Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc problemer etter ny installering av windows


Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk! (litt missvisende tittel menmen)

 

Kan starte med specs : 

 

Intel Core i7-4770K
MSI GeForce GTX770 2GB TF OC
Gigabyte GA-Z97-HD3
Crucial BallistixSport 8GB 1600MHz
Samsung 840 EVO Basic 250GB
Seagate Barracuda 1T HDD
Corsair TX 750W ATX12V

 

Det hele startet med at en kveld hvor jeg satt å surfet ,brukte dataen veldig lang tid på å åpne opp programmer , så skulle jeg se på en film som jeg hadde lagret på HDD'en. Jeg fikk da ikke lov til å åpne mappen jeg hadde lagret filmene mine på og fikk opp en feilmelding som jeg nå ikke husker.

 

Neste dag hvor jeg skrudde på maskinen kjørte den "CHKDSK" , og ettersom jeg nesten hadde makset hardisken min så tok dette altfor lang tid og jeg tenkte det var "smart" å reinstallere windows.

 

Nå da etter formateringen så ville ikke HDD'EN vises i Bios eller på pcen, og datamaskinen brukte ett år for å komme inn i windows ,og i alle spill jeg prøver nå så hakker det veeldig og musepekeren hakker også i spilllobyer o.l

 

Noe av mange ting jeg har prøvd:

 

Koblet ut hardisken (når jeg gjorde dette booter pcen som normalt ihvertfall)

Kjørt CHKDSK og andre diagnoser på minne osv

Oppdatert BIOS i og med at versjonen var veldig gammel.

Oppdatert drivere fra gigabyte

Sjekket temperaturer

Kjørt diagnose på ssd

 

 

Det som er casen nå er jo at alt lagger i spill og at musepekeren hakker (egentlig hele musen oppfører seg rart.) Musen er plug-and-play og jeg har samme dpi og sens i de spillene jeg spiller ,men nå går musa veldig mye tregere enn før alt dette skjedde.

 

Hardisken er vel kaputt og jeg tror jeg må ha lastet ned noe virusdrit som la seg på hardisken

 

Håper det er noen som har hatt noe alá de samme problemene som jeg beskriver eller er noe mer dataflinke enn meg selv som kan hjelpe.

 

Takker for innspill og forslag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke 840 Evo som trengte en firmware for ikke å ta helt kvelden da?

Har du forsøkt først å kjøre SSD opp på en anna PC (siden det ikke funker så bra på den du er på nå), og oppdatere firmware'n på den? Så kan du like godt kjøre diskpart clean også på den - før du forsøker å re-installere windows på nytt.

 

Du kan ikke kjøre den opp via USB, du må på sata kabel på en anna stasjonær.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...