Gå til innhold

TEST: Wanhao Duplicator i3 V2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Cura, er ett program som kommer fra ultimaker. Bra dere gir printeren skylda og trekk for elendig programvare. Jeg bytta til simplify3d etter 2 dager med cura, det var verdt de 1300kr jeg betalte.

 

Er det ikke da bedre å bare kjøpe FlashForge Finder til 5k? Da blir jo det en billigere løsning.

Finnes mange andre gratis alternativer til cura.

Du skjønte vist heller ikke poenge mitt. Det blir for dumt å gi dårligere karakter til printeren på bakgrunnen av at programvaren som konkurenten lagde sugde.

Cura funket helt fint for min del de første dagene, men var ute etter mer funksjonalitet. Og det fikk jeg med s3d, samt reduserte printetiden en smule også da s3d optimalisere gcode.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

...

 

Jo jeg skjønte poenget ditt, men hvordan ellers skal man sammenligne 3D-printere i tester? Man må jo ta utgangspunkt i hardware+software som følger med.

 

Er hardware på denne overlegen hardware på FlashForge? Også motsatt på programvare? Jeg vet ikke, bare spør.

De kunne heller ha tatt en felles programvare på alle de tester, da det er store forskjeller mellom disse.

 

Leste litt på flere av utenlandske tester av flashforge sin og veldig mange trakk ned på kvaliteten av det fullførte produkte sammenlignet med mange andre printere. Eneste fordel jeg har sett med flashforge vs di3 er at platen den skriver på går opp og ned istedenfor fram og tilbake(vibrasjoner og den slags)

Di3 har då en oppvatmet plate som er en stor fordel og har vært til stor hjelp for min del. Men for øyeblikket planlegger jeg å bygge om hele printeren til å bli en "core XY" versjon kun for å få skriveflaten til å gå opp og ned og mulighet for å skrive med 2 farger. Det er også veldig mange som mener at di3 og den type printere er "tinkerers dream" og det er jeg veldig enig i :)

Vil man ikke tukle, så blr man kjøpe en flashforge istede, eller en annen i samme "utforming" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

...

 

Jo jeg skjønte poenget ditt, men hvordan ellers skal man sammenligne 3D-printere i tester? Man må jo ta utgangspunkt i hardware+software som følger med.

 

Er hardware på denne overlegen hardware på FlashForge? Også motsatt på programvare? Jeg vet ikke, bare spør.

De kunne heller ha tatt en felles programvare på alle de tester, da det er store forskjeller mellom disse.

 

Leste litt på flere av utenlandske tester av flashforge sin og veldig mange trakk ned på kvaliteten av det fullførte produkte sammenlignet med mange andre printere. Eneste fordel jeg har sett med flashforge vs di3 er at platen den skriver på går opp og ned istedenfor fram og tilbake(vibrasjoner og den slags)

Di3 har då en oppvatmet plate som er en stor fordel og har vært til stor hjelp for min del. Men for øyeblikket planlegger jeg å bygge om hele printeren til å bli en "core XY" versjon kun for å få skriveflaten til å gå opp og ned og mulighet for å skrive med 2 farger. Det er også veldig mange som mener at di3 og den type printere er "tinkerers dream" og det er jeg veldig enig i :)

Vil man ikke tukle, så blr man kjøpe en flashforge istede, eller en annen i samme "utforming" :)

 

 

Ok, takk for svar. Jeg tenker at 2017 eller 2018 er året der jeg kjøper min første 3D-printer, så jeg er såvidt begynt å kikke rundt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

 

 

...

 

Jo jeg skjønte poenget ditt, men hvordan ellers skal man sammenligne 3D-printere i tester? Man må jo ta utgangspunkt i hardware+software som følger med.

 

Er hardware på denne overlegen hardware på FlashForge? Også motsatt på programvare? Jeg vet ikke, bare spør.

De kunne heller ha tatt en felles programvare på alle de tester, da det er store forskjeller mellom disse.

 

Leste litt på flere av utenlandske tester av flashforge sin og veldig mange trakk ned på kvaliteten av det fullførte produkte sammenlignet med mange andre printere. Eneste fordel jeg har sett med flashforge vs di3 er at platen den skriver på går opp og ned istedenfor fram og tilbake(vibrasjoner og den slags)

Di3 har då en oppvatmet plate som er en stor fordel og har vært til stor hjelp for min del. Men for øyeblikket planlegger jeg å bygge om hele printeren til å bli en "core XY" versjon kun for å få skriveflaten til å gå opp og ned og mulighet for å skrive med 2 farger. Det er også veldig mange som mener at di3 og den type printere er "tinkerers dream" og det er jeg veldig enig i :)

Vil man ikke tukle, så blr man kjøpe en flashforge istede, eller en annen i samme "utforming" :)

 

 

Ok, takk for svar. Jeg tenker at 2017 eller 2018 er året der jeg kjøper min første 3D-printer, så jeg er såvidt begynt å kikke rundt.

 

Bare hyggelig, og beklager seine svar. går fort i glemmeboken at jeg er aktiv her :p

 

for å si det sånn, etter den tiden da jeg kommenterte det som er oppfår. har jeg begynt på å bygge min egen printer og i3'n skal pensjoneres eller mest sansynlig skrues i deler og brukes til å bygge en annen miniprinter ved siden av den "hovedprinteren" jeg holder på å skal til å bygge. hvis du er litt tekniskt annlagt og har litt mer penger enn det Flashforge eller wanhao vil ha for sine så ville jeg ha vurdert å bygget en selv. ikke nødvendigvis for å spare penger eller noe da man får en bedre skriver for det jeg betalt enn du måtte ha punga ut for en ferdigbygd, men for kunnskapen sin del. det har vært veldig lærerikt hittil og angrer ikke på at jeg blåste mellom 7 og 9000 kr til å bestille deler fra alle verdens ender for så å bruke en måneds tid til å bygge den når jeg nu enn får alle pakker i hus.

Syns det er så spennende å tukle med sånt :p

Endret av sint-vaffel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...