Gå til innhold

Disney har laget en robot som beveger seg akkurat som et menneske


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meh, igjen og igjen ser vi at en robot skal imitere menneske.. men hva med i stede å prøve å lage den beste roboten å dedikere den til oppgaver, DA er det imponerende...

 

Alt jeg ser når jeg ser videoer som dette er at roboten kan ta opp bevegelser der den tar opp bevegelser den ser å så har noen scripts som genererer kode som armene følger som får det til å see naturlig ut.. det er ingen AI på baksiden av denne heller.. og uten at jeg vet det så var det jeg nettop sa spekulasjon, kansje dette er forhånds programerte bevegelser der den kan velge mellom mange forskjellige av samme type bevegelser som får det til å see unikt ut vær gang..

 

Ikke for å snakke om at hydrostatic eller trykkluft som vi kan kalle det er ikke serlig praktisk spesielt ikke om denne enheten skulle stått på egene ben uten tilgang på vegg kontant strøm... da vil generatoren brenne gjennom alle batteriene ganske raskt...

 

Japan er nok mange år forran denne roboten i både bevegelser og stand alone.

 

Godt eksempel er robotene dem bygger for å spille fotball, at bevegelsene ikke er naturlige er ikke relevant, roboten blir naturlig mer mennesklig i det spillet siden dem må programere bedre og bedre for flere situasjoner.. da hjelper det ikke svinge armene og mimic noen situasjoner, ballen er i bevegelse og andre enheter er på bana.

Lenke til kommentar

Fjernstyring av en operatør som ser via VR briller = ikke 100% en robot etter min mening. Joda imponerende med å lage ledd og styringsenheter som gjenskaper en menneskelig skulder, albue. Er ikke så mye mer enn det, det mangler håndledd og fingre f.eks. Men en start er dette jo.

 

Ingen AI, ingen direkte programmering på repetitive handlinger. Så å definere dette som en robot er jeg nok ikke helt enig i.

 

Men slik kan være en stor nytteverdi i f.eks en operasjonssal hvor da en spesialist i USA kan operere på en pasient i Europa uten å måtte flytte på pasienten eller kirurgen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...