Gå til innhold

Hovedkort og cpu


Gulliksen

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart kjøpe meg ny data.

Og da skal jeg ha et Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort og en amd XP2500+(barton) cpu.

Siden jeg kjøper en xp2500 så hadde jeg jo tenkt til å å klokke litt da. Har lest at den er veldig overklokkings venlig. Men åssen går den overens med det asus kortet ? Er det bra eller burde jeg bytte til et annet kort ?

 

Og en annen ting, åssen kjøler burde jeg kjøpe for å være på den sikre siden ?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hepp, vil anbefale deg å gå for Abit NF7-S v2 (trenger ikke S'en om du ikke skal ha S-ATA). Dette er kjent som et bedre kort å klokke med enn Asus A7N8X DX/GD. Ellers er det et godt valg, Asus-kortet har høstet mye ros for blandt annet god stabilitet. :)

 

Btw, du kan også lese opp noen tester på det nye AN7 til Abit , det skal visst være enda bedre. Lykke til! :w00t:

 

Edit: På kjølersiden ser jeg det er mange som bruker Thermaltake Volcano 11. Tror nok den er et godt alternativ. :)

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar
Nevnes på forumet flere ganger at XP2500+ er låst. At den ikke kan klokkes på samme måte.

Min er ikke låst.

 

Jeg kjører Barton 2500+ på A7N8X/Deluxe, klokket til 11.5 x 200 = 2.3 GHz (1.8 V), tilsvarende 2.2 GHz 3200+ og litt til.

 

A7N8X lar deg velge FSB i step på 1 MHz, multiplier opp til 12.5, spenning i step på 25 mV, men memory-klokke kan bare velges som f.eks. 83% eller 100%, osv. av FSB.

 

Memory-timingene er selvsagt justerbare enkeltvis, men for mine billige TwinMos 333-brikker er faktisk ASUS' ferdige "aggressive"-innstillinger de optimale.

 

Personlig synes jeg A7N8X/Deluxe er "fett nok", men de helt store mulighetene for FSB-OC kommer ikke uten bedre skille mellom klokkefrekvensene for FSB og PCI-buss (herunder integrerte lyd-/nic-/whatever-chips som gjerne tryner ved for høy bussfrekvens). Men akkurat det hadde nok vært mer kritisk dersom prosessoren hadde vært multiplier-låst.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med alle andre.. Du burde byttet korte i et Abit NF7-S kort.. D har jeg og jeg er max fornøyd.. En kjøler som jeg anbefaler er en "Alpha Heat SINK"

dEN PASSER PÅ ET aBIT nf7-S kort.. men er ikke sikker på et asus..

vifta er 120mm.. Men den kjøler min cpu jævlig my4e ned.. AHAr likens cpu som du har tenkt og bestille..

Trur Alpha Heat Sink ska ha en bra hjemeside.. :yes:

 

Lykke til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...