Gå til innhold

Dette tallet viser at musikkstreaming faktisk funker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

'Tallet' dere henviser til er 42, men i artikkelen sier dere 51?

 

Beklager - det var en liten nyanseforskjell her som ikke kom så godt frem i teksten. 42 prosent sier de "oppdager ny musikk via musikkstreaming" (som inspirasjonskilde). 51 prosent sier de har "kjøpt billetter til konsert som følge av at de har funnet en ny artist via en slik tjeneste".

 

Endret litt på artikkelen nå :-)

Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk tro at streaming kan ha æren for noen av prosentene til traditional og social. Hvis en venn forteller meg at jeg bør sjekke ut et band eller at jeg hører et kult band på radioen vil jeg gå til Spotify for å søke opp det bandet eller artisten for å høre mer. Jeg betaler selvfølgelig ikke 500++ kroner for å dra på konsert med et band jeg har hørt 1 sang av. Hvis en musikkvideo blir delt på Facebook så er det jo forsåvidt fortsatt "streaming", men som nevnt over ville jeg sjekket ut artisten på spotify hvis jeg likte videoen jeg så på Facebook. Aldri i verden om jeg ville gått til butikken og kjøpt en CD fordi jeg likte en sang jeg hørte på radioen. Hadde Taylor Swift holdt konsert i nærheten kunne jeg aldri dratt på denne fordi jeg hører bare den samme sangen på radioen om og om igjen og får aldri sjekket ut artisten på Spotify fordi ho er så jævla greedy. Måtte gud forby at hu får inntekter lavere enn 1 mrd i året...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk tro at streaming kan ha æren for noen av prosentene til traditional og social. Hvis en venn forteller meg at jeg bør sjekke ut et band eller at jeg hører et kult band på radioen vil jeg gå til Spotify for å søke opp det bandet eller artisten for å høre mer. Jeg betaler selvfølgelig ikke 500++ kroner for å dra på konsert med et band jeg har hørt 1 sang av. Hvis en musikkvideo blir delt på Facebook så er det jo forsåvidt fortsatt "streaming", men som nevnt over ville jeg sjekket ut artisten på spotify hvis jeg likte videoen jeg så på Facebook. Aldri i verden om jeg ville gått til butikken og kjøpt en CD fordi jeg likte en sang jeg hørte på radioen. Hadde Taylor Swift holdt konsert i nærheten kunne jeg aldri dratt på denne fordi jeg hører bare den samme sangen på radioen om og om igjen og får aldri sjekket ut artisten på Spotify fordi ho er så jævla greedy. Måtte gud forby at hu får inntekter lavere enn 1 mrd i året...

 

Helt enig! I de få tilfellene jeg drar på konsert er det et band/artist jeg virkelig vil se live. Som for min del er Iron Maiden, Deep Purple og Alice Cooper. Jeg kommer aldri til å kjøpe en cd der det er 1 av 15 jeg faktisk syntes er bra.

 

Nå mangler det bare at filmindustrien skjønner at vi vil ha tilgang til det samme innholdet samtidig, uavhengig av hvilket land vi bor i!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...