Gå til innhold

FEATURE: – Kong Håkon IV er min tipp-tipp-tipp-tipp... oldefar!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt skrevet!

 

Digitalarkivet og kirkebøker fungerer godt, men selv foretrekker jeg MyHeritage.

 

Men jeg hadde allerede noen slektstrær tegnet opp fra før av, så det hjalp jo en del, samt at jeg har god kjennskap til slekta tilbake til mine 3x tippoldeforledre, og det hjelper jo enda mer, men for folk uten slike hjelpemidler, er nok denne guiden perfekt. :)

Lenke til kommentar

Så dyrt er det da ikke. Og de har jo også en brukbar gratis-løsning. Selv har jeg den første abonnementsordningen og betaler en sum årlig. Synes det går greit, men nå som jeg nærmer meg maksgrensa på 2500 folk, så har de mast fælt om at jeg skal oppgradere til den neste, men jeg forklarte dem at jeg ikke hadde råd da de ringte, og siden har jeg ikke hørt noe.

Lenke til kommentar

Joda, men jeg har brorparten av infoen fra primærkilder (farfar samarbeidet med flere slektsforskere og var ofte innom arkivene rundt om i Norge i jakten på de delene av slekten vår han ikke allerede hadde i hodet fra å prate med de gamle rundt om i verden), jeg bruker MyHeritage til å ha et digitalt slektstre, istedet for bare det store arket som henger i glass og ramme over sengen min, og der er jeg i kontakt med andre slektninger som er like glad i å forske på slekta som farfar var, så sånn sett bruker jeg MyHeritage til å supplementere mitt eget, ved å gå via mine gamle slektninger som nå har gått digitale med sin egen forskning. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...