Gå til innhold

TEST: Sony SRS-ZR7 / Sony SRS-ZR5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg ofte sliter med Blåtann og WiFi-høytalere. I går tok det en drøy halvtime å få liv i min Sony SRS x55. I bilen glemmer stereoen mobilen hver gang jeg skrur tenningen av eller på. På medlemslokalet er det tilsynelatende helt tilfeldig hvilke PCer eller mobiler som får kontakt med dem trådløse høytaleren. Litt kjipt når folk kommer og skal vise videoer. Men man har kabel.

Lenke til kommentar

Helt nye er de vel ikke. Det er snart et halvt år siden jeg kjøpte SRS-ZR7.

 

Veldig fornøyd med den sålangt, bruker den primært til tv, og har planer om å bygge på med Zr5 og muligens også Hear.go senere. Knakende god lyd til mitt bruk ihvertfall, og jeg bor i en blokkleilighet så har ikke mulighet til å se så veldig høyt uansett :) (siden bassen visstnok ikke er så bra bra ifølge de testen).

 

Og til hi-res musikk med mobil / spiller som støtter det i tillegg til riktige lydfiler er det en drøm å høre musikk også!

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant å vite hvordan ZR7 er sammenlignet med X88. X88 er eldre, en del større, men mangler HDMI, og koster nå mindre enn ZR7. Begge støtter multirom osv.

 

Vurderer begge (og forsåvidt også X99), men har ikke funnet noen som har sammenlignet disse.

 

Hdmi og arc var grunnen til at jeg valgte denne istedenfor.

Lenke til kommentar

Dette er jo fantastisk med HDMI-inngang med ARC-støtte. Det jeg lurer på er følgende:

1) Med appen, må hver eier abbonnere på spotify / Google Play Music, eller legges dette som i Sonos inn i selve enheten? Med Sonos kan jo samboeren min spille av musikk på min Google Play konto, gjennom hennes tablet/pc osv.

2) Hvilken lydplanke "hører til"?

3) Hva med Sub til lydplanke?

 

Jeg har jo komplett sonosanlegg med playbar, sub, 2xplay:1 bak, play:5 på kjøkken, play:1 på soverom og gjesterom.

 

Men jeg liker ikke at Playbar ikke har HDMI, selv om jeg klarer å styre den via fjernkontroll og får surround ut fra OLED-tven. Hadde likt om det ble styrt via HDMI CEC.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg ofte sliter med Blåtann og WiFi-høytalere. I går tok det en drøy halvtime å få liv i min Sony SRS x55. I bilen glemmer stereoen mobilen hver gang jeg skrur tenningen av eller på. På medlemslokalet er det tilsynelatende helt tilfeldig hvilke PCer eller mobiler som får kontakt med dem trådløse høytaleren. Litt kjipt når folk kommer og skal vise videoer. Men man har kabel.

 

Jeg har aldri problemer med blåtann, kanskje det er din telefon? Har brukt blåtann veldig mye, over mange år.. Alt fra trådløse hodetelefoner til kobling mot bilstereo osv.

Lenke til kommentar

Det er en funksjon jeg savner på disse strømmehøyttalerne (rettere sagt: samboeren min savner den), og det er 4-5 fysiske knapper man kan bruke til forhåndsinnstillinger av spillelister, radiokanaler og podcaster. Fint å slippe å fikle med en app på mobilen når man skal inn på badet og lytte til favorittmusikken mens man gjør morgenstellet. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...