Gå til innhold

Noen i IT-bransjen som jobber i Østfold her? (mistrives her jeg er nå)


Anbefalte innlegg

Årsaken til at jeg spør er jobben jeg har takket ja til. Jeg har jobbet her siden juni og jobben er ikke i nærheten av hva jeg så for meg.

Jeg har søkt på alle stillinger som passer til min utdannelse på Finn.no og Nav.no uten noe spesiell respons.

 

Jeg trenger sårt hjelp til å finne en ny jobb. om noen har gode råd eller kan gi noen tips til hvor jeg kan søke utenom det som ligger ute så setter jeg virkelig pris på det. 

 

Jeg er 28 år. Jeg har en del arbeidserfaring, men utenom IT-bransjen vel og merke.

Jeg er nyutdannet i år med en bachelorgrad i Informasjonssystemer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken til at jeg spør er jobben jeg har takket ja til. Jeg har jobbet her siden juni og jobben er ikke i nærheten av hva jeg så for meg.

Jeg har søkt på alle stillinger som passer til min utdannelse på Finn.no og Nav.no uten noe spesiell respons.

 

Jeg trenger sårt hjelp til å finne en ny jobb. om noen har gode råd eller kan gi noen tips til hvor jeg kan søke utenom det som ligger ute så setter jeg virkelig pris på det. 

 

Jeg er 28 år. Jeg har en del arbeidserfaring, men utenom IT-bransjen vel og merke.

Jeg er nyutdannet i år med en bachelorgrad i Informasjonssystemer. 

 

Løsningen er å ta mastergrad om du ikke finner noe relevant.

Lenke til kommentar

Så etter jobb i Østfold i 2014 da jeg var ferdig med nøyaktig samme utdanning som deg, utrolig vanskelig da erfaring spiller så stor rolle innenfor dette yrket. Etter to måneder ga jeg opp og innså at jeg måtte begynne å lete på landsbasis (begynte med Oslo). Jeg søkte også på noen andre enkle jobber i Østfold som skulle holde meg over vannet.

 

Jeg var ekstremt heldig og fikk til slutt svar fra en arbeidsgiver innen IT som lå 2 km unna. De hadde en ledig stilling og så spesifikt etter en nyutdannet da. Uten denne arbeidsgiveren, hadde jeg enten jobbet på Elkjøp, eller innen IT men i et helt annet fylke i dag.

 

Vet ikke om dette var særlig til råd, men er hvertfall det jeg erfarte da. Hadde jeg vært deg hadde jeg holdt meg til jobben du har nå enn så lenge og søkt på andre jobber på siden. Nå vet jeg ikke hva det er du ønsker å jobbe innen. Det er generelt en del IT-drift og support her i Østfold, men hvis du satser på type software-engineering, programmering/utvikling er nok Oslo det "letteste" stedet å få jobb.

 

Her i Østfold er det stor konkurranse om å jobbe hos f.eks. Capgemini, de tar også som regel inn kandidater med master. Mange IT-firmaer som jobber med IT-drift/konsultering som Dustin og Nisec satser mye på lærlinger.

Lenke til kommentar

Så etter jobb i Østfold i 2014 da jeg var ferdig med nøyaktig samme utdanning som deg, utrolig vanskelig da erfaring spiller så stor rolle innenfor dette yrket. Etter to måneder ga jeg opp og innså at jeg måtte begynne å lete på landsbasis (begynte med Oslo). Jeg søkte også på noen andre enkle jobber i Østfold som skulle holde meg over vannet.

 

Jeg var ekstremt heldig og fikk til slutt svar fra en arbeidsgiver innen IT som lå 2 km unna. De hadde en ledig stilling og så spesifikt etter en nyutdannet da. Uten denne arbeidsgiveren, hadde jeg enten jobbet på Elkjøp, eller innen IT men i et helt annet fylke i dag.

 

Vet ikke om dette var særlig til råd, men er hvertfall det jeg erfarte da. Hadde jeg vært deg hadde jeg holdt meg til jobben du har nå enn så lenge og søkt på andre jobber på siden. Nå vet jeg ikke hva det er du ønsker å jobbe innen. Det er generelt en del IT-drift og support her i Østfold, men hvis du satser på type software-engineering, programmering/utvikling er nok Oslo det "letteste" stedet å få jobb.

 

Her i Østfold er det stor konkurranse om å jobbe hos f.eks. Capgemini, de tar også som regel inn kandidater med master. Mange IT-firmaer som jobber med IT-drift/konsultering som Dustin og Nisec satser mye på lærlinger.

Tusen takk for et utfyllende svar er litt slik jeg hat tenkt etter en natt med dårlig søvn. Fortsette her jeg er og få erfaring. Deretter søke videre. Jeg jobber nå med support/drift. Du gikk også informasjonssystemer? Hva jobber du spesifikt med nå?

Lenke til kommentar

Jeg jobber som systemkonsulent. Hovedoppgavene mine er installasjon og implementering av tredjeparts dokumentflyt løsninger hos kunder (print, skann, storage, gjennfinning, nå med fokus på GDPR osv). Men fra og med i sommer har jeg skiftet mot IT infrastructure, og skal etterhvert Cisco sertifiseres for å installere Cisco-løsninger hos våre kunder. Da jeg ble ansatt var det primært supportering. Har deretter tatt alle sjansene jeg har fått, og har nå langt mer spennende utfordringer i hverdagen.

 

Edit: Stemmer at jeg også gikk informasjonssystemer :) Remmen i Halden var studiestedet.

Endret av Kaffekong1
Lenke til kommentar

Jobber som IT-Konsulent i Fredrikstad, fikk jobben via jyb Var super heldig og fikk drømmejobben i fjor. Jobbet før det i oslo, men vi flyttet til Østfold for nøyaktig 1 år siden. Begynte å søke jobber i området i Mai i fjor, tok tid før noe jeg kunne tenke meg dukket opp.. Lykke til!

Endret av KanKhan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...