Gå til innhold

Snart skal Lenovo vise frem mobiler med bøyelige skjermer du kan folde sammen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke så mye nytte i en krøllbar mobil.

Heller ikke en jeg kan bruke som pipboy.

En som derimot ikke eksploderer om du mister den i gulvet eller knekker i lomma hadde vært meget bra, merk hat her trenger du ikke så mye bøyings mulighet, 20 grader hadde vært mer en nok.

Ulempen er at glasset ikke vil være glass men plast og ripes fortere. Dette kan løses med en mer ripesterk versjon av de gamle skjermbeskytter plastplatene.

Lenke til kommentar

Nei! Jeg har ikke lyst på en bøybar mobil. Hvorfor skulle jeg det? Jeg har heller ikke lyst på en tynnere mobil eller en mobil med større skjerm. Det begynner i det hele å bli vanskelig å se hvordan mobilene kan bli vesentlug bedre enn de allerede er.

 

Mer robuste og ha bedre batteri levetid en i dag uten å bli vesentlig tykkere, noe kan aksepteres.

Mer urealistisk, liten telefon med en stor skjerm :) Nei ingen dumme briller eller prosjektører.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg ser heller ikke poenget med bøyelige skjermer. Med mindre den kommer på "rull" som et pergament... Kanskje med elektrisk avstiving slik som det supermaterialet USA utviklet til rustningene sine som er mykt når det ikke går strøm igjennom det, da blir det knallhardt og kan stoppe kuler.

Lenke til kommentar

Problemet bøyelig skjerm er at den blir for ødelagt av rent mekanisk stress og skraper.

Jeg tror dette kommer i den sedvanlig designklassen "asiatisk design". OLED skjermer er tynne og kan følgelig bøyes, ergo må vi benytte dette.

Jeg synes de heller skal få til OLED-teknologien slik at den blir skikkelig tilgjengelig på flate skjermer først. Det har vi ventet på for lenge!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...