Gå til innhold

ANMELDELSE: Just Dance 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skaffet dette til madammen på fredag, hun testet i går og det så ut til å falle i smak. Vi har jo hatt to Dance Central spill til Xbox 360 og det gikk jo da via Kinect. Vet det kom et nytt Dance Central til Xbox One men det var visstnok en ampurtertutgave så vi testet aldri det spillet og Xbox 360 + Kinect v1.0 er jo borte for lenge siden og selv om vi har Xbox One + Kinect v2.0 så har jo dessverre Microsoft regelrett drept Kinect på denne konsollen ved å gå helt bort ifra den kort tid etter lansering...

 

Førsteinntrykket ved å bruke Joy-Con fremfor Kinect er to-delt. Med en Joy-Con i hånda så blir det veldig fort åpenbart at det kun er høyrehånda som må være i bevegelse og som må slenges i noenlunde riktig retning iforhold til hva som vises på TV-en. Med Dance Central og Kinect, selv om det heller ikke var spesielt presist så var du jo faktisk avhengig av å bevege hele kroppen.

 

En annen ting vi fort opplevde at vi savnet ifra Dance Central og bruk av Kinect er jo at du ikke lenger ser en karakter på skjermen som du faktisk styrer. Så du har ingen visuell feedback på hvordan det du forsøker å utføre faktisk ser ut i praksis så det er fryktelig vanskelig å justere seg inn. Tar du meg da som er helt amøbe når det kommer til dansing og bevegelse så er dette et aldri så lite problem da jeg ikke kan se meg selv på skjermen å se hvor håpløst ute av takt og hvor feil jeg faktisk gjør ting så jeg har mye dårlig utgangspunkt for å justere meg selv.

 

 

Det positive med Joy-Con er at den ligger bra i hånda og det virker som motion fungerer tilsynelatende bra. Den største fordelen er at vi ikke trenger å få bort både stuebordet og sofaen for å kunne spille. Kinect var jo avhengig av fri sikt og et temmelig svært området fritt for objekter foran TV-en og den var også avhengig av rommet måtte være godt belyst for å spore oss skikkelig. Med Just Dance og Joy-Cons så trenger vi ikke å flytte på noe som helst da det faktisk holder med plassen vi har bak sofaen som gjør at terskelen for å faktisk fyre opp spillet blir vesentlig mindre.

 

 

 

Selve spillet virker å ha en god del sjarm og madammen kommer til å bruke det som kondisjonstrening. Men som Gamer.no sier så syntes jeg det er temmelig negativt med bare 41-sanger, hvor av mange er temmelig ukjent hvorpå du må betale temmelig dyrt for et "abonnement" på "Unlimited" om du ønsker ekstra sanger. Når spillet tross alt koster 500 kr i utgangspunktet så syntes jeg det blir en veldig "smør på flesk" businessmodell.

 

 

Testet for moroskyld det å bruke "mobiltelefon" istedenfor Joy-Con og det fungerte temmelig ræva.. Så det er åpenbart at Joy-Cons fungerer langt bedre med tanke på motion og respons. Vurderte å skaffe spillet til PlayStation 4 på grunn av bedre ytelse og 4K som ville sett bedre ut på TV-en. Men PlayStation 4 er tydeligvis avhengig av at du bruker enten PlayStation 4 Camera som er temmelig dårlig, eller at du bruker mobiltelefonfunksjonen og den hadde jeg ikke troa på og det virker som jeg vurderte riktig da Joy-Cons virker helt klart som veien å gå fremfor bruk av mobiltelefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...