Gå til innhold

Musk skal bygge Internett i verdensrommet for å betale for Mars-reiser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes allerede ett par satelitt-baserte internett- og telefonisystemer i dag (som iridium), ingen av dem tjener noe særlig med penger. -Men han skal altså ikke omsette, men tjene, $30mrd på noe som andre allerede har i produksjon og som knapt går i pluss??

 

Som du påpeker, hele greia er scam. Turen til mars også nevner jeg i samme åndedrag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det finnes allerede ett par satelitt-baserte internett- og telefonisystemer i dag (som iridium), ingen av dem tjener noe særlig med penger. -Men han skal altså ikke omsette, men tjene, $30mrd på noe som andre allerede har i produksjon og som knapt går i pluss??

 

Som du påpeker, hele greia er scam. Turen til mars også nevner jeg i samme åndedrag.

Tenk at dette skulle bli din første melding, en spinnvill teori fra eget hode. Men la oss late som dette er en scam og Musk er egentlig bare ute etter å tjene penger, er det ikke da litt rart at han setter prisen på Falcon 9 på 62 millioner dollar og Falcon hevy på 90 milloner når nærmeste amerikanske konkurrent spaceX hadde lå oppe på over 300 millioner dollar?

Uansett har Musk en veldig stor fordel over andre satellitt leverandører som har prøvd før han, blant annet Iridium. Han har rakettene for å frakte dem og flere tusen ansatte fordelt over flere selskaper hvor han kan hente arbeidskraft og/eller kunnskap fra. Iridium har hva? litt over 200 ansatte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Lurer på hva Iridium syntes om ideen.. De er jo en av SpaceX største kunder.

 

Selv syntes jeg det er en flott ide. Selv bruker jeg Iridium og syntes prisene er helt bak mål. Hadde vært flott med en liten satelitt-telefon som også hadde tracking, nødpeilerfunksjon (ala Garmin Inreach) og wifi hotspot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...