Gå til innhold

Nå kan du styre PlayStation 4 med Harmony-fjernkontrollen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

logi2.300x169.jpg

Så slipper du å lade kontrolleren hele tiden.

 

Nå kan du styre PlayStation 4 med Harmony-fjernkontrollen din

 

 

 

 

I løpet av de siste ti årene har Logitech blitt kongen av universalfjernkontrollere, og Harmony-serien deres lar deg styre omtrent alle dingsene du har i stua. Frem til nå har du imidlertid ikke kunnet styre PlayStation 4, noe som har vært en ulempe for deg som bruker spillkonsollen som mediesenter.

 

 

Dette utsagnet er vel et signal om kunnskapsmangel. Når PS4 kom til Norge, så var en av oppgavene jeg bega meg ut på - det å finne ut om det allerede fantes fjernkontrollere til PS4 i markedet. Noe jeg også fant. Har lenkene begravd et eller annet sted. Fant tredjepartsutviklere som solgte slikt via vanlige webshop-kanaler.

 

At slikt, og svært lite ekstrautstyr ikke finner veien til den lokale Expert-sjappe, det får så være. Men, å gå dithen å derfor anta at det ikke finnes er drøyt.

 

"Dere" er forutinntatte.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hater harmony ultimate fjernkontrollen min over alt på denne jord.

 

Denne posten var litt lite hjelpsom for oss som vurderer å handle ein Harmony-kontroll.

 

Veit at andre er veldig fornøyd med Harmony-kontroller.

Kva som er gale med kontrollen (din) ?

 

Min gamle Harmony (555, eller noe slikt) slit no litt med oppsettet mitt heime, då eg ikkje får konfigurert pauser mellom påslåing av dei forskjellige enhetene. Dette fører til at forsterkeren alltid havner på feil inngang. Men har blitt lova at dette er på plass i konfigureringa på dei nye kontrollene. (Når eg skriv dette tenker eg at det truleg fins ei innstilling på forsterkeren for å ikkje bytte inngang automatisk - noko som kanskje fikser mitt problem. Må testes når ferdig på jobb :) )

Lenke til kommentar

Burde kanskje utdypet litt ja. Synes kontrollen er noe herk å konfigurere, altså tungvint og klønete menyer og oppsett. Ting slutter plutselig å fungere av seg selv, så må man inn og konfigurere på nytt. Det er akkurat som innstillinger på magisk vis forsvinner av seg selv på tilfeldige tidspunkt. Batteritiden er grusomt dårlig, og ekstremt irriterende når det er en fjernkontroll det er snakk om. Selv om jeg i de fleste tilfeller er flink til å sette den på lading, skjer det fortsatt ofte at den er utladet, og da er det utrolig irriterende å drive å måtte bak på TVen og trykke på ting. Touch skjermen er elendig, og i tillegg er menyene på touch skjermen treige å bruke. I de aller fleste tilfeller bruker man touch skjermen når man bruker kontrollen, og da er kjipt når en av de dyreste fjernkontrollene føles like responsiv som de billigste touch telefonene. 

 

Hvis man vil gjøre enkle ting som vanligvis er nok med et knappetrykk på en vanlig fjernkontroll (f.eks. bytte hdmi inngang), så må man langt inn i menyen på den dårlige touch-skjermenfor å finne riktig knapp. Man kan selvfølgelig lage et eget oppsett for bytting av hdmi inngang, men det er ikke absolutt alle operasjoner man gidder å lage egen macro for, og da ender man alltid opp inn i menyen for å knote. 

 

Nå skal det sies at det er digg å kunne skru på alle enhetene med bare ett knappetrykk, men ulempen med det er at ofte så misser den en enhet, f.eks. stereoanlegget. Da tror kontrollen fortsatt at alle enhetene er på, sånn at hvis du vil ha lyd må du først skru av alt igjen, og deretter skru alt på på nytt.

 

Dette skjer også hvis en av enhetene skrur seg av for å spare strøm, f.eks. TVen, men der kan man ikke legge skylden på fjernkontrollen i det minste. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...