Gå til innhold

[Løst] X99 + 5820k budget


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal oppgradere min i7 930 pc. Når jeg først begynnte å se på deler tenkte jeg i5/7 socket 1150,så kom skylake. Dermed endret jeg plan til en 6700k, men mer jeg leser jo bedre virker en 5820k.

 

Pcen brukes til spilling, programmering, photoshop, after effects, samt en del VMware.

 

Jeg er på jakt etter et forholdsvis rimelig oppsett, rimelig innenfor x99 sine rammer. Jeg blir å klokke cpu og har en corsair H110i til å kjøle ned godsakene.

Når det kommer til psu så skal jeg bytte ut min mist 600w,til fordel for corsair rm750i eller rm850i.

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppgraderte i sommer fra i7-950 til i7-5820K.

 

Gikk faktisk for alt Bjonness sier, når jeg tenker meg om, bortsett fra at jeg valgte 2400Mhz minne, siden det ikke var stor prisforskjell.

 

Det er greit å tenke på om det er viktig med USB 3.1 som er en del kjappere enn 3.0, når det kommer til valg av hovedkort. Selv valgte jeg Asus x99-a/USB 3.1, som faktisk hadde samme pris da jeg handlet.

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte i sommer fra i7-950 til i7-5820K.

 

Gikk faktisk for alt Bjonness sier, når jeg tenker meg om, bortsett fra at jeg valgte 2400Mhz minne, siden det ikke var stor prisforskjell.

 

Det er greit å tenke på om det er viktig med USB 3.1 som er en del kjappere enn 3.0, når det kommer til valg av hovedkort. Selv valgte jeg Asus x99-a/USB 3.1, som faktisk hadde samme pris da jeg handlet.

 

Har du prøvd og klokke CPU? Jeg vurderer 2800mhz ram sam kjøre cpu @4.2ghz. Har lest litt om kortet og en del nevner ustabilitet out of the box, har du merket noe til det? Vurderer å strekke meg til MSI X99 gaming 7, mister dog usb 3.1.

Lenke til kommentar

 

Jeg oppgraderte i sommer fra i7-950 til i7-5820K.

 

Gikk faktisk for alt Bjonness sier, når jeg tenker meg om, bortsett fra at jeg valgte 2400Mhz minne, siden det ikke var stor prisforskjell.

 

Det er greit å tenke på om det er viktig med USB 3.1 som er en del kjappere enn 3.0, når det kommer til valg av hovedkort. Selv valgte jeg Asus x99-a/USB 3.1, som faktisk hadde samme pris da jeg handlet.

 

 

Har du prøvd og klokke CPU? Jeg vurderer 2800mhz ram sam kjøre cpu @4.2ghz. Har lest litt om kortet og en del nevner ustabilitet out of the box, har du merket noe til det? Vurderer å strekke meg til MSI X99 gaming 7, mister dog usb 3.1.

Asus x99-a fungerer veldig bra til å klokke.

Ville ikke gått for noe annet enn Asus pga OC Socket. (ASRock OC Formula USB 3.1 har også OC Socket).

Lenke til kommentar

 

Jeg oppgraderte i sommer fra i7-950 til i7-5820K.

 

Gikk faktisk for alt Bjonness sier, når jeg tenker meg om, bortsett fra at jeg valgte 2400Mhz minne, siden det ikke var stor prisforskjell.

 

Det er greit å tenke på om det er viktig med USB 3.1 som er en del kjappere enn 3.0, når det kommer til valg av hovedkort. Selv valgte jeg Asus x99-a/USB 3.1, som faktisk hadde samme pris da jeg handlet.

 

Har du prøvd og klokke CPU? Jeg vurderer 2800mhz ram sam kjøre cpu @4.2ghz. Har lest litt om kortet og en del nevner ustabilitet out of the box, har du merket noe til det? Vurderer å strekke meg til MSI X99 gaming 7, mister dog usb 3.1.

 

Ja, har prøvd å klokke, men ikke mye. Jeg prøvde bare den automatiske klokkinga til Asus Suite, landet på litt over 4.1Ghz.  Det var helt stabilt, men siden jeg akkurat nå ikke har behov for ekstra CPU-kraft, så stilte jeg den tilbake. Akkurat nå blir PCen brukt mest til spill og surfing, men når jeg etterhvert skal bruke den til ripping og encode filmer så kommer jeg til å klokke den opp igjen, men da manuelt.

 

Kjøler var en Corsair H75.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Du bør se etter noe sånt som dette som minimum:

CPU: Intel Core i7 5820K 3.695 kr

Hovedkort: Asus X99-A/USB 3.1 2.695 kr (det kan være at du ønsker et som er ennå bedre for overklokking)

Minne: helst 32 GB 2.119 kr, eventuelt 16 GB 1.349 kr. Du kan kjøpe raskere minne, men minnehastighet kommer ikke til å være flaskehalsen uansett.

PSU: Corsair RM750i 1.290 kr

Skjermkort:

- High end: GTX 980Ti 6.499+ kr (Se på EVGA...)

- Value: GTX 970 2.838+ kr (Gode valg: stille, kraftig)

osv.

 

Har du forøvrig et bra tastatur? Det er viktig både for spilling og programmering. Hvis du ønsker et rimelig men svært bra tastatur bør du se på CM Storm QuickFire XT. For koding bør du velge MX Brown eller MX Blue, hvor den brune lager minst lyd.

 

Du går definitivt riktig vei med å velge socket 2011-3. Det meste du har beskrevet av bruksområder kommer til å nyte godt av 6 kjerner, og du får en maskin som kan vare mye lengre enn en firekjerne. Du bør gå for 32 GB om du kan ta deg råd til det.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg kjøpte nylig et MSI gtx 970 gaming brukt, så den delen er dekket. Har et CMStorm cherry brown tastatur, som forøvrig er en drøm og kode/spille med.

Skal strekke meg til 32gb minne, jeg har også lest en del reviews av corsair rm750i og den psu'en ser serdeles bra ut.

Lenke til kommentar

Du bør se etter noe sånt som dette som minimum:CPU: Intel Core i7 5820K 3.695 krHovedkort: Asus X99-A/USB 3.1 2.695 kr (det kan være at du ønsker et som er ennå bedre for overklokking)Minne: helst 32 GB 2.119 kr, eventuelt 16 GB 1.349 kr. Du kan kjøpe raskere minne, men minnehastighet kommer ikke til å være flaskehalsen uansett.PSU: Corsair RM750i 1.290 krSkjermkort:- High end: GTX 980Ti 6.499+ kr (Se på EVGA...)- Value: GTX 970 2.838+ kr (Gode valg: stille, kraftig)osv.Har du forøvrig et bra tastatur? Det er viktig både for spilling og programmering. Hvis du ønsker et rimelig men svært bra tastatur bør du se på CM Storm QuickFire XT. For koding bør du velge MX Brown eller MX Blue, hvor den brune lager minst lyd.Du går definitivt riktig vei med å velge socket 2011-3. Det meste du har beskrevet av bruksområder kommer til å nyte godt av 6 kjerner, og du får en maskin som kan vare mye lengre enn en firekjerne. Du bør gå for 32 GB om du kan ta deg råd til det.

Alle asus hovedkort overklokkes like bra, utenom RVE som er bedre på ekstremkjøling.

 

 

Anbefaler Evga Supernova G2 over Corsair RM serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...