Gå til innhold

TEST: Denne lille dingsen beskytter mobilen og PC-en din mot tyveri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artikkelen starter med at mange telefoner stjeles "Det til tross for at det er enkelt å gjøre telefonen ubrukelig for tyver ved å aktivere tyverisperre i operativsystemet."

 

At telefonen kan gjøres ubrukelig er vel ikke særlig hinder for tyverier. Særlig IPhone er uansett attraktiv som deletelefon, da skjermer og annet går i knas hver dag.

Dessuten så er vel ikke låsing av telefon en 100% sikker metode på at telefonen aldri kan brukes igjen av andre?

Lenke til kommentar

Får sikker tak i en app som varsler når tlf blir tatt av lading.. mye enklere.. pluss at dette er jo helt ubruklig for folk flest, få folk lader vell tlf sin offentlig uten å passe på den?

 

På en lesesal der man regelmessig går på do / fyller drikkeflaske el., kan jeg se for meg at dette kunne være et hendig produkt (usikkert hvor effektivt). Ikke alle laptoper har f.eks. kensington-låsemulighet, og det er ikke uvanlig at laptoper forsvinner uten en lyd.. 

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg ett enklere liv med en smart klokke. Der du via en app kan koble opp diverse gjenstander som pc telefon osv på den. Der du kan registrere avstands måler og mulig gps etter enn viss avstand. 20-50-100-300 meter. Der du får alarmer aktivert. Jeg ser for meg ett enklere liv utne å dele opp gjenstander i flere biter for at den skal fungere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...