Gå til innhold

Opplev Apollo 11-ekspedisjonen i «virtual reality»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

burde ikke denne artikkelen vært merket som reklame?

 

Hva tenker du på? Det er en sak jeg skrev om et spill jeg syntes virker interessant, og ingen har betalt meg for jobben.

Ikke noe galt i å omtale et produkt man liker selv i positive vendinger. Jeg oppfattet teksten som å høre hjemme innen reklame sjangeren og oppfattet ikke ut fra teksten at dette var et produkt du selv hadde prøvd og promoterte ut fra dette. Da dette ikke er en betalt for tekst, er det selvfølgelig ikke korrekt å kalle det reklame og jeg tok feil. My bad :) flott at dere driver litt og omtaler rene VR opplevelser, gleder meg til det også kommer kritiske anmeldelser av rene VR spill/opplevelser etterhvert som teknologien brer om seg.

Lenke til kommentar

Jeg må påpeke at dette ikke er en promotering av produktet, informasjonen om selve spillet handler om hva det inneholder av funksjonalitet.

 

Men jeg mener samtidig at en av de viktigste funksjonene til spillpressen er å gjøre folk oppmerksom på den store bredden i spillmarkedet, og ikke bare dekke de store spillene og seriene folk flest kjenner fra før. Derfor skriver jeg daglig artikler på Spillhistorie om mindre kjente spill jeg kommer over, som jeg syntes virker spennende.

Lenke til kommentar

Helt enig med det du fremhever som viktig med tanke på å opplyse folk med henblikk på det brede omfanget av spill på markedet, hvorav de fleste drukner i oppmerksomheten rundt blockbustere med stort markedsførings budskjett, keep up the good work! :)

 

 

 

Spørsmål: Med blikket rettet fremover mot en utvikling hvor vi ser et fremtidig større fokus på VR relaterte opplevelser, har du og dine spillmedia kolleger gjort opp noen tanker rundt et eventuelt rating system for VR opplevelser?

 

Det jeg vinkler ut fra er at det kan virke som VR opplevelser by nature, er litt flytende mellom de forskjellige etablerte tradisjonelle mediene som spill, film og interaktiv storytelling... som spilldokumentaren Apollo 11 VR ,,,

 

 

 

Aktuelle problemstillinger som popper opp her kan være:

 

 

 

-"Rene" spillopplevelser i VR..... når de første VR spillene skal anmeldes.... skal de da vurderes opp mot tradisjonelle spill til 2D skjerm eller skal de bare rates opp mot andre VR spill?

 

-Når det i starten vil være så få VR opplevelser innenfor de forskjellige spillsjangerene (RPG FPS ADVENTURE SIMS MMO spilldokumentarer Interactive storytelling osv) skal de rates innenfor hver sin hjemmehørende sjanger eller rates på tvers av sjanger inntil et bedre sammenligningsgrunnlag foreligger?

 

-Bør man definere nye grenser mellom de tradisjonelle båsene eller finne helt nye båser å plassere de i?

 

 

-De første VR spillene som kommer vil jo være de beste VR spillene på markedet by default, og skal de rates utifra det så kan jo scoren bli uforholdsmessig høy, (da tas det forbeholdet at de sansynligvis ikke er så gode). Skal de rates litt ned for å ta høyde for at bedre opplevelser forventes å komme, som da vil fortjene høyere score?

 

 

 

 

High End VR er ennå i sin spede begynnelse men kommer antageligvis for fullt innen kort tid....

Any thoughts?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spørsmål: Med blikket rettet fremover mot en utvikling hvor vi ser et fremtidig større fokus på VR relaterte opplevelser, har du og dine spillmedia kolleger gjort opp noen tanker rundt et eventuelt rating system for VR opplevelser?

 

Interessant spørsmål, som jeg tror spillmedia må tenke gjennom i tiden som kommer. For min egen del slipper jeg litt unna hele problemstillingen, ettersom vi i Spillhistorie.no ikke gir karakterer når vi omtaler spill. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...