Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 10: Ny løsning på, kan ikke skrive alfakrøll @.


Anbefalte innlegg

Jeg kom over dette i Windows 10.

Jeg prøvde alt som CTRL - ALT 2 og SHIFT 2.

 

Endre språk til Engelsk (India) restart.

post-367675-0-22211700-1496333249_thumb.png

 

Endre språk til Norsk (Norsk Bokmål) restart.

post-367675-0-90678500-1496333255_thumb.png

:w00t:

 

Sto på en side, når du endrer Layout til Engelsk (India) på skriveboret, så kan du skrive alfakrøll igjen.
Men ikke for oss...  :thumbdown:

 

La til et nytt språk på Endre inndatametoder i Kontrollpanel > Klokke, språk om område, for å fjerne Norsk (bokmål) før endret til Norsk bokmål (Norge), om vis det over ikke funker.  :thumbup:

 

Slik finner du Klokke, språk om område.
Innstillinger (Tannhjul) - Tid og språk - Område og språk - Tillegginnstillinger for dato, klokkeslett og regionale innstillinger.

 

Håper dette hjalp deg!

 

Etter jeg gjorde dette så endret det plutselig tilbake til Engelsk tastatur, spennende dette må jeg finne ut av! :)

Endret av Couldnt_Find_Good_Name
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Alternativt kan du lære deg Autohotkey, da kan du lage shortkeys på alt mulig :)

Kan du lage shortkeys til tråden?  :grin2:

 

Veldig lett. Om du ønsker det så kan den også lages sånn at den kun fungerer når nettleservinduet er oppe :):tease:

 

Så bra. Lag sånn du.

Endret av Couldnt_Find_Good_Name
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

 

Jeg har brukt noe tid på å lære meg det grunnleggende med Autohotkey, og det kan være til stor hjelp med å gjøre programmer mindre tidkrevende, spesielt hvor det er mange repeterende museklikk etter hverandre, etc. Bruksområdet er iallefall nærmest ubegrenset.

 

Problemstillingen som du her viser bør være trivielt å løse med Autohotkey. Men - reaksjonen din tatt i betrakntning - Jeg vet erfaringsmessig at du vil få mye mer nytte av å lese deg opp på Autohotkey og prøve å lage det selv heller enn at jeg skal sitte her å sy sammen noe som kanskje ikke funker (på min Windows 7 og firefox, men typisk ikke din windows og nettleser).

Om du bruker tid på dette og lager et script, men ikke får det helt til å fungere - er det mye bedre. Da får du heller komme tilbake å spørre om hjelp til hvorfor det ikke fungerer.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...