Gå til innhold

Kjøpe Bitcoin Coinbase/Blockchain


Anbefalte innlegg

Er det noen her som har noe erfaring med å bruke enten Coinbase eller Blockchain til å kjøpe bitcoins? Har registrert meg begge plasser, men får ikke gjennomført transaksjoner med kredittkort (MasterCard). Hos Blockchain får jeg bare avvist transaksjon, og hos Coinbase får jeg ikke verifisert kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Er det noen her som har noe erfaring med å bruke enten Coinbase eller Blockchain til å kjøpe bitcoins? Har registrert meg begge plasser, men får ikke gjennomført transaksjoner med kredittkort (MasterCard). Hos Blockchain får jeg bare avvist transaksjon, og hos Coinbase får jeg ikke verifisert kortet.

 

Coinbase har hatt problemer i det siste. Kanskje best å bruke Blockchain. Kan kjøpe direkte med kredittkort der. 

 

Anonymous poster hash: a9c90...4f8

Lenke til kommentar

Har gjennomført flere transaksjoner med både mastercard og VISA hos coinbase de siste ukene.

 

Det har vært problemer et par ganger, men de gangene har status siden til coinbase signalisert at det var trøbbel med disse tjenestene.

 

Etter jeg har trykket kjøp og blitt videresendt for å logge inn med bank ID så blir transaksjonen umiddelbart gjennomført. På VISA blir pengene trukket umiddelbart mens på mastercardet tar det gjerne en dag eller to fra reservert til at beløpet har blitt trukket fra selve kortet men levering fra coinbase har vært like umiddelbart med begge kortene.

Lenke til kommentar

Folk er generelt butthurt når systemet deres kneler ved ekstrem trafikk. Enig at det er ganske plagsomt men jeg har nå klart å handle til slutt på ganske lave priser på de siste ukers nedturer. Vist du leser litt mer så er det også mange som sier at det finnes langt verre alternativer og at coinbase i det minste har god forsikring.

 

Men om rask support er viktig for deg så kan det nok anbefales å se andre steder.selv om jeg har nå fått svar tilbake innen 3 dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norges første kryptovaluta minibank er nå blitt satt opp i Oslo:

https://www.nrk.no/kultur/na-kan-du-kjope-bitcoin-med-norske-sedler-1.13582006

 

Du kan kjøpe både Bitcoin og Litecoin, på sikt vil også Ethereum bli mulig å kjøpe.

Det som er interessant er jo hvilke påslag de legger på og hvor hyppig kursen endres på disse maskinene.

 

Mulig at skjerm bildet nederst i artikkelen er eldre og ikke fra maskinen som ble åpnet i dag? Da bitcoin prisen har ikke vært over 23 tusen siden 23 juni hos coinbase.

 

Men det blit vell som å kjøpe fra privat personer i person på et bestemt sted i fra local Trader, man betaler mer for anonymiteten.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Coinbase funker jo bra det. jeg har selv en del i bitcoin nå og håper på en ny økning. kanskje vi når 10k før jul ? hva tror dere ? jeg kom også over denne får du får 10 dollar av coinbase om du setter inn 100 dollar. https://coinbasebitcoinnor.wixsite.com/website/single-post/2017/10/24/Coinbase-Bitcoin-Norge

 

Er dette sant eller er det bare no tull ?? :hmm:

Endret av tonje67
Lenke til kommentar

Anbefaler å kun handle på coinbase med refferal link, og da kun en gang for 100usd (i eur) slik at du får refferalbonusen.

 

Etter det anbefaler jeg Gdax eller kraken. Overfører du med sepa(tar 1.5 dag normalt) er det bare bankens gebyr du betaler. Har brukt kraken, men vurderer gdax etter å ha lekt meg litt med APIet deres, mest fordi jeg synes gdax ser litt mer ryddig ut og at de ikke tar gebyr på limit orders.

 

Anbefales også å føre over coins til wallet før SegWit2x, selv bruker jeg exodus da den støtter flere coins og er meget brukervennlig. Er riktignok mange meninger når det kommer til wallets...

 

Anonymous poster hash: 51b86...dbe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...