Gå til innhold

SAMLETEST: Fire vidt forskjellige høyttalere i samme prisklasse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hahaha jbl extreme er mye bedre enn logitech ue megaboom. den spiller mye høyere..

ue megaboom føles mere innestengt. setter jbl  extremen i hjørne på badet så er det mye bedre bass.. 

 men ue megaboom tåler mere siden den er lokket og ikke har elementene åpne på sia sånn som extreme. perfekt for håndverkere som murere osv. der det er masse støv..

 

sony'n har jeg ikke hørt så den kan jeg ikke uttale meg om. men kan aldri tenke meg den er noe bedre da den er mye mindre.  men siden dere mener den er bedre så får jeg teste den.  

Endret av eirik845
Lenke til kommentar

Når man først skal opp i prisklassen, er det idioti å velge noen av disse ovenfor feks Harman kardon go+play 2016.

Den rævspiller jbl xtreme, både på volum og lydkvalitet generelt.

 

Har ikke hørt Sony sin, men jeg er bra sikker på at den ikke kan måle seg.

 

Så har man jo Audio Pro Air One som igjen banker alle, bare å lese reviews på den på whathifi og LydOgBilde.

 

Ikke kjøp jbl xtreme, UE boom eller den HK høytaleren dere har i testen her, ingen av dem låter bra(med mindre man driter i lydkvalitet generelt).

Lenke til kommentar

Når man først skal opp i prisklassen, er det idioti å velge noen av disse ovenfor feks Harman kardon go+play 2016.

Den rævspiller jbl xtreme, både på volum og lydkvalitet generelt.

 

Har ikke hørt Sony sin, men jeg er bra sikker på at den ikke kan måle seg.

 

Så har man jo Audio Pro Air One som igjen banker alle, bare å lese reviews på den på whathifi og LydOgBilde.

 

Ikke kjøp jbl xtreme, UE boom eller den HK høytaleren dere har i testen her, ingen av dem låter bra(med mindre man driter i lydkvalitet generelt).

 

Hehe, og Sony SRS ZR7 "rævspiller" absolutt alt du nevnte også, så hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar

Testet alle utenom hk. Jbl xtreme spiller alle under bordet med klar margin. Kan ikke skjønne at det blir så sprikende test resultater, nå har ikke jeg studio-hørsel å skille nyansene til operakvartetter.. Skal jeg høre klassisk musikk så fyrer jeg opp stereoen hjemme. Men én slik høytaler er lagd for å taes med å spille høyt på tur,å vare lenge.. Ingen slår jbl der, kan til og med lade andre enheter. Eneste minuset er propetiær lader pga det store batteriet.

Lenke til kommentar

 

Når man først skal opp i prisklassen, er det idioti å velge noen av disse ovenfor feks Harman kardon go+play 2016.

Den rævspiller jbl xtreme, både på volum og lydkvalitet generelt.

 

Har ikke hørt Sony sin, men jeg er bra sikker på at den ikke kan måle seg.

 

Så har man jo Audio Pro Air One som igjen banker alle, bare å lese reviews på den på whathifi og LydOgBilde.

 

Ikke kjøp jbl xtreme, UE boom eller den HK høytaleren dere har i testen her, ingen av dem låter bra(med mindre man driter i lydkvalitet generelt).

 

Hehe, og Sony SRS ZR7 "rævspiller" absolutt alt du nevnte også, så hva er poenget ditt?
Poenget er at du ikke skal velge de høytalerne hvis det er lydkvalitet du er ute etter.

Bare se clavinetjunkie sin comparison av jbl xtreme vs HK go+play 2016 på youtube.

 

Marshall kilburn har jeg hørt, men den taper soleklart mot audio pro air one og HK go+play 2016. Killburn er en boomboks.

 

HK go+play er uten tvil den beste bærbare høytaleren jeg har hørt. Det er den man bør velge om man først skal nær 3K klassen på bærbar høytaler.

Audio pro T3 er også et godt alternativ der.

Sony, Logitech og Jbl er ikke akkurat direkte kjent for ordentlig hifi lyd.

 

Kan legge til at jeg hadde jbl xtreme en god stund, og jeg var ganske skuffa over lyden. Var kun mellomtonen som var Ok.

HK 2016 har enorme mengder mer bass, tightere og dypere, samt er renere over hele registeret. Bare å prøve den selv om du tviler.

 

Xtreme er overpriset som fy, og på ingen måte verdt prisen i lydkvalitet.

 

Note: Mine meninger. Lyd er subjektivt og vil oppfattes forskjellig.

Min anbefaling blir uansett Audio pro t3 eller HK go+play 2016 når man først skal bruke noen lapper på bærbar høytaler. Da får du det ypperste bærbar markedet har å by på innenfor lydkvalitet.

Så har du Audio pro air one hvis du virkelig vil ha basstrykk og hifilyd. Den er det råeste jeg noensinne har hørt av trådløs høytaler.

Les reviews!

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Testet alle utenom hk. Jbl xtreme spiller alle under bordet med klar margin. Kan ikke skjønne at det blir så sprikende test resultater, nå har ikke jeg studio-hørsel å skille nyansene til operakvartetter.. Skal jeg høre klassisk musikk så fyrer jeg opp stereoen hjemme. Men én slik høytaler er lagd for å taes med å spille høyt på tur,å vare lenge.. Ingen slår jbl der, kan til og med lade andre enheter. Eneste minuset er propetiær lader pga det store batteriet.

 

Da bør du prøve HK go+play 2016. Mer bass, renere lyd i alle registerene. Er dog litt større, men har bærehåndtak.

Da skal du se at jbl xtreme flyger ut vinduet ;)

Lenke til kommentar

 

Testet alle utenom hk. Jbl xtreme spiller alle under bordet med klar margin. Kan ikke skjønne at det blir så sprikende test resultater, nå har ikke jeg studio-hørsel å skille nyansene til operakvartetter.. Skal jeg høre klassisk musikk så fyrer jeg opp stereoen hjemme. Men én slik høytaler er lagd for å taes med å spille høyt på tur,å vare lenge.. Ingen slår jbl der, kan til og med lade andre enheter. Eneste minuset er propetiær lader pga det store batteriet.

 

Da bør du prøve HK go+play 2016. Mer bass, renere lyd i alle registerene. Er dog litt større, men har bærehåndtak.

Da skal du se at jbl xtreme flyger ut vinduet ;)

Sikkert en kjempegod høytaler, men hadde aldri turt å ta den med på telt tur, stranden, bålgropa eller i dampbadet på hytta. Er jo ett must at en slik høytaler tåler vann/fukt. blir også for lite batteritid hvis man er borte fra strøm en hel helg. For meg er en slik sak en ting man kan ta med seg på tur, ellers så har jeg stereoanlegg hjemme å i garasjen :) å da er det fint lite som kan konkurrere med jbl, foruten om Sony sies det, men sonyen har ikke nubbsjangs mtp lyd å trøkk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje like greit at jeg leser denne 1 time etter å ha bestilt JBL Xtreme. Mitt bruk er først og fremst en portabel høyttaler til å erstatte min ynkelige Zone Box. Den har fungert greit til å spille litt musikk mens jeg fikser frokost på kjøkkenet eller griller ute, men blir altfor liten. Det hjelper også at Xtreme var til 1390,-. Satser på at jeg blir fornøyd nok. Skal jeg høre på musikk for musikkens del hjemme tar jeg det uansett på anlegget.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...