Gå til innhold

Nå skal Facebook for alvor satse på «sosial VR»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg ikke har sett noen løsning på med VR er hvordan skal 2 personer med hver sin VR-brille kunne se hverandres ansikt, når ansiktet ikke kan filmes. Så VR chat med bilde blir nok vanskelig å få til selv om man sitter et kamera inne i VR-brillen. Er det noen som vet hvordan dette er tenkt løst?

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke har sett noen løsning på med VR er hvordan skal 2 personer med hver sin VR-brille kunne se hverandres ansikt, når ansiktet ikke kan filmes. Så VR chat med bilde blir nok vanskelig å få til selv om man sitter et kamera inne i VR-brillen. Er det noen som vet hvordan dette er tenkt løst?

 

Interessant spm.

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke har sett noen løsning på med VR er hvordan skal 2 personer med hver sin VR-brille kunne se hverandres ansikt, når ansiktet ikke kan filmes. Så VR chat med bilde blir nok vanskelig å få til selv om man sitter et kamera inne i VR-brillen. Er det noen som vet hvordan dette er tenkt løst?

Tenker at man kan "scanne" fjeset ditt, og lage en digital kopi av hvordan du ser ut. Burde ikke være særlig vanskelig med dagens teknologi. Burde kunne gjøres enkelt hjemme med et OK kamera og bilder tatt fra forskjellige vinkler frem og bakfra.

 

Diverse følelsesuttrykk vil være litt verre, men bør være mulig å utstyre fremtidige VR hodesett med teknologi for å oppdage uttrykk du gjør.

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...