" eller lignende på grunn av våre kunnskaper og ferdigheter, noe som sannsynligvis til dels er sant selv om penis i mange sammenhenger også hadde en del å si.

 

At kvinner som får fordeler er satt i system føles derfor urettferdig, hvorfor skal jeg måtte "fortjene" mine fordeler ved å være mann men damer bare får dem av systemet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har nokk ikke kvinneskrekk men jeg kjenner meg igjen i mye av det du sier. Det er ikke likestilling mellom kvinner og menn i mange situasjoner, som f.eks med barn for å nevne noe.

 

"kvinneskrekken" kommer krypende når du inser hvor mye større rettigheter ei dame har enn en mann når det kommer til et barn (ikke baby).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...